    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: STM32F401 - jaki bootloader?
    Date: Mon, 16 Oct 2023 16:30:25 +0200

    W dniu 2023-10-15 o 23:20, heby pisze:

    > Jaki ten usenet jest wspaniały. Ledwie wysłałem posta, przypadkiem
    > trafiłem na:
    >
    > https://www.stm32duino.com/viewtopic.php?t=1807
    >
    > "[...]Solution: Tying A10 to GND successfully makes it enter DFU
    > bootloader mode 100% of the time[...]".
    >
    > Sprawdziłem. Potwierdzam.

    Nie znam się na bootloaderach (brat to robi) ale dwa skojarzenia z tym
    co napisałeś:

    Jak projektowałem (ponad rok temu - więc szczegóły w pamięci już trochę
    zatarte) płytkę z EFM32HG309F64G-C-QFN24 to:
    - któraś noga z jakiegoś booloaderowatego powodu miała być podwieszona,
    - brat narzekał, że jakieś ich (Silabsa) narzędzie gadające z ich
    własnym bootloaderem w procku po USB potrafiło powiesić cały komputer.

    Jak potem robił swoją obsługę USB (bazując na ich bibliotece) to mi coś
    opowiadał o problemie 64 bajtów.
    Na tyle na ile to zapamiętałem to jak USB (nie znam się aby określić
    jakiego trybu to się tyczy) rozbija dłuższe transmisje na bloki po 64
    bajty to jak cała transmisja jest wielokrotnością 64 to tam był jakiś
    problem z ostatnią ramką.
    Tego, że był problem z ostatnią ramką to jestem pewien, ale jaki to już
    nie. Możliwe, że dosyłana jest na koniec ramka pusta a ich hardware
    głupiał jak rozmiar był 0 a ich biblioteka nie miała obejścia tego
    problemu. A może odwrotnie - czekał na kolejną ramkę, której już nie było.
    Jeśli ta sama biblioteka była użyta w tym ich bootloaderze (co jest
    przecież prawdopodobne) to by wyjaśniało możliwe problemy.
    P.G.