  • Data: 2010-11-25 21:27:24
    Temat: Re: SUV w mieście
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek Godel"

    > aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
    > docierają.

    pozwolę sobie zacytować:

    "Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest
    użyty.
    W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach
    spora
    część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
    99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
    mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił."

    Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 %
    czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko
    powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie,
    że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam
    sedana, ale poprzednio miałem kombi i wyobraź sobie, że zapłaciłem za
    kawał prostej blachy nad przestrzenią bagażową, która przydała mi się
    może ze 3 razy ale w takich sytuacjach, że mając inny typ auta byłbym
    bez wyjścia - teraz żałuję że i vectry nie kupiłem kombi. Ta sama
    sytuacja dotyczy SUV, może i w 99,99% napęd 4x4 nie będzie wykorzystany
    ale jeśli pomoże choć raz, to warto było wydać kilka groszy więcej -
    myślę, że ja przedstawiłem rzeczowe argumenty w przeciwieństwie do
    Twoich, ponieważ i tak nie powinno Ciebie obchodzić jaka przestrzeń jest
    potrzebna komuś kto kupuje SUV - Twoje argumenty są dobre tylko dla
    ciebie, w ten sposób możesz siebie samego odwodzić od zakupu SUV, ale
    opowiadanie, że takie są faktu to już nadużycie

    cytat

    "są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
    Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych
    przetłoczeń
    w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
    gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
    Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian
    możlwosci,
    ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe
    trasie"

    to są te rzeczowe argumenty?

    mogę się zgodzić, że większe koła potrzebują większych nadkoli - ale nie
    jest to odkrycie na miarę Kopernika i niajk nie wpływa na moją opinię o
    SUV
    zgadzam się również, że więcej palą - ale jak kogo stać to...?
    cała reszta to jakieś bajki, zwłaszcza w porównaniu do całej masy aut
    nie będących SUV w których zastosowano napęd na tył - jakoś w nich
    przetłoczenia i inne bzdety akceptujesz.

    cytat

    "tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
    bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
    gorzej sprawdza, większe hałasy męczą"

    nie mam siły już tego komentować

    pozdrówki