  • 11. Data: 2012-09-20 10:46:03
    Temat: Re: Sieć 1 Gbit - jakie kable?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    thomson_twg850-4u.pdf
    > Mam modem TWG870UG, który wg instrukcji obsługuje 1 Gbit.

    Mam ten sam w domu ale powiem że nie testowałem transferów. Za to wiem na
    pewno że WiFi się wiesza co jakiś czas i transfer staje na parę sec po czym
    znowu wstaje ... jest to mocno wqr....

  • 12. Data: 2012-09-20 10:51:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 10:46, Chris pisze:
> [...]
    > na pewno że WiFi się wiesza co jakiś czas i transfer staje na parę sec
    > po czym znowu wstaje ... jest to mocno wqr....

    Tak, sprzęt jest do dupy. Co drugi dzień go resetuję, żeby wifi odżyło.
    Inaczej w ogóle nie łączy się z notebookiem. Do transmisji przez kabel
    nie mam żadnych zastrzeżeń. Osiąga 60 Mbit - tyle, ile mam w umowie.

    Jednak co z tym 1 Gbit?

    --
    MN

  • 13. Data: 2012-09-20 10:54:01
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Moje główne pytanie było inne. Jak zmusić sieć do działania na 1 Gbit?

    Nie potrafisz, wiec zaplac komus zeby to zrobil.
    Tak dziala swiat, przynajmniej ten cywilizowany.

  • 14. Data: 2012-09-20 10:55:12
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Tak, sprzęt jest do dupy. Co drugi dzień go resetuję, żeby wifi odżyło.
    > Inaczej w ogóle nie łączy się z notebookiem. Do transmisji przez kabel nie
    > mam żadnych zastrzeżeń. Osiąga 60 Mbit - tyle, ile mam w umowie.

    Po kablu działa OK ale WiFi jest do kitu poza tym nie mam pełnego transferu
    po WiFi bo mam łącze 120Mbit i mogę tylko połowę osiągnąć ale jest mi to
    obojętne bo zależało mi głównie na Uploadzie.

    > Jednak co z tym 1 Gbit?

    Kabel, ustawienbia po stronie komutera/laptoa .. sam ruter nie ma za wiele
    ustawień, działa obo nie działa.

  • 15. Data: 2012-09-20 10:55:52
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Marcin N:

    > Mam modem TWG870UG, który wg instrukcji obsługuje 1 Gbit.

    1 Gbit nie będzie ci działać, nie bo nie!

  • 16. Data: 2012-09-20 11:00:55
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    sumar nabazgrał(a):

    > Marcin N:
    > 1 Gbit nie będzie ci działać, nie bo nie!

    Why ??

  • 17. Data: 2012-09-20 16:21:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Uświadomiłem sobie, że mam w domu dwa komputery i router UPC, które
    > rzekomo potrafią pracować w trybie 1 Gbit. Kable mam stare (sprzed 5 lat)
    > i ciekawi mnie, czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.
    >
    > Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

    Zacznij od odłączenia routera i połączenia bezpośredniego między kompami.
    Jeśli już wtedy będzie transfer tylko 0.1 Gbit, to tym bardziej będzie po
    wstawieniu między nie routera. A tymczasem sprawdź (we "Właściwościach
    sieci") czy oba kompy wynegocjowały połączenie z routerem 1 Gbit.

  • 18. Data: 2012-09-20 23:16:43
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2012-09-20 10:54, Q pisze:

    > Nie potrafisz, wiec zaplac komus zeby to zrobil.
    > Tak dziala swiat, przynajmniej ten cywilizowany.

    Ale nie tak działa usenet

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 19. Data: 2012-09-21 09:49:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nathan napisa?(a):

    > Ale nie tak działa usenet

    A zasilacze, panowie, macie w porządku?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 20. Data: 2012-09-21 14:20:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-19 16:19, Marcin N pisze:
> [...]
    > lat) i ciekawi mnie, czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.
    >
    > Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

    Zadziwiające.
    Sprawdziłem oba komputery - każdy z nich zgłasza, że połączony jest z
    routerem przez sieć 1 Gb. Spróbowałem więc przesłać pliki z jednego na
    drugi - i już nie przesyła z szybkością 12 MB/s, ale około 35 MB.

    Wystarczyło rozpocząć wątek na grupie dyskusyjnej i komputery same się
    naprawiły. Zupełnie jak w przysłowiu o mechaniku, przy którym zepsute
    urządzenie zawsze działa poprawnie.

    --
    MN