eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚcieżki rowerowe w centrach miast to bzduraRe: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Date: Sun, 5 Jul 2015 09:46:46 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 94
    Message-ID: <mnandb$b0q$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <5597b5a4$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <mn8p6j$bvu$1@usenet.news.interia.pl> <mn92et$ks8$1@node2.news.atman.pl>
    <mn9c9r$ikt$1@usenet.news.interia.pl> <mn9gs8$6a4$1@node1.news.atman.pl>
    <mn9ljg$5mu$1@usenet.news.interia.pl> <mn9n1o$e09$1@node1.news.atman.pl>
    <mn9o4m$ast$1@usenet.news.interia.pl> <mname2$c3i$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1436082411 11290 31.11.182.98 (5 Jul 2015 07:46:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Jul 2015 07:46:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.0.1
    In-Reply-To: <mname2$c3i$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2565349
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-07-05 09:30, Shrek wrote:
    > On 2015-07-05 00:53, mk4 wrote:
    >
    >>> Skoro poruszają się sprawnie, to po co im dodatkowy pas?
    >>
    >> Po to, ze zawsze moga prouszac sie sprawniej.
    >
    > Dokąd? Za chwile jest skrzyżowanie gdzie wolno jechać tylko na wprost,
    > zaraz dalej jeden pas. Jak dobudowanie 3 pasa miałoby poprawić
    > przepustowość? Bo skoro ograniczeniem jest 1 pas dalej, to dobudowanie 3
    > pasa w żaden sposób przepustowości nie zwiększy, jedynie obniży prędkość
    > (i tak niską)

    Zepchnales dyskusje w opary absurdu przywiazujac sie do jakies
    konkretnej sytuacji (takie extremum lokalne) i probujesz tym udowodnic
    jakas teze w ogolnosci. Ja natomiast mowie o pewnej sredniej a nie
    konkretnym przypadku, gdzie akurat jet tak a tak i gdzie akurat i tak
    sie nic lepiej zrobic nie da.

    Mysle, ze twoj dryf jest calkowicie swiadomy i sluzy jedynie biciu piany
    oraz zrobieniu z wyjatku reguly, ktora mialaby miec szersze zastosowanie
    - a jest tylko (byc moze akurat chlubnym) wyjatkiem.

    >> Moze mozna podniesc czasem
    >> dopuszcalna predkosc?
    >
    > A na Chucka? Patrz wyżej.

    Patrz wyzej.

    >> Poza tym na pewno by sie sprawniej poruszaly przez te 3 godziny. Pewnie
    >> tez bylby korek ale jednak mniejszy. Zauwaz jak to dziala. Zeby bylo
    >> jaskrawie - jest wlotowka do miasta i jest duzy ruch. Duzy ale sie
    >> jedzie calkiem sensownie. Cos sie stanie i z 3 pasow zrobi sie jeden i
    >> co mamy? Koras gigant.
    >
    > No i widzisz właśnie coś się stało dalej - jest jeden pas i to na stałe.
    > I jest korek niezależnie ile pasów będziesz miał wcześniej.
    >
    >> Jednak te pasy cos daja jesli sa.
    >
    > Tak - więcej samochodów mieści się w korku na metr bieżący jezdni:P

    To tez ale nie tylko :)


    >>> Ponadto nie zgadzam się, że przestrzeń oddana samochodom jest lepiej
    >>> wykorzystana niż na ścieżki, parki chodniki czy nawet trawniki. Wynika
    >>> to z faktu, że na przeciętnego dojezdzającego do pracy przypada jakieś
    >>> 8-10m2 biura. Na zaparkowanie jego samochodu już 12 metrów na samo
    >>> miejsce parkingowe. Doliczając dojazd do miejsca i drogę po której się w
    >>> korku porusza jakieś 25 metrów, czyli trzy razy więcej niż zajmuje sam
    >>> pracownik w pracy. I teraz dochodziny do sedna - co byś nie zrobił i ile
    >>> miejsca byś nie oddał samochodom w centrum miejsca zawsze zabraknie,
    >>> chyba że burowce będą dwa razy głebsze niż wyższe. Samochody są jak gaz
    >>> - zajmą każdą dostępną objętość, a problem pozostanie, przerobili to już
    >>> choćby w Los Angeles.
    >>
    >> Zdaje sibie z tego sprawe. Niemniej jest jakies optimim, powyzej ktorego
    >> nie ma co ladowac srodkow bo juz to niewiele da. Kwestia jest taka czy
    >> zabierajac przestrzen pod rozne "wymysly" typu drogi dla rowerow
    >> (ktorych obciazenie jest jake jest) nie zaczynamy zbytnio odbiegac od
    >> tego optimum - w sensie, ze znaczaco pogarszamy stan jaki mamy z
    >> zakresie ruchu pojazdow.
    >
    > No więc tu z pewnością dodatkowy pas jest przekrczeniem tego oprimum, bo
    > nic już nie da.

    A ty nadal swoje - nie mowimy o dodatkowych pasach a zabranych pasach.
    Racz w koncu to zauwazyc.

    No zabiore ci pol zarobkow i powiem, ze hmm - no przeciez nadal mozesz
    przezyc a wkolo tylu potrzebujacych. A skoro mozesz przezyc to znaczy
    sie nie byly ci potrzebne. Wchodzisz w to?

    W ten sposob mozna liczbe pasow zo zera zredukowac i powiedziec, ze
    swiat sie nie skonczyl.

    >> Sa miejsca gdzie to nie sprawia problemow a sa takie ze sprawia. W
    >> okolicy mam takie miejsca, gdzie wyznaczono na drodze te pasy dla
    >> rowerow - poszlo hektolitry farby zanieczyszczono srodowisko itd. -
    >> problem jest tylko taki, ze spotkac tam rower - to trzeba miec szczescie.
    >
    > Krótko pisząc - pieprzysz. Jest uczęszczana. Chyba padasz ofiarą
    > rozumowania p którym pisałem na początku - nie widzisz korków na
    > buspasach i ścieżkach, to uznajesz że są one nieoptymalnie wykorzystywane;)

    Skoro jade jakis kawalek w duzym natezeniu 15 minut a w tym czasie
    spotykam jakies ~10 rowerow (a samych samochodow w zasiegu wzroku mam
    duzo duzo wiecej) to wybacz - ale nie uczeszcza.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: