  • 21. Data: 2015-08-17 20:54:05
    Temat: Re: SPDIF i przydźwięk
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 20:45, Maciek pisze:

    > Czyli TV może być wyłączony i zakłócenia wystęują.

    Nie, jeżeli TV wyłączony, to zakłóceń nie ma. Ale trudno oglądać DVD na
    wyłączonym TV.

    > Włączenie TV na
    > ułamek sekundy likwiduje zakłócenia - dobrze to rozumiem?

    Włączenie TV powoduje pojawienie się zakłóceń, które po jakimś czasie od
    włączenia na pół sekundy zmieniają częstotliwość.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2015-08-18 13:52:22
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Nie, jeżeli TV wyłączony, to zakłóceń nie ma. Ale trudno oglądać DVD na
    > wyłączonym TV.

    Mozna słuchać - dlatego dopytałem.

    > Włączenie TV powoduje pojawienie się zakłóceń, które po jakimś czasie od
    > włączenia na pół sekundy zmieniają częstotliwość.

    To "po jakimś czasie od włączenia" to ile by było sekund?
    Masz telewizor kineskopowy i jedyne co mi przychodzi na myśl, to praca
    układu rozmagnesowującego. Co prawda powinny się też pojawić zakłócenia
    na ekranie ale nigdy nic nie wiadomo. Trzeba sprawdzić.
    Zapewne wyłączasz telewizor pilotem do stand-by - świeci się jakaś dioda
    na panelu TV. Teraz zrób inaczej. Wyłącz na twardo, czyli wyłącznikiem
    sieciowym a jeżeli go nie posiada, to wtyczką. Odczekaj np. 30 minut i
    włącz TV włącznikiem sieciowym. Czy będzie jakaś różnica.
    Zaczynam sę ocierać o voodoo z Twoim przypadkiem ale na odległość trudno
    się diagnozuje. Kiedyś dawno temu były telewizory Polkolor Schneider,
    które wstecz, w antenę bardzo mocno siały, gdy włączyło się telegazetę.
    Ponieważ powszechne w tym czasie instalacje zbiorcze AZART nie
    separowały użytkowników, to wszyscy w pionie mieli na swoich ekranach
    cień telegazety sąsiada. Nie uwierzyłbym, gdybym tego nie widział.
    Wsteczny poziom sygnału przekraczał 30dB. To była wada wrodzona,
    nienaprawialna.

  • 23. Data: 2015-08-18 16:32:23
    Temat: Re: SPDIF i przydźwięk - rozwiązanie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-18 o 13:52, Maciek pisze:
    /.../

    I nastała cisza. Za sprawą separatora galwanicznego.

    https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg

    Oby tylko jedynki i zera sygnału SPDIF zachowały niezbędne koloryty i
    głębokości :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2015-08-18 21:49:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PeJot pisze:
    [..]
    > A czy przy *niestandardowym* użyciu takiego separatora jedynki i zera w
    > sygnale SPDIF nie utracą swojej złocistej barwy :) ?
    >
    > A serio to *używany* konwerter miedź-szkło jest niewiele droższy.

    Masz te stare DVD? Jeśli padło i stąd zmiana urządzenia to wyrwij z
    niego gniazdo optyczne i podepnij do coaxial'a, to tylko dioda LED w
    obudowie centrującej na światłowód.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 25. Data: 2015-08-19 01:11:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg
    >
    > Oby tylko jedynki i zera sygnału SPDIF zachowały niezbędne koloryty i

    Tylko pamiętaj o ułożeniu tego na wspornikach polerowanych wylącznie
    lewoskrętnie, inaczej obetniesz średnicę, a góra i dół pogniotą się, jakby
    dostały kaca... :P :)

    No, czyli zimna pętla gdzieś...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 26. Data: 2015-08-19 06:35:03
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-08-19 o 01:11, ACMM-033 pisze:

    > Tylko pamiętaj o ułożeniu tego na wspornikach polerowanych wylącznie
    > lewoskrętnie, inaczej obetniesz średnicę, a góra i dół pogniotą się,
    > jakby dostały kaca... :P :)
    >
    > No, czyli zimna pętla gdzieś...?

    Najważniejsze że problem rozwiązany, czy może "obejdziony".

    --
    P.Jankisz