  • 21. Data: 2014-03-01 18:03:44
    Temat: Re: SSD 2,5 vs 3,5 cala
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:

    > niektóre padają jak muchy. kup trwały jakiś, posprawdzaj co ludzie
    > piszą. Mnie padł ocz, samsung żyje

    Mnie zaden OCZ nie pald /jeszcze/ - mam dwa. jeszcze jakis lowendowy
    intel - tez dziala.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 22. Data: 2014-03-01 18:10:39
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-03-01 18:03, mr misio pisze:

    > Mnie zaden OCZ nie pald /jeszcze/ - mam dwa. jeszcze jakis lowendowy
    > intel - tez dziala.

    OCZ pada ale seria Vertex 2, reszta jest OK ale wystarczy jeden model
    żeby miało to wpływ na całą markę.

    Samsung czy Intel to wzory bezawaryjności więc tu akurat się nie dziwię
    że działają :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 23. Data: 2014-03-01 22:25:06
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2014-03-01 18:10, Chris pisze:

    > OCZ pada ale seria Vertex 2, reszta jest OK ale wystarczy jeden model
    > żeby miało to wpływ na całą markę.

    Jakby Agility w każdem możliwej postaci nie padało. Strasznie awaryjne
    dyski. Ale dużo zależy od szczęścia - z sytuacji z któymi mam styczność
    padło bardzo dużo Agility oraz jeden (zasadniczo niepadliwy model)
    Crucial M4 120. Co ciekawe wszystkie Vertexy2/4 żyją.

    > Samsung czy Intel to wzory bezawaryjności więc tu akurat się nie dziwię
    > że działają :)

    Ja tam nadal nie jestem przekonany do Inteli w wersji z Sandforcem.
    Intel firmware poprawił, ale SF2281 ma swoje wady których żaden soft nie
    naprawi.

    Z minusów: praktycznie znikęły z rynku porządne modele o pojemności
    mniejszej niż 120 GB, bo Kingstona V300 czy Goodrama strach brać. Świat
    nie kończy się na laptopach, a w desktopie SSD 120 GB jest ni w kij ni w
    oko. Za duży na sam system, za mały na wszystko :(

    --
    /MB

  • 24. Data: 2014-03-01 23:13:20
    Od: borsuk <b...@a...pl>

    W dniu 2014-03-01 22:25, Michal pisze:

> [...]
    > nie kończy się na laptopach, a w desktopie SSD 120 GB jest ni w kij ni w
    > oko. Za duży na sam system, za mały na wszystko :(

    Właśnie 120GB jest idealny do desktopa na system i na bieżące sprawy.
    Strachu nie ma , ponieważ na twardzielu zostawiasz sobie sklonowany
    system, a ważne dane trzymasz na jakimś mirrorze. Do Sata2 wystarczy ci
    jakiś tani SSD, chociażby V300.
    Tu możesz sobie poczytać o awaryjności (co prawda we Francji):
    http://www.hardware-revolution.com/best-ssd-best-har
    d-drive-january-2014/
    Serwis Kingstona jest w UK i działa sprawnie, wysłałem im podejrzany
    dysk (system się wieszał co kilkanaście godzin) poleconym priorytetem i
    przysłali mi nowy. Całość od wysyłki do odbioru trwała 6 dni. Nowy
    chodzi OK.

  • 25. Data: 2014-03-02 01:09:41
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    On 01/03/2014 17:03, mr misio wrote:

    > Mnie zaden OCZ nie pald /jeszcze/ - mam dwa. jeszcze jakis lowendowy
    > intel - tez dziala.

    A ja mam dłuższy czas OCZ Vertex Plus R2 240GB i żadnych problemów.

  • 26. Data: 2014-03-02 10:09:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-03-01 18:10, Chris wrote:
    [...]
    > OCZ pada ale seria Vertex 2, reszta jest OK ale wystarczy jeden model
    > żeby miało to wpływ na całą markę.
    Mam Verteksa 2 60GB od października 2010, zajęte 70% i dysk jest jak
    nówka. :-D Z tym, że dysk jest przeznaczony tylko i wyłącznie pod bazę
    danych (PostgreSQL), więc zdecydowana większość operacji to są odczyty a
    nie zapisy. :-D

  • 27. Data: 2014-03-02 10:28:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-03-01 15:27, Chris wrote:
    [...]
    > Co za bzdury pleciesz, jedyna różnica to inna przepustowość danych, inne
    > kolejkowanie NCQ + parę innych zmian, ale nie ma to znaczenie czy
    > kabelek będzie SATA 2 czy SATA 3.
    Nie kolego, to ty pleciesz bzdury. Wyższa przepustowość oznacza wyższe
    częstotliwości "fruwające" po kablu, a to z kolei oznacza, że kabel musi
    mieć dobre parametry aby te sygnały były przenoszone bez znaczących
    zniekształceń.

    > Co w tej wtyczce ma być niby lepsze ?
    Kable SATA III są lepiej wykonane, np. pary kabli są ekranowane:
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SATA3-TwinAx
    Cable.jpg. Do tego
    pary "nadawcza" i "odbiorcza" są od siebie trochę odsunięte (co też
    widać na zdjęciu). Przy badziewnym kablu kłopoty mogą wystąpić nawet na
    SATA I (czego doświadczyłem osobiście).

  • 28. Data: 2014-03-02 11:35:30
    Od: Peter <k...@w...pl>

    WISKOLER:::... napisał:
    > Samsung:
    > http://ikl.pl/produkt-p453742.html

    Czy ktoś posiada Samsung SSD 120GB Basic (MZ-7TE120BW)
    i może coś napisać na jego temat

    --
    Peter

  • 29. Data: 2014-03-02 13:56:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 02.03.2014 11:35, Peter pisze:

    > Czy ktoś posiada Samsung SSD 120GB Basic (MZ-7TE120BW)
    > i może coś napisać na jego temat

    ja mam, pare miesięcy, działa i tyle.

    ToMasz

  • 30. Data: 2014-03-03 08:52:38
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > częstotliwości "fruwające" po kablu, a to z kolei oznacza, że kabel musi
    > mieć dobre parametry aby te sygnały były przenoszone bez znaczących

    Niestety dalej pleciesz bzdury , SATA 2 i SATA 3 są kąpatybilne i jedyny
    problem może występować z SATA 1 o którym wemacie nie ma mowy.

> [...]
    > pary "nadawcza" i "odbiorcza" są od siebie trochę odsunięte (co też
    > widać na zdjęciu). Przy badziewnym kablu kłopoty mogą wystąpić nawet na

    Wersja referencyjna jest tak samo wykonana zarówno dla SATA 2 ajk i 3 a to
    że jakaś firma zrobiłą sobie otulinę z tytanu to już jej sprawa..

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl