    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sensor poziomu glukozy
    Date: Mon, 01 Jun 2015 08:38:25 +0200

    On Sun, 31 May 2015 15:33:04 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Wrzucono mi taki temat, chodzi o dobowe monitorowanie poziomu
    glukozy u dia=
    > betyków. Coś w stylu Holterowskiego kardiomonitorowania.

    Ale wew czy zew? Zew. czyli badanie poziomu w krwi włośniczkowej (tej
    po ukłuciu) opisane masz tu:

    Jeśli chodzi o szybkie i pewne badanie bez kłucia to są sondy do
    pomp insulinowych oraz inne podobnie działające urządzenia np.
    naręczne zegarki. Niestety te urządzenia mają słabą dokładność, sondy
    często trzeba wymieniać, nawet ich producenci zalecają częstą
    kontrolę tradycyjnym "wkłuwaczem" w przypadkach hipo lub
    hiperglikemii.
    Generalnie pewniejszy (obok badania laboratoryjnego) wynik dają te
    pierwsze, zewnętrzne stąd nawet na oddziałach diabetologicznych wolą
    kłuć i badać tradycyjnie z kropelki niż używać te niedokładne z
    sondami wewnętrznymi.

    Jakby Ci się udało zrobić pewny "czytnik" nie wymagający kłucia to
    stałbyś się bardzo bogatym człowiekiem, no i wrogiem korporacji
    żyjących z produkcji pasków.

    --
    Marek