    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: STM32F401 - jaki bootloader?
    Date: Mon, 16 Oct 2023 19:11:32 +0200

    Zbieg okoliczności :)

    Gdy ja coś w tym wątku napisałem brat akurat wrócił do tych płytek
    sprzed roku.
    Rok temu w czasie uruchamiania softu (nasze pierwsze podejście do 32
    bitowego procka - ever) było tak, że raz zaprogramowana płytka już jest
    odkładana na bok - nie mieliśmy opanowanego kasowania wszystkiego do
    zera i wgrywania ich bootloadera i nie mieliśmy czasu się tym zajmować
    bo to było ratunkowe robienie produktu zastępującego inny na prockach,
    które stały się niedostępne - czyli robota była 'na wczoraj'. W ten
    sposób kilkanaście płytek (kolejne wersje naszego softu) wylądowało w
    poczekalni, że kiedyś się je odzyska.
    Wtedy w ogóle obowiązywała jeszcze koncepcja, że (tak jak z AtXmega)
    sami będziemy z prockami gadać po DEBUG, ale ileś tam rzeczy nam
    działało, ale nie wszystkie, a te ich programatory wysyłają jakieś setki
    rozkazów bez ładu i składu - postanowiliśmy sobie odpuścić, szczególnie,
    że od jakiegoś czasu mamy 2-etapową produkcję, i pierwszy wsad nie
    wymaga wstawiania kluczy, które mój program generuje na bieżąco w czasie
    produkcji urządzeń.

    Na płytce robimy normalnie 3 pinowe (raster 1,27) złącze DEBUG i dla
    innych Silabsów to wystarcza. Ich programator (Silabsa płytka
    uruchomieniowa) potrafi wykasować procesor.
    Nie wiem dlaczego wersja programu na PC, którą na produkcji programują
    te procesory nie potrafi ich wykasować. Podobno dopiero programator,
    który jest w całym środowisku uruchomieniowym potrafi.
    Dlatego ostatnio przysłali nam ileś płytek do wyczyszczenia. Brat je
    wszystkie (późniejsze projekty z innym prockami Silabsa - bez USB)
    wyczyścił i dotarł do tych z USB i program twierdzi, że wyczyścił, a
    potem nie potrafi się z prockiem dogadać. Stąd godzinę temu konsultacja
    ze mną - czy mi się coś nie kojarzy. A mi się kojarzyło, że z jakiegoś
    powodu na tej płytce wyprowadzałem też pin reset.

    Brat, do normalnego kabelka dodał jeden przewód, aby dało się go w ten
    reset wetknąć i dosłownie przed sekundą dał znać, że sukces - te płytki
    też dało się przywrócić do stanu początkowego :)
    P.G.