  • 31. Data: 2021-09-24 08:56:21
    Temat: Re: Scalanie partycji
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 23.09.2021 o 21:48, PiteR pisze:
    > in <news:sihgn1$dij$4@gioia.aioe.org>

    > 1. ale XP nie umi tego robić
    > 2. zdrowo jest na innym.

    Ale są pod XP odpowiednie programy do tego.. I z takiego właśnie
    skorzystałem.

  • 32. Data: 2021-09-24 10:05:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O Ile Dobrze Pamiętam

    -----

  • 33. Data: 2021-09-24 10:11:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2021 08:55:50 +0200, trybun napisał(a):

    > Oj, nieprawda, jest sporo sensownych wypowiedzi.

    Ale przez czysty przypadek :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2021-09-25 19:33:28
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-24 o 08:55, trybun pisze:

    > Nie dość że operacja znacznie bardziej skomplikowana niż scalanie, to
    > ryzyko utraty danych wcale nie mniejsze.

    Nie jest bardziej skomplikowana (jedno polecenie) a i ryzyko mniejsze.
    Ludzie tracili dane właśnie przy scalaniu dwu partycji a nie przy
    rozciąganiu jednej.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2021-09-26 16:52:51
    Temat: Re: Scalanie partycji, powiększenie istniejącej partycji o obszar nieprzydzielony
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Rozszerzanie partycji z zapisanymi danymi, bez ich utraty, rozszerzenie o
    wolny obszar dysku bardzo ładnie robi program BootIt Bare Metal
    Mały, sprytny, z jedną wadą... płatny. Ale warty swojej ceny.
    https://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal/
    Jeżeli za partycją którą chcemy powiększyć znajduje się nieprzydzielony
    obszar to po prostu istniejącą partycję sobie rozszerzamy o ten obszar,
    wklepując w okienko ustalające położenie partycji wybrany przez siebie punkt
    końcowy partycji.
    Czyli w przypadku tego programu nie zakładamy już kolejnej partycji na
    obszarze nieprzydzielonym, tylko "rozciągamy" tym programem na wolne obszary
    dysku istniejącą partycję.

  • 36. Data: 2021-09-27 09:41:52
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Sun, 26 Sep 2021 16:52:51 +0200, jedrek napisał(a):

> [...]
    > obszarze nieprzydzielonym, tylko "rozciągamy" tym programem na wolne obszary

    A operacja odwrotna? Kiedyś firma COMPAQ sprzedawała ok. 2005 r. taki
    patent różnym firmom produkującym laptopy (np. Acer i Sony) polegający na
    przywracaniu systemu z ukrytej partycji na jedną, zajmującą cały wolny
    obszar, partycję C:\. Czy tym programem uda się skutecznie odciąć
    "końcówkę" niezajętego obszaru partycji C:\ i przeznaczyć na partycję D:\.
    Co mam na myśli pisząc "skutecznie". Mianowicie, dotychczasowe próby
    takiego odcinania i przeznaczania odciętego obszaru na partycję D:\
    skutkowały tym, że potem nie można było przywrócić systemu z ukrytej
    partycji na tę pomniejszoną już partycję C:\.
    Ta niemożność przywrócenia systemu z partycji ukrytej na pomniejszoną
    partycję C:\ to była spowodowana generalnie wadą tegoż "patentu" firmy
    Compaq czy też program obcinający był mało sprytny?

    Ta partycja nosiła nawet specjalną nazwę: Compaq Diagnostic czy tak jakoś.
    Jakim programem można odtworzyć takową partycję dzisiaj?

  • 37. Data: 2021-09-29 10:41:10
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 25.09.2021 o 19:33, RadoslawF pisze:

    > Nie jest bardziej skomplikowana (jedno polecenie) a i ryzyko mniejsze.
    > Ludzie tracili dane właśnie przy scalaniu dwu partycji a nie przy
    > rozciąganiu jednej.
    >

    > Pozdrawiam

    Program Paragon łączy partycje i pustą przestrzeń w ramach scalania.
    Natomiast inne programy do scalania muszą obowiązkowo mieć dwie (czy
    wiecej) partycje. W temacie utraty danych po operacjach dyskowych nie
    będę sie wypowiadał bo nigdy mi sie takie coś nie przydarzyło.

  • 38. Data: 2021-09-29 10:41:25
    Od: trybun <C...@j...cb>

    > Ale przez czysty przypadek :)

    Ktoś z tych madrych  kiedyś powiedział że całe życie to przypadek.. ?

  • 39. Data: 2021-09-29 17:21:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-29 o 10:41, trybun pisze:

> [...]
    > wiecej) partycje. W temacie utraty danych po operacjach dyskowych nie
    > będę sie wypowiadał bo nigdy mi sie takie coś nie przydarzyło.

    Nie scalaj tylko powiększ istniejącą.
    Używałem kiedyś tego programu i miał opcję rozszerzania partycji na
    wolną przestrzeń.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2021-09-30 00:43:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" sihgjg$dij$...@g...aioe.org

    > Problem już rozwiązany. Winny sam EaseoUS albo Win 10.

    Wcześniej chyba nie wspominałeś wprost o W10.

    > Paragon coś tam. i autentycznie parę kliknięć i mam partycję "E" powiększoną o
    pustą przestrzeń, nie, nie z drugą partycją, takiej
    > w tym programie nawet nie ma potrzeby takiej tworzyć, scala z pustą przestrzenią.
    Cała operacja scalania trwała jakieś 10 sekund.

    Zdradzisz nam, która to wersja Paragnu coś takiego uczyniła w 10 sekund?

    > EaseoUS z wielkim hukiem wyleciał z dysku.

    Zdradzisz nam, która to wersja EaseoUS wyleciała z dysku?

    --