  • Data: 2015-08-16 15:46:47
    Temat: Re: SPDIF i przydźwięk
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Ma, zarówno TV jak i amplituner do UKF. Jej odpięcie od jednego,
    > drugiego czy obu naraz niczego nie zmienia, co właśnie sprawdziłem.

    Na początek spróbuj czy Ci nie pomoże tzw. separator galwaniczny. Służy
    właśnie do elektrycznego, galwanicznego oddzielenia urządzeń. Będzie
    tańszy, niż to co zaproponowałeś z przejściem na kabel optyczny i z
    powrotem na miedź.
    Pierwszy z brzegu link: https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg

    Tylko to leczy skutek a nie przyczynę. Lepiej poszukaj przyczyny. Uwaga
    - nie chwytaj jednocześnie za oba złącza po obu stronach podłączonego
    separatora, bo jeżeli jest różnica potencjałów między urządzeniami (a
    chyba jakaś jest), to staniesz się na chwilę ich połączeniem
    wyrównawczym i może zaboleć.

    Najlepiej jakbyś rozrysował swoje połączenia między wszystkimi
    urządzeniami. Możesz nawet mieć problemy spowodowane np. przez
    podłączenie urządzeń do gniazdek elektrycznych 230V na różnych fazach, w
    różnych pokojach.
    Ewentualnie któreś urządzenie powinno być podłączone do gniazda z bolcem
    ochronnym a nie jest i wtedy filtr przeciwzakłóceniowy odprowadza śmieci
    przez koncentryk do innego urządzenia.

    Kolega miał modem internetowy z kablówki, podłączony do komputera. Ta
    sama kablówka podłączona też do telewizora. Telewizor połączony
    analogowo z komputerem (composite do wejścia karty TV w PC), czyli
    klasyczna pętla i przyczyna powstawania przydźwięku, pasów na ekranie
    TV. Moje rozwiązanie polegało na zaproponowaniu mu separatora na wejściu
    kabla koncentrycznego kablówki do TV lub do modemu a monterzy z kablówki
    polecili kupienie grubszego kabla łączącego TV z komputerem. Co ciekawe
    obie metody były skuteczne ale upierałbym się przy swojej.