-
Data: 2015-07-05 00:34:33
Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-07-05 00:09, mk4 wrote:
>> To że jest więcej samochodów niż rowerów to fakt. To że widzisz więcej
>> samochodów stojących w korku niekoniecznie oznacza, że jest ich o rzędy
>> wielkości więcej - po prostu są duże i stoją w korku więc je widać.
>
> I znow manipulacja. Korek (nawet wtedy sie poruszaja) jest ile czasu?
> Dwie, trzy godziny na dobe? Poza tym czasem jest zwykle dosc intensywny
> ruch pojazdow. Czyli, ze jest ich duzo, korka nie ma i poruszaja sie
> umiarkowanie sprawnie.
Skoro poruszają się sprawnie, to po co im dodatkowy pas?
>> Na
>> podobnej zasadzie co poniektórzy twierdzą, że buspasy są bez sensu, bo
>> nie tłoczą się na nich autobusy, zapominajac o tym, że właśnie taki jest
>> ich cel - żeby korków na nich nie było. Dla takich każda przestrzeń
>> niezajęta prze samochody, zwykle w korku, to przestrzeń stracona;)
>
> Masz racje - jest to w znacznej mierze stracona przestrzen.
To nie moje zdanie, więc proszę nie manipuluj, tym bardziej, że
zarzucasz to innym.
> W przypadku buspasow czasem ktos jeszcze zachowuje odrobine logiki i
> bywa, że obowiązują tylko w pewnych godzinach.
Patrz punkt 1.
Ponadto nie zgadzam się, że przestrzeń oddana samochodom jest lepiej
wykorzystana niż na ścieżki, parki chodniki czy nawet trawniki. Wynika
to z faktu, że na przeciętnego dojezdzającego do pracy przypada jakieś
8-10m2 biura. Na zaparkowanie jego samochodu już 12 metrów na samo
miejsce parkingowe. Doliczając dojazd do miejsca i drogę po której się w
korku porusza jakieś 25 metrów, czyli trzy razy więcej niż zajmuje sam
pracownik w pracy. I teraz dochodziny do sedna - co byś nie zrobił i ile
miejsca byś nie oddał samochodom w centrum miejsca zawsze zabraknie,
chyba że burowce będą dwa razy głebsze niż wyższe. Samochody są jak gaz
- zajmą każdą dostępną objętość, a problem pozostanie, przerobili to już
choćby w Los Angeles. Także obwodnice tak, dodatkowe miejsce dla
samochodów w centrach nie. Bo w żaden sposób nie przybliża to nas do
rozwiązania problemu - jak tak pomyślisz, to właśnie dodatkowy pas, to
zmarnowane miejsce - miejsce oddałeś, nic nie uzyskałeś.
Zresztą dokąd miałby ten pas na Świętokrzyskiej prowadzić - Nowy Świat i
Krakowskie zamknięte dla samochodów, Wisłostrada os Tamki odcięta
(zresztą taka była idea "przekrętu"). Most Świętokrzyski ma dokładnie
tyle samo pasów co Świętokrzyska po drodze węższa Tamka, więc jaki
miałby być sens dodatkowego pasa?
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.15 00:42 masti
- 05.07.15 00:43 masti
- 05.07.15 00:50 JK
- 05.07.15 00:51 masti
- 05.07.15 00:53 mk4
- 05.07.15 00:55 JK
- 05.07.15 00:58 mk4
- 05.07.15 01:00 Budzik
- 05.07.15 01:10 JK
- 05.07.15 01:11 Liwiusz
- 05.07.15 01:16 JK
- 05.07.15 01:35 Liwiusz
- 05.07.15 09:00 Budzik
- 05.07.15 09:00 Budzik
- 05.07.15 09:30 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=