  • 1. Data: 2013-08-31 20:01:42
    Temat: SMART pytanie
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    jest sobie dysk, w smarcie program CrystaDiskInfo pokazuje czas pracy dysku
    5800 godzin i 1678 włączeń dysku... jak zinterpretować te dane? dysk to
    trup?

  • 2. Data: 2013-08-31 20:23:24
    Temat: Re: SMART pytanie
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-31 20:01, inny punkt siedzenia... napisał/a:
    > jest sobie dysk, w smarcie program CrystaDiskInfo pokazuje czas pracy
    > dysku 5800 godzin i 1678 włączeń dysku... jak zinterpretować te dane?
    > dysk to trup?

    Że dysk włączony był w sumie przez 241,666 dnia i włączano go 1678 razy,
    czyli jeśli raz dziennie, to pracuje od 4,597 roku.
    Może to być trup lub dysk w całkiem przyzwoitym stanie.
    Te dane nic więcej nie mówią.

    Podaj pozostałe informacje pokazywane przez SMART ale w tym programie
    zmień ustawienia - Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2013-08-31 20:45:50
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    data produkcji to 2011...

  • 4. Data: 2013-08-31 21:01:12
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-31 20:45, inny punkt siedzenia... napisał/a:
    > data produkcji to 2011...

    Czyli dysk ma około 2 lat, około 1/3 tego czasu było włączony, włączany
    był średnio około 2 razy dziennie.
    Te dane nic nie mówią o stanie dysku.

    Widziałeś o co prosiłem we wcześniejszym poście? Dopiero pozostałe dane
    mogą coś więcej powiedzieć o kondycji dysku.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2013-08-31 21:27:51
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    http://e-serwis.org/smietnik/s.ma.r.t..jpg

  • 6. Data: 2013-09-01 01:04:42
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." napisał w wiadomości grup

    http://e-serwis.org/smietnik/s.ma.r.t..jpg

    No i po czym wnosisz że to trup?

  • 7. Data: 2013-09-01 01:54:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 31.08.2013 20:45, inny punkt siedzenia... pisze:
    > data produkcji to 2011...

    Trollujesz czy naprawdę taki głupi jesteś?

  • 8. Data: 2013-09-01 01:57:38
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <...@...s> napisał w wiadomości
    > http://e-serwis.org/smietnik/s.ma.r.t..jpg

    Nie wiem czy ten program podaje prawidłowe dane. Parametr C2 to temperatura
    i we wszystkich znanych mi programach diagnostycznych pokazywana jest
    prawidłowa wartość. A u ciebie temperatura dysku to niby 28 stopni, ale w
    Smarcie wartości przy C2 są wielokrotnie wyższe. Szczególnie że kilka wątków
    wyżej ktoś pisze że ma SSD od dwóch miesięcy, a tymczasem CDI pokazuje mu
    czas pracy 2500 godzin, co jest fizycznie niemożliwe na dwumiesięcznym
    dysku.

  • 9. Data: 2013-09-01 11:48:34
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    > No i po czym wnosisz że to trup?

    no po tej ilości startów, masakra, dodam, że to green wd...

  • 10. Data: 2013-09-01 16:43:47
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-09-01 11:48, inny punkt siedzenia... pisze:

    > no po tej ilości startów, masakra, dodam, że to green wd...

    Z tego co SMART pokazuje to dysk jest w bardzo dobrej kondycji. Masz z
    nim jakieś problemy?

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu