  • 1. Data: 2015-12-05 22:35:00
    Temat: Silne światła stop
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Niektóre samochody, obecnie obecnie wydaje się większość, mają światła
    stop bardzo jasne i silnie kierunkowe oraz umieszczone na wysokości oczu
    kierowcy następnego pojazdu. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza w ruchu
    miejskim, gdy stoi się prawie na każdym skrzyżowaniu a kierowcy mają
    zwyczaj cisnąć stop bez potrzeby. (Czyżby wszyscy mieli automaty?)

    Dlaczego są dopuszczone do ruchu skoro raczej nie spełniające warunków
    paragrafu 13 p. 4 Obwieszczenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

  • 2. Data: 2015-12-05 22:50:20
    Temat: Re: Silne światła stop
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 22:35, t-1 pisze:
> [...]
    > Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    > pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    I co tam w tym paragrafie, bo szukać mi się nie chce?
    Ty idź lepiej do okulisty, bo, światła stop,
    te w pojazdach spełniają normatywy, tylko pewnie
    liczone na przeciętnie zdrowego.

  • 3. Data: 2015-12-05 22:51:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    > pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    "skoro raczej" nie jest czynnikiem decydującym.
    A duże pojazdy (autobusy, ciężarówki) od niepamiętnych czasów miały
    światła wyżej niż osobowe i w mieście potrafiły walić po oczach.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-12-07 10:45:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Dec 2015 22:35:00 +0100, w <n3vla4$5nf$1@pippin.nask.net.pl>, t-1
    <t...@t...pl> napisał(-a):

    > Dlaczego są dopuszczone do ruchu skoro raczej nie spełniające warunków
    > paragrafu 13 p. 4 Obwieszczenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju

    Raz trafiłem na taki model -- jakieś Audi. Tylne pozycyjne miało jak stopy- a
    stopy to już w ogóle.

    I też się zastanawiałem jakim cudem to dopuszczono do ruchu. Chyba na zasada,
    że skoro w innym kraju tak, to my musimy się do tego stosować.

  • 5. Data: 2015-12-07 23:42:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 22:35:00 +0100, t-1 napisał(a):

> [...]
    > Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    > pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    Punkt ten mówi o oślepieniu, a nie o przeszkadzaniu.
    Oślepiony to jesteś jak jedziesz w nocy, a z przeciwka ktoś nie wyłączy
    drogowych - jak nie widać zupełnie nic poza tymi światłami.

    Co do obecnych super-jasnych świateł to owszem tak jest.
    Ktoś wpadł na to że przy tej samej światłości w kandelach, zasilając
    LED-owe światła PWM z niewielkim współczynnikiem wypełnienia można dużo
    bardziej pobudzać ludzkie oko.

    Natomiast istotnie jest to bez sensu.
    Pewnie za kilka lat ktoś "wynajdzie" system pozwalający tak mocno świecić
    tylko w dzień (kiedy to ma sens), albo tylko przez moment po naciśnięciu
    hamulca. A stojąc w korku sterowanie światłami przechodzić będzie w mniej
    uciążliwy tryb.
    Ale to rozumiesz - jeszcze tęgie głowy muszą to wynaleźć, technologię
    opracować itp. itd... Jak nic minimum 10 lat + drugie tyle żeby używki z
    Niemiec zaczęły masowo pojawiać się u nas ;)

  • 6. Data: 2015-12-15 20:25:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    t-1 wrote:
> [...]
    > Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    > pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    Szczególnie uciążliwe zauważyłem są te nowsze Audi.
    Jak się trafi taki jako poprzedzający w korku, albo przy oczekiwaniu na
    skrzyżowaniu, to można dostać zapalenia spojówek.

  • 7. Data: 2015-12-19 20:52:27
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 05.12.2015 o 22:35, t-1 pisze:
    > gdy stoi się prawie na każdym skrzyżowaniu a kierowcy mają
    > zwyczaj cisnąć stop bez potrzeby. (Czyżby wszyscy mieli automaty?)

    Widocznie jeszcze nie odnaleźli u siebie hamulca ręcznego. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk