  • 11. Data: 2012-03-09 14:36:21
    Temat: Re: SSD i niska wydajnosc
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 09 Mar 2012 15:23:07 +0100, Tomasz Potega napisał(a):

    > Hmm, a P55 nie miał ograniczenia przepustowości PCI Express
    > do poziomu 1.0? Jeśli tak, wyżej pewnie nie da się podskoczyć.

    Za wiki o P55:

    "8 PCI-Express 2.0 slots (bandwidth limited to 250MB/s same as PCIe 1.0,
    normal PCIe 2.0 have 500MB/s bandwidth)"

    Czyli jest tak jak mowisz. Tylko w takim razie mam pytanie, bo nie ogarniam
    tego. Czy tego Marvella z 6Gb/s nie dodali wlasnie po to by obejsc
    ograniczenie? Czy moze to i tak przez P55 musi przejsc? W takim razie po co
    wsadzali kontroler SATA 6Gbs jesli nie ma fizycznej mozliwosci jego uzycia?

    > A dysk i tak lepiej przepiąć do portu obsługiwanego przez ICH.

    Jesli powyzsze okaze sie prawda to tak uczynie.
    Ze tez predzej nie trafilem na takie info tylko zylem w falszywej
    swiadomosci posiadania portow 6Gbs. Kupilbym wtedy tanszy dysk, ktory i tak
    by mial identyczne transfery, ech.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2012-03-09 14:37:42
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    W dniu 09.03.2012 15:23, Tomasz Potega pisze:
    > Hmm, a P55 nie miał ograniczenia przepustowości PCI Express
    > do poziomu 1.0? Jeśli tak, wyżej pewnie nie da się podskoczyć.

    Sam sobie odpowiem - Asus wstawiał mostek PLX, czyli jednak
    powinno to działać trochę lepiej.

    Dlaczego nie działa? Nie mam pojęcia.

    Ale propozycję przepięcia podtrzymuję:

    http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/m
    4-128gb-performance-problem-with-P7P55D-E-PRO-MB/td-
    p/66699

    pozdrowienia,
    shadow

  • 13. Data: 2012-03-09 15:04:21
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2012-03-09 10:28, R.e.m.e.K pisze:
    > Witam
    >
    > Stalem sie posiadaczem SSD Samsung 830 (wersja 128GB) i robiac testy widze
    > spore roznice miedzy tym co pokazuja testy w sieci oraz informacje

    mam tez ten dysk, płyta z sata II, K9N2 SLI Plat MS7374
    moje wyniki :
    http://img442.imageshack.us/img442/1759/wynikiassben
    chmark03032.png

    pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2012-03-09 17:31:58
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > Co to znaczy, że ten kontroler tak ma? Generalnie w przypadku
    > zdecydowanej większości produktów sama zmiana interfejsu z 3Gb/s na
    > 6Gb/s pratkyczne nic nie wnosi. OWszem z czasem będą coraz szybsze
    > urządzenia, a teraz nie ma sensu robienia 2 serii produktów *tylko*
    > 3Gb/s i 6Gb/s, które kompatybilne jest ze starszymi portami.
    >
    > Z hdtune raczej nie wyglada by dysk 'dachowal', raczej tyle max. jest w
    > stanie dać kontroler dysku.

    Czy mmoże warto kupic sobie "wypasiony" kontroler na ePCI (PCIe?)

  • 15. Data: 2012-03-09 22:31:24
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 09 Mar 2012 15:37:42 +0100, Tomasz Potega napisał(a):

    > Dlaczego nie działa? Nie mam pojęcia.
    >
    > Ale propozycję przepięcia podtrzymuję:
    >
    > http://forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/m
    4-128gb-performance-problem-with-P7P55D-E-PRO-MB/td-
    p/66699

    Jeszcze nie przepialem, ale na razie zrobilem probe po wywaleniu driverow
    marvella, ogolnie jest jeszcze gorzej, choc w odczycie sekwencyjnym jest o
    dziwo wyraznie szybciej, czyli da sie przekroczyc 330MB/s:

    http://img542.imageshack.us/img542/203/qttemphp3480.
    png

    zaraz testuje na ICH.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2012-03-09 23:26:45
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 23:31:24 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]
    > marvella, ogolnie jest jeszcze gorzej, choc w odczycie sekwencyjnym jest o
    > dziwo wyraznie szybciej, czyli da sie przekroczyc 330MB/s:

    No i jest ogolnie wyraznie in plus:

    http://img11.imageshack.us/img11/8099/qttemphp6564.p
    ng

    zestawilem oba obrazki, zeby bylo widoczne, po lewej najlepszy wynik na
    marvellu z pseudo 6Gbs, po prawej na intelu 3Gbs.

    Jeszcze bym z driverami intela pokombinowal, choc z tym zawsze mam problem,
    bo niby cos tam instaluje a w menadzerze urzadzen drivery i tak maja stare
    wersje, pewnie nie potrafie znalezc tego co trzeba na stronie intela. No ale
    poszukam po raz kolejny, bo troche mi juz ulzylo po wczorajszej porazce.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2012-03-10 16:31:19
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy, że ten kontroler tak ma?

    Tak, to jest wrodzona cecha kontrolera Marvella. Nowszy chipset Intela ma
    już obsługę SATA III przez mostek południowy i ten problem nie występuje.

  • 18. Data: 2012-03-10 16:33:52
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Potega" <s...@m...univ.gda.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, a P55 nie miał ograniczenia przepustowości PCI Express
    > do poziomu 1.0? Jeśli tak, wyżej pewnie nie da się podskoczyć.
    >
    > A dysk i tak lepiej przepiąć do portu obsługiwanego przez
    > ICH.

    Nie, w tych płytach nie ma obsługi SATA III przez mostek południowy. A
    Marvell, chociaż nie całkiem SATA III, to jednak jest szybszy od SATA II.

  • 19. Data: 2012-03-10 16:39:12
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    co to za debile, jakos nikt nie potrafi wpasc na ramdyski podtrzymywane
    bateria, to by dopiero smigalo...

  • 20. Data: 2012-03-10 17:37:40
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Mar 2012 17:39:12 +0100
    doszła do mnie wiadomość <jjg03c$5tp$1@node2.news.atman.pl>
    od "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> :
    >co to za debile, jakos nikt nie potrafi wpasc na ramdyski podtrzymywane
    >bateria, to by dopiero smigalo...

    "Debile" już dawno na to wpadli, wystarczy poszukać:
    http://www.storagesearch.com/ssd-ram.html
    W domowych zastosowaniach mało przydatne.