  • 11. Data: 2012-03-25 22:47:47
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 25-03-2012 o 22:32 tryton napisał na pl.comp.pecet:

    > na temat zapotrzebowania mocy powiem że u mnie core i3 2120 + 8GB DDR3 +
    > HDD 1TB + HD6570 chodzi na 250W zasilaczu seasonic który fabrycznie miał
    > tylko 20pin ATX a któremu dolutowałem brakujące 4pin i wszystko śmiga
    > mój seasonic ma 1 linie 12V 16A

    Mimo tego, że Seasonki to dobre zasilacze, podziwiam Ciebie za odwagę :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 12. Data: 2012-03-26 09:33:29
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 25 Mar, 21:14, Dawid <x...@n...pl> wrote:
    > Oczywiście, ten zasilacz ma nawet dwie takie wtyczki, ale nie ruszy ani
    > z jedną ani z dwoma.To czego mu jeszcze brakuje?
    Pewnie świeżości, czyli nowych elektrolitów etc... Jak nie chodzi to
    nie cuduj i kupuj nowy, bo reperować się nie opłaca.

  • 13. Data: 2012-03-26 13:01:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-26 09:33, Janeo pisze:
    > Pewnie świeżości, czyli nowych elektrolitów etc... Jak nie chodzi to
    > nie cuduj i kupuj nowy, bo reperować się nie opłaca.
    W przypadku sensownego zasilacza (z mocnym +12v i w miarę markowego) -
    szkoda wywalić, koszt kilku kondensatorów 105'C lowZ, i chwili pracy na
    wyczyszczenie i naprawy - jest mniej-więcej tyle wart, co "sprawny
    używany zasilacz do szafy/na półkę, jakby komuś był potrzebny". Chyba że
    to jest coś pokroju Codegena, to wtedy nie warto nawet go czyścić, od
    razu do kosza (recyclingowego na sprzęt elektroniczny!) :)
    Wyrzucić cały zasilacz, dlatego że parę kondensatorów spuchło lub może
    spuchnąć - to trochę nieekologiczne :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-03-26 13:15:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-25 20:41, qwerty pisze:
    > Użytkownik "BrunoN Bluthgeld" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Śmieszna sytuacja, ale twój zasilacz jest za słaby. Musisz mieć kilka
    > silnych linii +12V.

    Nie musi mieć kilku linii. Mam OCZ ZT 750W - jedna linia +12V 62A

  • 15. Data: 2012-03-26 13:24:35
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BrunoN Bluthgeld nabazgrał(a):

    > Cześć,
    > Modernizuję stary komputer - kupiłem mu płytę na Z68 (Asrock Z68 Pro3
    > Gen3), 4 giga goodramu i Celerona G530. Nowego zasilacza nie brałem pod

    W/w płyta + i5 2500K na 4 letnim iboxie 400W działa bez problemu :)

  • 16. Data: 2012-03-26 13:58:22
    Od: monter <m...@g...pl>

    > Nie musi mieć kilku linii. Mam OCZ ZT 750W - jedna linia +12V 62A

    wow - jak gruby kabel do tego?

  • 17. Data: 2012-03-26 14:59:38
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Mimo tego, że Seasonki to dobre zasilacze, podziwiam Ciebie za odwagę :)

    ale dlaczego??? miernik gniazdkowy pokazujący ile mocy pobiera komputer
    z sieci wskazuje 137W przy maksymalnym obciążeniu programami CPU i GPU,
    skoro z gniazdka pobiera 137 to uwzględniając sprawność zasilacza 80+
    daje to 120W poboru z zasilacza przez elementy komputera, dalej
    uwzględniając najgorszy scenariusz że wszystko idzie z 12V to do 192W
    sporo brakuje

    przy normalnej pracy w windows ten komputer pobiera 50W z sieci

  • 18. Data: 2012-03-26 15:42:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:59:38 +0200, tryton napisał(a):

> [...]
    > sporo brakuje
    >

    > przy normalnej pracy w windows ten komputer pobiera 50W z sieci

    Otóż to. Olbrzymia większość kompów ma przewymiarowane zasilacze. A co do
    meritum, to IMO Chiefteki mają coś źle skonstruowane co odpowiada za
    rozruch. Kiedyś wpadł mi w rękę nowiutki Chieftec 360W prosto z półki i
    zrobiłem sobie test na moim najtypowszym (wtedy) kompie (Ath. 2400, 512
    ram,, hdd, CD, grafa jak do biura). Podmieniłem mojego noname 300W
    chińczyka i co? Komp startował raz na parę razy, resetował się podczas
    startu... Popróbowałem parę razy i coprędzej wróciłem do starej zasiłki.
    Żeby było śmieszniej, to w docelowym kompie działał bez zarzutu. Anyway
    never more Chieftec :)
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2012-03-26 16:28:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-26 13:58, monter pisze:

    > wow - jak gruby kabel do tego?

    Okablowanie jest takie jak we wszystkich zasilaczach. Chodzi tylko o to,
    że żyły +12V ze wszystkich złącz: MB, CPU, PCIe, SATA są podłączone pod
    jedno źródło +12V, a nie pod kilka.

    Osobne linie +12V brały się z ograniczenia znanego jako "240VA",
    limitującego wydajność prądową pojedynczej linii do 20A (12V*20A=240VA).
    Teraz tego ograniczenia już nie ma, więc wszystkie żyły mogą być
    podłączone pod jedną linię.

  • 20. Data: 2012-03-26 17:33:45
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Sprawdź czy tego Chiefteca szlag nie trafił. Jak działa dobrze na innym
    kompie, to podłącz jeszcze raz u siebie, ale "na pająka" (sama płyta, proc,
    jedna pamięć, żadnych dysków i kart rozszerzeń). Jeśli mimo to nie działa,
    to najwidoczniej jest "niekompatybilny" z twoją płytą (możesz spróbować
    wymienić na inną, dorzucając ozywiście co nieco dla sprzedawcy za "fatygę").
    Ewentualnie, G530 ma chyba Speedstep, więc nawet przy zablokowanym mnożniku
    chyba powinno się dać go zmniejszyć. Na innym zasilaczu zmniejsz mnożnik do
    minimum i sprawdź czy ruszy na Chiefie. Jak ruszy, to zwiększaj mnożnik do
    czasu aż znów nie odpali. Może okaże się że "zabrakło" ci tylko ze 200 MHz.

    > Przecież to jest zasilacz z jedną słaba linią 12V.

    To nie ma znaczenia. Jak nie ma mocnej karty graficznej, a CPU jest
    małoprądożerny (jak G530) to spokojnie powinien wystarczyć. Mojego Athlona
    x3 (z integrą) który bierze znacznie więcej prądu niż G530 napędza stary
    Huntkey 300W (też jedna linia 12V, 18A) i żadnych problemów.