  • Data: 2011-02-03 11:03:45
    Temat: Re: SMART 05 Reallocated Sectors Count = ~2000
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-03 11:22, nolina pisze:
    > Jestem ochłonięty :) Więcej wkurzony. Przeraża mnie myśl zarchiwizowania
    > danych z dysku przed reklamacją, mimo że część-te najważniejsze są
    > zarchiwizowane ale system,programy. Program dostarczony od producenta czyli
    > Seatools nic nie wykazuje w żadnym przypadku. A jednak niepewność zostaje.

    Opiszę Ci sytuację z życia, po której przestałem używać wynalazków pod
    tytułem HD Tune itp.

    Kupiłem sobie laptopa IBM Thinkpad T23. To tzw. refurb ( odświeżany )
    Jest w nim dysk twardy 20GB Mitsumi bodajże. Kupiłem go przez allegro
    przy odbiorze osobistym. Ponieważ sprzęt nie jest nowy, więc gościu dał
    mi 30 dni gwarancji rozruchowej. A ja go na testy: pamięć Memtest - OK,
    procesor ( Prime czy coś takiego ) No i na Ultimate boot CD for Windows
    znalazłem HD Tune. Test wykazał, że kilka sektorów jest uszkodzone. Więc
    print-screen, mail. Gościu dzwoni: niemożliwe, żeby dysk był uszkodzony,
    ale sprawdzimy, przywieź.
    Pojechałem, gościu przy mnie zapuścił program testujący od producenta
    dysku ( nie pamiętam nazwy ) Zero błędów.

    Dysk pracuje już 2.5 roku i bynajmniej nie leniuchuje;)

    Rady dla Ciebie:
    1.Jeśli masz super ważne dane to zrób macierz RAID w trybie mirror. Niby
    na początku duże koszty, ale potem spokój duszy;)
    2.Posłuchaj czy dysk stuka, puka podczas takiego testu.
    3.Przestań używać HD Tune. To że coś jest znane, nie znaczy, że jest coś
    warte;)
    4.Pewności miał nie będziesz nigdy. Dziś dysk działa, jutro może już nie
    działać.