  • Data: 2022-02-15 09:56:53
    Temat: Re: SSD, smart, wear leveling i inne bzdury... co jest grane?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 15 lutego 2022 o 01:21:51 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):
> [...]
    buforach to co zapisane wiec nie czyta.
    > Taka mnie jeszcze refleksja naszła... mówisz "cache przeglądarki", ale
    > naturą wszelkiego cache jest raz zapisać i potem czytać, czyli po
    > wejściu na stronę X większość elementów zapisze się raz i będzie w cache
    > (obrazki, skrypty, style), ponowne wejście na tę stronę nie będzie już
    > tych plików zapisywać, bo są już w cache, prawda? Czyli, żeby nawalić
    > tyle zapisów na dysk trzeba by wchodzić bez przerwy na nowe strony,
    > dziesiątki lub setki nowych stron dziennie. Coś mi tu nie gra, tak

    Niestety stronki sporo smiecia zbieraja, reklamy, ciastka, ustawienia.
    Przegladarka zapisuje swoje info o tabach otwartych, itp. Jest tego nieco.
    Warto sobie puscic jakis monitor zapisow i zobaczyc co tam lata. Mozna sie
    zdziwic.ile tego smiecia tam biega.
    Szczegolnie na windowsach.

    > raczej z internetu nie korzysta przeciętny wyborca, wchodzi w większości
    > na te same strony z pewnej zamkniętej puli, czasami otworzy linka od
    > znajomych lub z przypadkowego maila od scammera. Myślę, że ponad 50% to
    > będą te same strony. Owszem, tam też będą nowe pliki, ale nie jest tak,
    > że jak 10 razy otworzysz onet, który ma 10MB we wszystkich plikach
    > głównej strony, to na dysku zostanie zapisane 100MB.

    Stare czasy. Tam tak bylo. Dzis stronki wciagaja mase smiecia i sie to przez cache
    przewija. No i przegladarki same w sobie tez sporo pisza.