  • 21. Data: 2009-03-11 17:35:35
    Temat: Re: Ściemniacz - zasilanie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp8s34$onq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak triak wytrzyma, to nic.

    Jakiego pradu sie spodziewasz przy np. 470nF?

    > Najlepiej podłącz sobie kondensator 1u do
    > gniazdka i sam zrozumiesz, co.

    Ach, ach - podlaczalem, co prawda troszke wieksze. BTW Stan nieustalony w
    obwodzie pradu przemiennego?

  • 22. Data: 2009-03-11 17:36:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ghost,

    Wednesday, March 11, 2009, 1:37:00 PM, you wrote:

    [...]

    > Male prady a duzych nie? Ciekawy kondensator. Pewnie chodzi o cos innego,
    > ale Ciebie raczej nie ma sensu pytac.

    Dostałeś poprawną i sensowną odpowiedź i zamiast podziękować -
    obrażasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-03-11 17:38:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ghost,

    Wednesday, March 11, 2009, 3:31:09 PM, you wrote:

    > Widzisz jak to jest - niektorych poznajemy juz po pierwszym slowie.

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    *PLONK!* warning #1

  • 24. Data: 2009-03-11 17:40:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > http://rtfm.killfile.pl/#lajza
    >
    > *PLONK!* warning #1

    Heh, Romus, Romus, Ty ciagle za mna lazisz?

  • 25. Data: 2009-03-11 17:43:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Dostałeś poprawną i sensowną odpowiedź i zamiast podziękować -

    Roman, naprawde nic z tego nie bedzie. Daj mi swiety spokoj.

  • 26. Data: 2009-03-11 17:50:53
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyżbyś chciał oszpecić to piękno szeregowym rezystorem?

    Tak by nakazywała przyzwoitość, tyle że wtedy dostajesz rozwiązanie stratne.
    Wszystko zależy od tego, ile prądu przecieka przez ściemniacz i od jakiego
    napięcia startuje świetlówka. Jeśli z obliczeń wyjdzie kondensator 220nF to
    470ohm w szereg ujdzie w tłoku, ale jeśli wyjdzie 1u to w rezystorze masz
    2.5W i zabawa zaczyna lekko tracić sens. A nie jest to wartość taka zupełnie
    od czapy, bo przez te różne wynalazki typu ściemniacze, czujki itp potrafi
    przeciekać ładnych kilka mA a większość zasilaczy impulsowych stosowanych w
    świetlówkach, do halogenów itp nie ma żadnego UVLO i startuje nieraz od
    napięć rzędu 40V co daje Ci RMS poniżej 30V na tym sztucznym dociążeniu.
    Generalnie uważam wszystkie te 2-zaciskowe zabawki do wpinania w szereg z
    obciążeniem za wielką porażkę. Nadaje się to _tylko_ do żarówek i czasem
    nawet podane jest minimalne obciążenie: np. żarówka 60W.

    e.

  • 27. Data: 2009-03-11 17:53:34
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Jakiego pradu sie spodziewasz przy np. 470nF?

    Chwilowo nawet zwarciowego. Oblicz sobie ile to.

    > Ach, ach - podlaczalem, co prawda troszke wieksze. BTW Stan nieustalony w
    > obwodzie pradu przemiennego?

    No widzisz, podłączałeś i niczego się nie nauczyłeś. To teraz spróbuj z
    triakiem.

    e.

  • 28. Data: 2009-03-11 17:57:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Wednesday, March 11, 2009, 6:53:34 PM, you wrote:

    [...]

    > No widzisz, podłączałeś i niczego się nie nauczyłeś. To teraz spróbuj z
    > triakiem.

    Nie dokarmiaj - nie widzisz, że to stary troll?

  • 29. Data: 2009-03-11 18:23:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp8tl8$oe3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > obciążeniem za wielką porażkę. Nadaje się to _tylko_ do żarówek i czasem
    > nawet podane jest minimalne obciążenie: np. żarówka 60W.

    Ale przeciez w przypadku swietlowki, sciemniacz musialby miec funkcjonalnosc
    ograniczona do wlacz/wylacz z pilota - co implikuje wlaczanie triaka na
    poczatku sinusoidy.

  • 30. Data: 2009-03-11 18:28:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w