-
X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr42089qeb.12.1378114234957; Mon, 02 Sep
2013 02:30:34 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr42089qeb.12.1378114234957; Mon, 02 Sep
2013 02:30:34 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!q10no2473456qai.0!news-out.g
oogle.com!p7ni345qas.0!nntp.google.com!j7no86759qai.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 2 Sep 2013 02:30:34 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <6...@w...googlegroups.com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=88.88.21.19;
posting-account=W5pfYQoAAABzfh806CntH5lbAHE-qvfi
NNTP-Posting-Host: 88.88.21.19
References: <6...@w...googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Samochod na wode ktory zamiast ponad 20 spala tylko okolo 5 litrow na
100 km
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 02 Sep 2013 09:30:34 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2502925
[ ukryj nagłówki ]Czy jakis schemat instalacji gdzieś jest dostępny?
W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2008 04:27:22 UTC+2 użytkownik j...@g...com
napisał:
> Zbudowali go dwaj mlodzi hobbysci z Nowej Zelandii. Pokazywano go w
> telewizji. Ekipy telewizyjne poddaly go prostemu eksperymentowi na
> wyznaczenie jego oszczednosci paliwa. Spala on tylko okolo 5 litrow
> benzyny na 100 kilometrow (plus okolo 1 litra wody), podczas gdy
> identyczny do niego model i rocznik spalil na dokladnie tej samej
> trasie i przy dokladnie tych samych szybkosciach ponad 20 litrow
> benzyny.
>
> O owych "samochodach na wode" teoretycznie czytalem juz w czasach
> swojej profesury na Borneo. Nigdy jednak nie mialem okazji zobaczyc
> jak sie one porownuja do fabrycznych samochodow. Z duzym wiec
> zaciekawieniem ogladalem w piatek dnia 13 czerwca 2008 roku na kanale
> 3 telewizji nowozelandzkiej program o nazwie "Campbell Live" ktory byl
> wlasnie o jednym z takich samochodow zbudowanych przez dwoch mlodych,
> bo w zaledwie w swoich latach 20-tych, nowozelandczykow. W programi
> tym nie tylko wyjasniono na czym polega budowa i dzialanie takiego
> "samochodu na wode" (owa budowe i dzialanie opisalem dokladniej na
> totaliztycznej stronie "free_energy_pl.htm"), ale takze poddano go
> ciekawemu, choc prostemu, eksperymentowi. Mianowicie, ow "samochod na
> wode" (byl on bodajze marki "Ford Falcon") zabrano na przejazdzke po
> dokladnie 100 kilometrowej trasie, razem z identycznym do niego
> fabrycznym samochodem tej samej marki i rocznika. Potem sprawdzono ile
> aba samochody wypalily. Okazalo sie ze "samochod na wode" wypalil na
> owej trasie okolo 5 litrow benzyny. Podczas gdy identyczny do niego
> fabryczny samochod wypalil ponad 20 litrow benzyny. Oszczednosc
> wyniosla wiec 75% paliwa (tj. trzy-czwarte calkowitego zuzycia
> paliwa).
>
> Modyfikacja owych chlopcow okazala sie ogromnie prosta. Po prostu do
> starego samochodu jaki mieli, dodali oni niewielki "dysocjator wody"
> ktory sami sobie zbudowali. Dysocjator ten rozkladal wode na wodor i
> tlen. Tlen upuszczali, zas wodor dodawali do powietrza pobieranego
> przez gaznik ich samochodu. Ow wodor po wejsciu do cylindra wydatnie
> podnosil temperature spalania paliwa. Przy zas znacznie wyzszej
> temperaturze spalania benzyna spalala sie efektywniej i wcale nie
> formowala dymu. Cala wiec oszczednosc paliwa wynikala z owej
> podwyzszonej temperatury w cylindrze. Sam dysocjator wody zasilany byl
> pradem z pradnicy owego samochodu.
>
> Poniewaz w programie owym nie podano istotnych szczegolow o tymze
> samochodzie, przez nastepne dni szukalem o nim jakichkolwiek danych w
> internecie. Program "Campbell LIfe" ma wszakze dwie swoje strony
> internetowe, mianowicie www.3news.co.nz oraz www.tv3.co.nz. Nic jednak
> tam nie znalazlem na temat tego samochodu. Dlatego wszystko co
> pamietalem opisalem dokladnie na swojej stronie "free_energy_pl.htm"
> wydanie z dnia 15 czerwca 2008, lub pozniej. (Strone ta mozna znalezc
> piszac w www.google.com slowa kluczowe "Jan Pajak free_energy_pl.htm"
> tyle ze bez cudzyslowiu). Zapraszam do ogladniecia owej strony.
>
> Jak wiec widac, warto ruszyc nieco naszych tylnich czasci i zaczac cos
> czynic w sprawie "darmowej energii". W tym przypadku "samochodu na
> wode" typowi kierowcy w dzisiejszych czasach sa w stanie zaoszczedzic
> okolo 100 dolarow na tydzien.
>
> Z totaliztycznym salutem,
> Jan Pajak
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.13 12:24 Andrzej Lawa
- 02.09.13 13:21 Marcin N
- 03.09.13 15:56 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa