  • 21. Data: 2010-02-06 14:44:23
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A dlaczego ma przestać ? A może mu to sprawia przyjemność ? A może lubi
    > takie zdjęcia ?

    Zauwazyles moze o czym jest watek?
    O programie do robienie HDRow, a nie o guscie autora.

    Testowanie(?) takiego programu na zdjeciach gdzie HDR jest
    zbedny jest pozbawione sensu.

  • 22. Data: 2010-02-06 15:07:29
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hkjvtf$2n6$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    > Testowanie(?) takiego programu na zdjeciach gdzie HDR jest
    > zbedny jest pozbawione sensu.

    Testowanie zawsze ma sens i wręcz powinno uwzgledniać każde
    okoliczności , można co najwyżej zanegować sens robienia takich zdjęć
    ale to już kwestia gustu i potrzeb.
    Tytuł zauważyłem ... dziękuję jeszcze wzrok mnie nie zawodzi :)

    --
    abpc
    www.abpc.com.pl/foto

  • 23. Data: 2010-02-06 15:22:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Testowanie zawsze ma sens i wręcz powinno uwzgledniać każde
    > okoliczności , można co najwyżej zanegować sens robienia takich zdjęć
    > ale to już kwestia gustu i potrzeb.

    Nie - to kwestia sensu.
    Nie ma sensu testowac widelca jedzac nim zupe.

  • 24. Data: 2010-02-06 15:37:15
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hkk1l5$2su$...@a...news.neostrada.pl

    > Nie ma sensu testowac widelca jedzac nim zupe.

    Ładnie by zabrzmiało gdyby miało to sens ... przecież on nie robił
    tych fotek zapalniczką :)

    --
    abpc
    www.abpc.com.pl/foto

  • 25. Data: 2010-02-06 15:48:03
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Możecie sobie tak długo dyskutować. Faktem natomiast jest, że mnie
    Twój program nie zainteresował tylko z powodu tych przykładów.
    Osobiście nie jestem specjalnie zaintersowany HDRami, może więc też
    dlatego?
    To dziedzina zdjęć, która ma bardzo wąskie i specyficzne zastosowanie
    w której przypadku bardzo cienka linia poza uzasadnionym użyciem
    tej techniki jst łatwa do przekroczenia. Naduzycie doprawadza do
    powstania czegoś co aż boli od patrzenia, trochę takich popisów
    gdzieniegdzie w galeriach jest do zobaczenia. I nie obraź się bo piszę
    to z sympatii do Ciebie choćby za inny doskonały program do
    zmniejszania zdjęć. Twoja geleria w 90% to jakby antyreklama.
    To po prostu są koszmarki. Patrząc na nie cięzko mi nie zgodzić
    się z Kubą. Z góry mówię, że nie mam dobrych przykładów bo
    nie uprawiam takiej techniki bo w większośći przypadków można
    sobie pordzić bez niej przez umiejetne naswietlenie i wołanie z RAWa.
    Ale główne zastosowania jaie ja widze dla tej techniki to wnętrza
    i samo południe w lecie, gdzie niema kompromisu. Zrobiłbym jakiś
    sensowny przykład ale nawet nie mam pomysłu gdzie znajdę warunki
    godne do opracowania HDRa.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 26. Data: 2010-02-06 15:57:52
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hkk1c6$mvg$...@n...interia.pl...

    > i samo południe w lecie, gdzie niema kompromisu. Zrobiłbym jakiś
    > sensowny przykład ale nawet nie mam pomysłu gdzie znajdę warunki
    > godne do opracowania HDRa.

    Masz tutaj przykłady http://www.abpc.com.pl/italo/ , 90% fotek to w
    jakiejś tam formie HDR-y
    --
    abpc
    www.abpc.com.pl/foto

  • 27. Data: 2010-02-06 16:25:00
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 06 of Feb 2010 14:46, Sebastian Nibisz wrote:

    > Gdybyś odwiedził stronę autora tych zdjęć, wiedziałbyś po co one
    > zostały zrobione.

    > Gdyby nie byłoby nic zarejestrowane, byłoby widać czarną lub białą
    > plamę.

    > Po to aby było na czym testować algorytmy HDR.

    > Chętnie zobaczę Twoje wersje.

    > Program można pobrać i samemu ocenić jego przydatność.

