  • Data: 2010-05-06 17:55:52
    Temat: Re: STM32 i GNU assembler - problem z movs
    Od: SM <b...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziwnie to wyglada jak dla mnie.
    >
    > BTW.
    > http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.
    arm.doc.ddi0337e/Chdbhfja.html

    > 2.3.1. General-purpose registers
    >
    > The general-purpose registers r0-r12 have no special architecturally-defined
    > uses. Most instructions that can specify a general-purpose register can
    > specify r0-r12.
    >
    > Low registers
    >
    > Registers r0-r7 are accessible by all instructions that specify a
    > general-purpose register.
    > High registers
    >
    > Registers r8-r12 are accessible by all 32-bit instructions that specify
    > a general-purpose register.
    >
    > Registers r8-r12 are not accessible by all 16-bit instructions.

    Jest dokładnie tak jak piszesz. Podstawa to ".syntax unified".

    Cortex-M3 używa Thumb-2, a więc łączy on ARM (32 bitowe
    instrukcje) i Thumb (16 bitowe instrukcje) "na raz"-
    nie trzeba przestawiać procka do pracy w tryb tylko ARM
    albo tylko Thumb.

    Napisałem program używając zarówno instrukcji ARM 32-bit jak
    i Thumb 16-bit w trybie asemblera Thumb-2.

    Potem to wylistowałem. Efekt był taki, że w Thumb-2 można
    używać zarówno instrukcji ARM jak i Thumb a asembler
    sam wstawia odpowiednie opcode. Jeśli instrukcja jest
    dozwolona jako Thumb 16bit, wstawia opcode 16bit,
    jeśli tylko jako ARM 32bit wstawia opcode 32bit.

    SM