eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySerwisowanie auta.Re: Serwisowanie auta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: jurson <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Serwisowanie auta.
    Date: Sun, 29 Aug 2010 01:51:11 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <i5c7dj$77a$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org> <i4g1he$g63$1@inews.gazeta.pl>
    <4c6c18c6$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>
    <i4h6qb$rgi$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-167.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1283039475 7402 91.150.222.167 (28 Aug 2010 23:51:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Aug 2010 23:51:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <i4h6qb$rgi$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100828-1, 2010-08-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307192
    [ ukryj nagłówki ]

    > Miałem do czynienia z rocznikiem 97 a teraz z 03.
    > Pod tym względem różnicę widzę na plus dla 97. W 03 może robić trzeba
    > mniej ale koszty tego robienia są dużo wyższe.
    > Oczywiście to tylko moje subiektywna opinia :-)

    No ja tez miałem 1992, 2003 i 2004. I tez ten 1992 był w eksploatacji
    najtańszy. Chociaż u mechanika stał co 2 msc. Ale zazwyczaj cena do
    100PLN. Te nowsze powiedzmy raz na pół roku ale 500 PLN zakładam jako
    punkt wyjścia... Ten 2004 - to mondeo mk3.

    Ale żeby być sprawiedliwym:
    - w tych nowszych robię przegląd z wymianą wszystkiego co okresowo
    wymienione być powinno (poza ASO ale jak instrukcja każe). W starym
    tylko olej i reszta jak już naprawdę nie było wyjścia.
    - Nie jeżdżę aż się urwie - coś się zaczyna dziać to naprawiam.
    - Nie kupuję używanych części
    - Nie drutuję tylko wymieniam

    Teraz wymieniałem silniczek krokowy w mondeo - około 400 PLN. W tym
    starym też padł kiedyś to mechanik ustawił go bez silniczka. Dało się ;)
    Dwa lata tak jeździłem... Katalizator padł - się przebiło. Nawet
    elektryczne szyby były. cztery. Z tego sprawne dwie - z tyłu... I jeśli
    bym to wszystko chciał ponaprawiać to bym podwoił wartość auta :)

    A do autora wątku w kontekście planowanego mondeo mk3. Pod względem
    napraw jest ekonomiczny. Jest dostępna bardzo duża oferta zamienników od
    badziewia do przyzwoitych. Do tego jak ktoś lubi (albo musi) tanie jak
    barszcz części z anglików na allegro... Ogólnie IMO bardzo fajne i
    praktyczne auto.

    Dodatkowo nie ma jeszcze kilku wynalazków które w tym okresie zaczęły
    się masowo pojawiać na rynku. Np. katalizator zintegrowany z kolektorem
    czy elektroniczny potencjometr gazu. To są wynalazki które akurat nic
    konkretnego nie wnoszą z punktu widzenia kierowcy a ewentualna awaria
    jest wielokrotnie droższa niż przy klasycznych rozwiązaniach.

    pozdrawiam,
    jurson

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: