-
31. Data: 2010-11-08 13:24:26
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 08.11.2010 13:05, Sebastian Kaliszewski pisze:
>> Są jeszcze superkondensatory - do zastosowań miejskich IMHO
>> wystarczające.
>
> To to IMHO podeprzyj liczbami :)
A konkretnie? Które liczby masz na myśli? Pojemność? Cenę? Szybkość
samorozładowywania?
>> Ze sprężonym powietrzem jest problem w naszym klimacie - w chłodniejsze
>> dni wymiennik ciepła będzie miał tendencję do oblodzenia.
>
> To jest pikuś. Ze sprężonym powietrzem problem jest taki, że skądś
> energię na sprężenie trzeba wziąć. A z racji nędznej sprawności potrzeba
> jej o rząd wielkości więcej niż do samochodu na baterie.
Ta nędzna sprawność to Ci się chyba bierze z tego, że ciepło powstające
przy sprężaniu traktujesz jako odpad?
Fakt, to będzie problem, zwłaszcza że bardzo by się przydało przy
rozprężaniu...
-
32. Data: 2010-11-08 13:57:16
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Sebastian Biały wrote:
> On 2010-11-04 15:37, Tomasz Pyra wrote:
>> A gdybyś sam to chciał sprężać, to już wychodzi gorzej niż
>> akumulatory elektyczne
>
> Jaka jest wydajnośc procesu? Chodzi o to ile energii elektrycznej
> włożonej ląduje potem na kołach. Tam jest duzo po drodze elementów na
> których tracimy i chciałbym wiedziec tak napwde czy mówimy o sprawności
> około 70% czy około 20% *całego* procesu.
Mniej. Pojedyncze procenty.
rzędu 20% to ma silnik benzynowy pracujący niezbyt daleko od optymalnego
obciążenia. Albo wykonany z nowoczesnych materiałów wysokotemperaturowy
silnik parowy.
To ma pojedyncze procenty sprawności choćby z racji niższej temperatury.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
33. Data: 2010-11-09 14:01:48
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sun, 07 Nov 2010 17:06:51 +0100, kogutek napisał(a):
>> On Sun, 07 Nov 2010 04:54:22 +0100, kogutek wrote:
>> >Przy laminowaniu nie ma żadnych barier związanych z kształtem.
>>
>> Ale jest przy zbiornikach cisnieniowych. Musza byc kule, walce, stozki,
>> toroidy .. nie moze byc plaskich scianek
>>
> Jak by w historii techniki wszyscy konstruktorzy i technolodzy myśleli
> kategoriami ze ojce tak robili i było dobrze to by samolotów nie było bo
Jakiekolwiek zdeterminowanie by nie istnialo wsrod konstruktorow, praw
fizyki nie przeskocza.
Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
34. Data: 2010-11-09 18:28:57
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: z <z...@g...pl>
Jaroslaw Berezowski pisze:
> Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
> magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
> izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
> z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.
>
>
Możesz spróbować policzyć w złotówkach koszt przejechania kilometra
łącznie z ceną pojazdu, kompresorów itd w porównaniu z takim samym
kosztem pojazdu na baterie?
A może się okaże że mimo że mało wydajne to opłacalne?
z
-
35. Data: 2010-11-09 18:42:57
Temat: Re: Samochod na sprezone powietrze
Od: "kamil" <k...@s...com>
"z" <z...@g...pl> wrote in message
news:ibc0cr$3la$1@inews.gazeta.pl...
> Jaroslaw Berezowski pisze:
>
>> Jak policzylem, 50-litrowa butla powietrza dla cisnienia 300 barow
>> magazynuje jakies 2,42kWh przy zalozeniu, ze silnik realizuje idealny
>> izotermiczny proces, co daje jakies 15km zasiegu. Realnie uzyskasz polowe
>> z tego. To moze byc dobra zabawka, ale nie uzyteczny samochodzik.
>>
>>
>
> Możesz spróbować policzyć w złotówkach koszt przejechania kilometra
> łącznie z ceną pojazdu, kompresorów itd w porównaniu z takim samym kosztem
> pojazdu na baterie?
Juz policzono i to z kiepskim wynikiem dla tego wynalazku:
http://iopscience.iop.org/1748-9326/4/4/044011/fullt
ext
Pozdrawiam
Kamil