  • 1. Data: 2009-04-10 05:19:07
    Temat: Samoczynne restarty - przyczyna?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
    komputer łapie samoczynne restarty.

    Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
    sprawdzono zasilacz - wszystko ok
    kondensatory na płycie głównej - ok.
    Procesor się nie przegrzewa.

    dysk ma 2 badsectory ale to by nie powodowało takich nagłych resetów.
    Karta graficzna - jest to jakieś ATI 7000 ale nie wiem czy mogło by
    powodować takie sytuacje.

    Co mogę jeszcze sprawdzić?

    jedyne co mi do głowy przychodzi to odpalić Linuxa i sprawdzić czy
    objawy wystąpią także na Linuksie ale w to wątpię gdyż jest to czasochłonne.
    Może jakieś inne urządzenia sprzętowe?

    Na pokładzie jest jeszcze karta Audigy, karta wiFi.
    Zasilacz to 300W ale tam nie ma sprzętu na 300W.

    Co robić? bo restarty są bardzo często nawet co 15 minut.

  • 2. Data: 2009-04-10 05:38:46
    Temat: Re: Samoczynne restarty - przyczyna?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 10 Apr 2009 07:19:07 +0200, Osadnik napisał(a):

    > Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
    Memtest nie zawsze wykaże kłopoty z pamięcią. Jak masz więcej niż 1 moduł,
    wyjmuj i sprawdzaj po jednym.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-10 06:05:07
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
    > komputer łapie samoczynne restarty.
    >
    > Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
    > sprawdzono zasilacz - wszystko ok

    A jak sprawdziłeś zasilacz?

  • 4. Data: 2009-04-10 06:10:38
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    MC pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak sprawdziłeś zasilacz?

    miernikiem i wymianą na inny?

  • 5. Data: 2009-04-10 06:10:55
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Memtest nie zawsze wykaże kłopoty z pamięcią. Jak masz więcej niż 1 moduł,
    > wyjmuj i sprawdzaj po jednym.

    Był tylko jeden.

  • 6. Data: 2009-04-10 06:11:43
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-10 08:05, Użytkownik MC napisał:

    > A jak sprawdziłeś zasilacz?

    Wiadomo jak sprawdził. W czasie sprawdzania napięcie
    było właściwe. Można by podpiąć jakiś mądry miernik
    z pamięcią który będzie mocno drogi lub podstawić
    inny zasilacz i sprawdzić czy restarty nie znikną
    w cudowny sposób. :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-10 06:37:15
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Osadnik pisze:
    > Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
    > komputer łapie samoczynne restarty.

    Jesli sprawdziles hardware, to pora spojrzec system.

    Uruchom z krazka instalacyjnego, wybierz odzyskiwanie systemu.
    W konsoli naprawiania systemu (o której poczytaj w googlach)
    sa polecenia naprawy sektora rozruchowego. Łatwe i szybkie.

    pozdro
    --
    A S

  • 8. Data: 2009-04-10 06:57:32
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
    > komputer łapie samoczynne restarty.
    Tak jak przedmówcy, wstawiłbym inny zasilacz ( prościej niż kombinować mądry
    miernik).
    Zobacz jeszcze chipset czy się nie przegrzewa. Miałem kiedyś taki przypadek,
    że zatrzask nie trzymał i radiator odchylił się od chipsetu.

  • 9. Data: 2009-04-10 07:06:15
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Skrzekacz pisze:

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zobacz jeszcze chipset czy się nie przegrzewa. Miałem kiedyś taki
    > przypadek, że zatrzask nie trzymał i radiator odchylił się od chipsetu.

    Jaka temperatura dla chipsetu jest odpowiednia?

  • 10. Data: 2009-04-10 07:07:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Andrzej S. pisze:

> [...]
    > W konsoli naprawiania systemu (o której poczytaj w googlach)
    > sa polecenia naprawy sektora rozruchowego. Łatwe i szybkie.

    Reinstalacja i tak całego systemu bedzie robiona za kilka dni. Teraz
    jest to nie możliwe jednak jak powstrzymać jak znaleźć zły sterownik czy
    coś co sie dzieje tuz przed zgonem?