  • 61. Data: 2009-07-28 05:05:13
    Temat: Re: SIWZ -komputery
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    JoteR pisze:

    > Prawdopodobnie do uruchomienia się na komputerze pani Jadzi. Bo bez
    > wspomagania sprzętowego wirtualizacji ta Vista jej w ogóle nie ruszy
    > zapewne.

    Nie znalazłem w wymaganiach sprzętowych Visty informacji nt wymaganych
    typów CPU. Jak korzystałem z Visty na Athlon 64.

    Wsparcie wirtualizacji jest potrzebne np. w Windows 2008 hyper-V. Info
    poniżej:

    http://www.microsoft.com/hyper-v-server/en/us/system
    -requirements.aspx

    Nawet jeśli Pani Jadzia musi na desktopie odpalić inny OS, może
    skorzystać z Microsoft Virtual PC lub VMware workstation.

    W firmach z dużą liczbą komputerów biurowych na stanowiskach bez
    specjalnych wymagań (np. developerzy) jest tendencja do korzystania z
    aplikacji centralnych dostępnych przez www lub ze środowisk typu Citrix.
    W takiej sytuacji znaczenie końcówki roboczej zdecydowanie maleje. W
    wielu przypadkach można PC zastąpić terminalem (np. Neoware -> HP),
    zajmuje to minimum miejsca, jest bardzo ciche, pobiera mało prądu.
    Instalowanie aplikacji jest uproszczone, same plusy :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 62. Data: 2009-07-28 06:40:42
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
    >Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

    Bzdura. Dostarczył to, co było w ofercie. Możesz mu skoczyć.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Windows: the ultimate triumph of marketing
    \ K...@e...eu.org / over technology.

  • 63. Data: 2009-07-28 06:41:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bernard"
    >No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani
    >Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D.

    Możesz to zdanie jeszcze raz napisać? Tym razem tak, żeby było wiadomo o
    co chodzi.

    --
    \------------------------/ I was expecting to see `<', `=', or `>'.
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 64. Data: 2009-07-28 08:06:17
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 12:20:56 +0200, Maciek napisał(a):

    > A czy na zamówiony sprzęt nie obowiązuje gwarancja?

    No obowiazuje. I nie ci sie zepsuje powiedzmy 5 komputerow, i dostawca ma 14
    dni roboczych na ich naprawe "gwarancyjna". I tak 5 razy w roku, wszystko
    zgodnie z prawem a twoja firma lezy i kwiczy bo ludzie nie maja na cyzm
    pracowac.

    --
    Mark

  • 65. Data: 2009-07-28 08:09:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 19:26:49 +0200, Maciek napisał(a):

    > Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

    A potrafisz podac na to jakis przepisa czy tylko tak sobie medrkujesz?
    Dostarczyl sprzet zgodnie ze specyfikacja? Dostarczyl.
    Wywiazywal sie z obowiazku gwarancji? wywiazywal
    Wiec mozesz mu skoczyc, jesli zamowienie bylo napisane tak by dopuscic
    kiepski sprzet.

    --
    Mark

  • 66. Data: 2009-07-28 08:17:52
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:24:23 +0200, Bernard napisał(a):

    > No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani
    > Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D

    Oj, ale zeby od razu klamac i to tak publicznie? A fe
    http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=
    SLGU9
    ot, taki przyklad - Pentium E6300:

    Supported Features:
    # Dual Core
    # Enhanced Intel Speedstep? Technology
    # Intel? EM64T 1
    # Intel? Virtualization Technology
    # Enhanced Halt State (C1E)
    # Execute Disable Bit 2
    # Intel? Thermal Monitor 2

    Proponuje bys zaczal juz odszekiwac, a na przyszlosc sprawdzal zanim
    zaczniesz sie w czyms wypowiadac w tak autorytatywny sposob.

    --
    Mark

  • 67. Data: 2009-07-28 08:21:25
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:00:17 +0200, Bernard napisał(a):

    > Ja akurat mam pewność, że nie ma ani żaden Celeron, ani Pentium, co
    > napisałem powyżej.

