  • 21. Data: 2009-07-26 15:01:26
    Temat: Re: SIWZ -komputery
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.07.2009 16:11, Osadnik pisze:
    > Ot mi przypomina sie program AvidMediaComposer i komputery z AMD...

    Nawet nie wiem, co to jest za program :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 22. Data: 2009-07-26 21:16:51
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-07-2009 o 10:58 MC napisał na pl.comp.pecet:

    > Myślicie, że będą szybko jakieś nowe procesory?

    Już są :)
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Phenom_II_X4_945
    _z_TDP_95W_trafil_na_rynek-21299.html
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/AMD_wprowadzi_At
    hlona_II_X4_..-20989.html
    A to Intel, jego podstawki i ceny!
    http://www.in4.pl/komentarze_LGA_1156_-_trochę_więce
    j_o_procesorach.,18945.htm
    Przy czym nie mogą się zdecydować na jaką podstawkę będzie core i3 :).

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 23. Data: 2009-07-26 21:33:22
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Wiesław pisze:

> [...]
    j_o_procesorach.,18945.htm

    > Przy czym nie mogą się zdecydować na jaką podstawkę będzie core i3 :).

    Podsumowując, inwestowanie obecnie w komputer na s775 Intela to zła
    decyzja bez perspektywy upgradu CPU.
    Wracają czasy AMD i podobnie fenomenalnych i niedrogich procesorów na
    AM3 jakimi kiedyś na płytach z podstawką socketA były Bartony :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 24. Data: 2009-07-26 22:20:10
    Od: z <z...@g...pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > Wracają czasy AMD i podobnie fenomenalnych i niedrogich procesorów na
    > AM3 jakimi kiedyś na płytach z podstawką socketA były Bartony :)

    Mi z praktyki takie podsumowanie wyszło:
    Nie pamiętam kiedy (5-7lat) zmieniałem procesor na płycie głównej.
    Zazwyczaj wywala się te 2 elementy razem + często pamięci.
    Przestałem sobie zawracać głowę takimi nieprzewidywalnymi rzeczami przy
    zakupie. Kupuje jak najbardziej wydajny, niepsujący się (tu też już
    trudno trafić) za określoną kwotę do konkretnego zastosowania.

  • 25. Data: 2009-07-26 22:36:18
    Od: STranger <p...@n...ue>

    z pisze:

> [...]
    > zakupie. Kupuje jak najbardziej wydajny, niepsujący się (tu też już
    > trudno trafić) za określoną kwotę do konkretnego zastosowania.

    To przepłacasz za procesor mocno i po 3-4 latach masz wolnego kompa.
    Ja kupuję zwykle najlepszą perspektywiczną płytę główną (drogą
    zazwyczaj) i najbardziej ekonomiczny CPU do tej płyty, który i tak w
    momencie zakupu jest dla mnie bardzo szybki. Po ok 18 miesiącach robię
    upgrade CPU, po ok 18 kolejnych miesiącach kolejny upgrade( a stare
    części sprzedaję). Dzięki temu cały czas mam w miarę nowego i szybkiego
    kompa. W międzyczasie grafiki i dyski też się podmienia na lepsze
    modele. Po ok 4-6 latach wymieniam platformę na nową i wszystko się
    powtarza. :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 26. Data: 2009-07-26 22:45:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    JoteR pisze:
    > Żeby było choćby symbolicznie taniej, to ta platforma musiałaby być na
    > AM2/AM2+. Gdzie tu sens?
    Zacznijmy od tego jakie ma być zastosowanie tego sprzętu, bo oczywiście
    można kupić wypasionego czterordzeniowca pani Jadzi w kadrach, albo pani
    Hani w dziekanacie, żeby Pasjans chodził płynnie :->

    Maciek

  • 27. Data: 2009-07-26 23:26:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > eee, to chyba nic złego, że zamawia się konkretne procesory, z
    > odpowiednim steppingiem, zwłaszcza, że ma to znaczenie "to be or not to
    > be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

    Możesz rozwinąć?

    zyga

  • 28. Data: 2009-07-26 23:43:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek" napisał:

    > Zacznijmy od tego jakie ma być zastosowanie tego sprzętu, bo oczywiście
    > można kupić wypasionego czterordzeniowca pani Jadzi w kadrach,

    Ale właśnie o to chodzi, żeby pani Jadzi kupić ekonomicznego 2-rdzeniowca, a
    w tym segmencie różnica cenowa między Intelem a AMD jest praktycznie żadna.
    Natomiast postulowana w tym wątku platforma AM3 ma koszmarnie drogie płyty
    główne, zatem argumenty o "taniości" AMD są demagogiczne, że tak delikatnie
    to określę.

    JoteR

  • 29. Data: 2009-07-27 06:28:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

    Opterony ze steppingiem BA są obsługiwane maksymalnie przez VMware ESX/i
    3.5 Update 2; nie da się użyć wyższych updateów ani v.4

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2009-07-27 07:04:10
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > kompa. W międzyczasie grafiki i dyski też się podmienia na lepsze
    > modele. Po ok 4-6 latach wymieniam platformę na nową i wszystko się

    I tak w paruset komputerach w firmie. Chłopie ty chyba nigdy nie
    pracowałeś w dużej instytucji. Kupuje się komputery przyszłościowo, nie
    jest tak ważna ich cena bo koszty wymiany na nowy są najczęściej wyższe
    niż różnica w cenie (ludzie są najdrożsi). Zresztą w zastosowaniach
    biurowych (nie mówimy tu o wymagających aplikacjach bo to inna historia)
    procesor nie ma takiego znaczenia, ważniejsza jest ilość pamięci. Ja
    osobiście mam jeszcze komputery z 2003 z P4 2,66 i dokładaliśmy im tylko
    kości pamięci (co w porównaniu z wymianą procesora jest proste i co
    najważniejsze szybkie).

    Marrcino