  • 131. Data: 2012-05-09 11:29:22
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    AL nabazgrał(a):

    > bo wiekszosc podkladek pod piw tez ma zaokraglone rogi i sa do siebie
    > podobne a nikt nie stawia tak sprawy jak Apple.
    > To tak jakby opatentowac istnienie kamery/aparatu na tylnej sciance.

    Hmmm ... musze szybko to zgłosić do UP :)

  • 132. Data: 2012-05-09 11:48:48
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-09 00:32, Pszemol pisze:
    > Zasuwka nie była wcześniej używana do rozwiązania problemu
    > zabezpieczenia telefonu przed przypadkowym jego włączeniem
    > w kieszeni i dlatego Apple dostało na nią patent.
    ciach

    Właśnie to jest wypaczenie patentowania.

    Opatentowanie noża do drapania się za lewym uchem.
    Czytaj uważnie _za lewym_ nie za prawym :-) Bo do drapania się za prawym
    (czy gdzie tam chcesz) będzie już inny patent.
    Na takiej samej zasadzie powinno się płacić za używanie r=x mm w celu
    rozwiązania problemu z notorycznym przecieraniem się obudowy w
    narożnikach. :-)

    PS. Nie wiem jak można prościej żeby pomogło w zatrybieniu :-)

  • 133. Data: 2012-05-09 19:19:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:jodc2p$qr$1@inews.gazeta.pl...

    > bo wiekszosc podkladek pod piw tez ma zaokraglone rogi
    > i sa do siebie podobne a nikt nie stawia tak sprawy jak Apple.

    Podkładek pod piw? Co to takiego?

    > To tak jakby opatentowac istnienie kamery/aparatu na tylnej sciance.

    Obawiam się że powinieneś się zapoznać z podstawami ochrony
    patentowej i znaków towarowych. Zacznij od polskich warunków...
    http://www.uprp.pl/podstawowe-informacje-o-ochronie-
    prawnej-wynalazkow-i-wzorow-uzytkowych/Lead05,23,169
    2,4,index,pl,text/
    Po co mamy prostować tonę nieporozumień skoro możesz sobie
    wszystko przeczytać u samego źródła...

  • 134. Data: 2012-05-09 19:20:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    > PS. Nie wiem jak można prościej żeby pomogło w zatrybieniu :-)

    Najprościej to chyba tak:
    http://www.uprp.pl/podstawowe-informacje-o-ochronie-
    prawnej-wynalazkow-i-wzorow-uzytkowych/Lead05,23,169
    2,4,index,pl,text/
    A to czy zatrybisz czy nie zatrybisz to już od Ciebie zależy.

  • 135. Data: 2012-05-09 19:32:10
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-09 19:19, Pszemol pisze:

> [...]
    2,4,index,pl,text/

    > Po co mamy prostować tonę nieporozumień skoro możesz sobie

    odrobilem zadanie i przeczytalem.
    A punktami spornymi - ktore Apple jakos nie zauwaza wobec swoich dzialan
    sa m.in. ponizsze punkty:

    <cytat>
    Wynalazek uważa się za nowy, jeżeli nie jest on częścią stanu
    techniki. Przez stan techniki rozumie się wszystko, co przed datą, od
    której oznacza się pierwszeństwo do uzyskania patentu, zostało
    ujawnione, udostępnione do powszechnej wiadomości.

    Z kolei wynalazek uważa się za posiadający poziom wynalazczy,
    jeżeli wynalazek ten nie wynika dla znawcy, w sposób oczywisty, ze stanu
    techniki. Badanie poziomu wynalazczego odnosi się tylko do tych
    zgłoszeń, które są nowe.

    (...)

    Wzorem użytkowym jest nowe i użyteczne rozwiązanie o charakterze
    technicznym, dotyczące kształtu, budowy lub zestawienia przedmiotu o
    trwałej postaci. Wzór użytkowy uważa się za rozwiązanie użyteczne,
    jeżeli pozwala ono na osiągnięcie celu mającego praktyczne znaczenie
    przy wytwarzaniu lub korzystaniu z wyrobów.

    </cytat>

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 136. Data: 2012-05-09 19:46:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:joe9mq$c91$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    ??

    > odrobilem zadanie i przeczytalem.

    Punkt dla Ciebie! :-)

> [...]
    > trwałej postaci. Wzór użytkowy uważa się za rozwiązanie użyteczne, jeżeli
    > pozwala ono na osiągnięcie celu mającego praktyczne znaczenie przy

    A możesz Adamie wypowiedzieć się bardziej szczegółowo i napisać
    które konkretnie patenty Apple i które zastrzeżone wzory użytkowe
    nie spełniają punktów jakie wymieniłeś? Najchętniej abyś podał
    przykłady stanu techniki sprzed patentu i napisał dlaczego sędzia
    rozpatrujący sprawę Apple w Niemczech miał inne zdanie niż Twoje...

  • 137. Data: 2012-05-10 06:56:14
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-09 19:20, Pszemol pisze:
> [...]
    2,4,index,pl,text/
    > A to czy zatrybisz czy nie zatrybisz to już od Ciebie zależy.

    Na krytykę przepisów i ich złego stosowania odpowiadasz przytoczeniem
    stanu prawnego.
    Może komuś się przyda. :-)

    Czy wiesz, że są tacy co interpretują te przepisy tak że nie wolno
    narysować takich samych konturów ulic (samych konturów nic więcej) bo
    jest to kradzież "dzieła" Jest się złodziejem bo mapka którą się
    narysowało jest "bardzo" podobna do mapy dużej (dużo mogącej) firmy.

  • 138. Data: 2012-05-10 07:17:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
> [...]
    2,4,index,pl,text/

    > Na krytykę przepisów i ich złego stosowania odpowiadasz przytoczeniem

    Przepisy uzasadniają dlaczego Apple się prawna ochrona należy jak psu buda.
    Jeśli uważasz że ktoś źle zastosował przepisy to napisz gdzie i kiedy...

> [...]
    > to kradzież "dzieła" Jest się złodziejem bo mapka którą się narysowało
    > jest "bardzo" podobna do mapy dużej (dużo mogącej) firmy.

    Co dokumentacja pisze na temat "konturów"?
    Jak to rozumieją dokładnie?
    Dlaczego ktoś inny nie narysuje innych konturów?

  • 139. Data: 2012-05-10 07:23:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Słuchałem, czytałem też obiektywne testy audiofilskie.

    Dobre, hamburgerowy pszemus nie zawacha sie jak widac zrobic z siebie idiote
    w dowolnym wymiarze.
    W hameryce pewnie tez maja obiektywne recenzje ksiazek, filmow, oraz...
    brandow. Z tego ostatniego wiadomo co wychodzi.

  • 140. Data: 2012-05-10 07:26:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A jak sobie wyobrażasz zakodowanie więcej niż 9 kanałów pod jednym
    > klawiszem?

    _ULUBIONE_ debilu