    A ja mam pewnosc ze zwyczajnie wprowadzasz ludzi w blad.
    Pytanie tylko czy swiadomie klamiesz, czy "tylko" wynika to z Twojej
    niewiedzy - ale jesli tak, to po co sie wypowiadac w sposob jakbys sie
    doskonale znal na czyms, o czym masz niewielkie pojecie?
    Udowodnilem Ci na przykladzie E6300 ze sa Pentiumy ktore wirtualizacje maja.

    --
    Mark

  • 68. Data: 2009-07-28 12:07:38
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Mark wrote:

> [...]
    >
    > Proponuje bys zaczal juz odszekiwac, a na przyszlosc sprawdzal zanim
    > zaczniesz sie w czyms wypowiadac w tak autorytatywny sposob.

    Masz rację. Rzeczywiście jest JEDEN NOWY model Pentium z wirtualizacją.
    Nie widziałem go dotychczas, a wcześniejsze modele wirtualizacji nie
    miały. Mea culpa.

    Zastanawia mnie jednak, dlaczego aż tak na mnie naskakujesz,
    jednocześnie nie prostując wcześniejszych błędnych enuncjacji kolegów nt
    C2D serii 7xxx.

    "ot, taki przykład" w Twojej wypowiedzi powyżej sugeruje, że są inne
    przykłady - możesz je podać ku ogólnemu oświeceniu?

    Poza tym: czy nie uważasz, że jest co nieco nie w porządku ze strony
    producenta, że poszczególne modele o podobnych oznaczeniach aż tak
    bardzo różnią się funkcjonalnie? U Intela nie ma prostego powiązania
    pomiędzy oznaczeniem procesora i VT. Zdarzały się rodziny C2D w których
    modele o koljnych numerkach na przemian miały i nie miały wirtualizacji.
    U AMD wszystko jest jasne. Jak Athlon ma więcej niż jeden rdzeń i
    podstawkę AM2 lub nowszą, to ma wirtualizację. Nie ma potrzeby
    zaglądania w tabelkę z numerkami.

  • 69. Data: 2009-07-28 12:26:41
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 14:07:38 +0200, Bernard napisał(a):

    > Masz rację. Rzeczywiście jest JEDEN NOWY model Pentium z wirtualizacją.
    > Nie widziałem go dotychczas, a wcześniejsze modele wirtualizacji nie
    > miały. Mea culpa.

    Ano Twoja culpa.

    > Zastanawia mnie jednak, dlaczego aż tak na mnie naskakujesz

    Dlatego ze pisales z calym przekonaniem o czyms, czego wczesnij nie
    sprawdziles sam.A jak sie chce innym udowadniac, ze sie ma racje, to
    najpierw naprawde wypadaloby ja miec.

    --
    Mark

  • 70. Data: 2009-07-28 18:40:03
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 27-07-2009 o 01:43:37 JoteR <j...@p...pl> napisał(a):

    > Ale właśnie o to chodzi, żeby pani Jadzi kupić ekonomicznego
    > 2-rdzeniowca, a w tym segmencie różnica cenowa między Intelem a AMD jest
    > praktycznie żadna. Natomiast postulowana w tym wątku platforma AM3 ma
    > koszmarnie drogie płyty główne, zatem argumenty o "taniości" AMD są
    > demagogiczne, że tak delikatnie to określę.

    ASROCK M3A780GXH / 128M 321.00zł
    http://www.mccomp.info/product_info.php?products_id=
    20698
    Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P Cena: 294,00 zł Agito
    Płyta główna MSI 770-C45 Cena: 300,00 zł

    Więc chciałbym wiedzieć ile powinna wynosić cena nowoczesnej
    płyty głównej dopiero rozwijającej się platformy i w ogóle płyty.
    Proszę porównać ceny konkurencyjnych płyt Intela na DDR3.
    Koszmar do kwadratu? :)

    --
    Opera Mail