    Date: Wed, 09 Nov 2011 17:30:50 +0100
    From: SM <b...@k...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: STM32 - problem z ADC

    W tej chwili na szybko dodałem na drucikach
    zewnętrzny ADC 10bit po SPI (MCP3008).

    Żadnego szumu, szpilek, czy też innych
    problemów - pomiar z dokładnością 1 LSB.

    Nie mniej jednak procka jeszcze przetestuję
    bo zawsze to trochę szkoda nie korzystać
    z jego ADC.

    I jeszcze jedna uwaga. Układ zrobiłem tak,
    że odczyt analoga robię z częstotliwością 5kHz
    , wybieram największą wartość jaka wystąpi w
    jednej sekundzie i zapisywał ją na kartę SD.

    W ten sposób testowałem problemy z ADC. Paskudne
    było to, że te szpilki wyłaziły czasem co kilka
    sekund. Tak jakby start przetwarzania ADC lekko
    przesuwał się w czasie - raz wypadało to na
    maksimum szpilki, raz nie. Ciekawe było to że
    raz trafiał procek w wartości pośrednie
    (widoczne jako szum), innym razem albo nie rejestrował
    piku, albo raz na kilka sekund zarejestrował
    max. skok 100mV (bez wartości pośrednich).
    Wszystko zależało od wartości napięcia na danym
    kanale czy też innych kanałach - ciężko
    było ustalić jakąś zależność.

    SM