    Nie za bardzo. Algorytmy numeryczne da się napisać w fortranie tak,
    aby chodziły na Odrach, RIADach i innych starociach. Twoje wymagają
    nie wiedzieć czemu .NET, tego dziwoląga, co niby ma być czymś
    w rodzaju API, a jest jego zaprzeczeniem.

    Zresztą machinery Marka Dudy jest podobnie nieeleganckie
    (tylko do tego mam zastrzeżenia!), bo niby czego brakuje
    Windows 2000, że nie da się pod nim uruchomić machinery.

    --
    nb

  • 28. Data: 2010-02-06 17:30:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Roger from Cracow wrote:
> [...]
    > Twój program nie zainteresował tylko z powodu tych przykładów.
    > Osobiście nie jestem specjalnie zaintersowany HDRami, może więc też

    Pewnie dlatego, że Ty patrzysz na te zdjęcia inaczej aniżeli ja. Ty patrzysz
    na ogólną estetykę a ja na jakość mapowania tonów, występowanie efektu halo,
    odwzorowanie kolorów i inne takie techniczne rzeczy.
    Te zdjęcia zostały wygenerowane przez automat i pewnie wiele z nich mogłoby
    wyglądać lepiej. Ja jednak chciałem pokazać jak można skompresować zakres
    tonalny w sposób całkowicie automatyczny. Inna sprawa, że te zdjęcia są
    przeostrzone, co powoduje, że pierwszy plan zlewa się z drugim.

> [...]
    > powstania czegoś co aż boli od patrzenia, trochę takich popisów
    > gdzieniegdzie w galeriach jest do zobaczenia.

    Prosiłem juz wiele razy aby ktoś pokazał mi jak można zobrazować te zdjęcia
    lepiej. Nie pisze tego złośliwie, tylko chciałbym wiedzieć co mógłbym w
    algorytmie poprawić. Niestety, łatwo sie krytykuje a jak sie bierze na
    tapetę źródłowy plik EXR, to raptem sie okazuje, że zadanie nie jest
    trywialne.

> [...]
    > zmniejszania zdjęć. Twoja geleria w 90% to jakby antyreklama.
    > To po prostu są koszmarki. Patrząc na nie cięzko mi nie zgodzić

    Ja jednak wole konstruktywna krytykę. Pisanie, że cos jest do d... taką
    krytyką nie jest.

    > Z góry mówię, że nie mam dobrych przykładów bo
    > nie uprawiam takiej techniki bo w większośći przypadków można
    > sobie pordzić bez niej przez umiejetne naswietlenie i wołanie z RAWa.

    Ta technika jest powszechnie stosowana w każdej wołarce do RAW tyle, że z
    różnym skutkiem.
    Zdjęcia z galerii zostały wygenerowane z plików OpenEXR, więc śmiało można
    powiedzieć, że zostały one z tych plików wywołane. Każda przyzwoita wołarka
    do RAW ma narzędzia do kompensaty świateł i cieni. Żadna jednak nie potrafi
    kompensować tych świateł tak dobrze jak program SNS-HDR.
    Proponuje Ci zapoznać sie z programem SNS-HDR w wersji Pro. W programie tym
    można regulować siłę kompensacji.

> [...]
    > i samo południe w lecie, gdzie niema kompromisu. Zrobiłbym jakiś
    > sensowny przykład ale nawet nie mam pomysłu gdzie znajdę warunki

    Popatrz na problem nie pod kątem łączenia wielu ekspozycji a pod kątem
    kompensacji świateł i cieni. Tę operację wykonuje sie na co dzień.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 29. Data: 2010-02-06 17:35:21
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    nb wrote:

> [...]
    > nie wiedzieć czemu .NET, tego dziwoląga, co niby ma być czymś
    > w rodzaju API, a jest jego zaprzeczeniem.

    Algorytm jest napisany w C++ i jest całkowicie przenośny. Skorzystałem z
    .NET bo znam dobrze jego API i szybko było mi w nim dopisać brakującą
    funkcjonalność. Nowe systemy MS maja .NET wbudowane, więc nie widzę
    problemu.
    Jak będę miał więcej czasu, napiszę GUI w wxWidgets.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 30. Data: 2010-02-06 17:39:37
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Nie widze tam plikow z poszczegolnymi ekspozycjami...

    Tam nie ma plików z poszczególnymi ekspozycjami. Są tam pliki OpenEXR, które
    podobnie jak RAW trzeba wywołać. Tylko to zrobił program SNS-HDR.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -