  • 11. Data: 2013-04-25 10:26:39
    Temat: Re: SERWER BEZ MONITORA?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-04-24 23:24, Stjopa Itenetowy pisze:
    > Przypuszczam, że taki ruter nie ma dysków i trzeba je dopiero
    > przyłączyć przez USB?
    > Także: czy na pewno obsłuży kombajn drukarkowy podpięty doń przez Eth?
    Jeśli kombajn jest podpięty przez Ethernet, to router w ogóle nic do
    niego nie ma i będzie działał. Gorzej jest z drukarkami USB. W skrócie:
    czasem są problemy, które zazwyczaj jakoś się udaje rozwiązać :-)

    Maciek

  • 12. Data: 2013-04-25 10:36:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-04-24 23:08, Stjopa Itenetowy pisze:
    > Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
    > i drukarkę przez WiFi paru laptopom.
    > Szef nie chce dodatkowych gratów więc chce aby tylko samo "pudełko"
    > sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
    > wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).
    Serwer:
    http://www.morele.net/serwer-hewlett-packard-prolian
    t-microserver-n36l-nhp-250gb-lff-sata-1gb-633724-421
    -358606/
    Do tego np. FreeNAS:
    http://www.freenas.org/

    Na początku będzie robił za NAS, ale może z czasem wyjdzie, że przydałby
    się jeszcze lokalny serwer www, albo baza danych, czy coś w tym stylu.
    Będzie możliwość instalacji np. jakiegoś Linuksa, albo nawet pierwszego
    z brzegu Windows (niekoniecznie wersję serwerową) i dodanie potrzebnych
    usług.

    > Pytanie: czy konieczny jest monitor i klawiatura do obsługi takiego
    > serwera i czy mozna całkowicie polegać na laptopie podłączanym przez
    > WiFi lub Eth do tego serwera żeby dokonować różnych czynności
    > administracyjnych na nim?
    Po konfiguracji jest niepotrzebny i dokąd nie pojawi się jakiś
    poważniejszy błąd uniemożliwiający start systemu operacyjnego, wystarczy
    połączenie zdalne.

    > Przypuszczam, że powiecie, że przynajmniej na okres instalacji
    > oprogramowania bez monitora i klawiatury nie da się obejść... Ale czy
    > to prawda, czy nie nie ma jakichć rozwiązań sprzętowych żeby na KAŻDYM
    > etapie można podłączyć laptopa ad hoc coby robił za monitor
    > +klawiaturę?
    A o jakim przedziale cenowym rozmawiamy, bo zdaje się, że pudełko pod
    biurko powinno być możliwie proste i tanie? :-)

    Maciek

  • 13. Data: 2013-04-25 12:06:20
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/04/2013 22:08, Stjopa Itenetowy wrote:
> [...]
    > to prawda, czy nie nie ma jakichć rozwiązań sprzętowych żeby na KAŻDYM
    > etapie można podłączyć laptopa ad hoc coby robił za monitor

    Niedawno kupilem to:
    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-nas/zy
    xel-nsa310/specification?switch_t=t
    ale ze nie ma wi-fi to dodatkowo to:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/3113/comp/2754202
    bo nie moglem, przeniesc routera adsl

    Taniej sie nie da. :-)

  • 14. Data: 2013-04-25 12:21:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    2late nabazgrał(a):

    > Niedawno kupilem to:
    > http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-nas/zy
    xel-nsa310/specificati
    > on?switch_t=t ale ze nie ma wi-fi to dodatkowo to:

    QNAP TS-112 [1-bay NAS TOWER 1.2GHz 256MB]

    Taki lepszy i taniej.

  • 15. Data: 2013-04-25 12:54:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/04/2013 11:21, Chris wrote:
    > 2late nabazgrał(a):

    xel-nsa310/specificati

    > QNAP TS-112 [1-bay NAS TOWER 1.2GHz 256MB]
    >
    > Taki lepszy i taniej.

    Faktycznie lepszy, tylko nie taniej.

  • 16. Data: 2013-04-25 13:16:11
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    2late nabazgrał(a):

    > Faktycznie lepszy, tylko nie taniej.

    Ja mam taniej :) za swojego dałem 485 zł

  • 17. Data: 2013-04-25 20:09:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/04/2013 12:16, Chris wrote:

    > Ja mam taniej :) za swojego dałem 485 zł

    http://www.ceneo.pl/14533857
    Swojego kupowalem za granica, wyszlo jeszcze taniej.
    Ale teraz brakuje mi serwera www. ;)

  • 18. Data: 2013-04-25 20:54:38
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-24, Stjopa Itenetowy <i...@g...com> wrote:
    > Szef nie chce dodatkowych gratów więc chce aby tylko samo "pudełko"
    > sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
    > wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).

    A ten kombajn już kupiony? Bo są takie z WiFi. Są też takie, do których
    WiFi da się dokupić.

> [...]
    > serwera i czy mozna całkowicie polegać na laptopie podłączanym przez
    > WiFi lub Eth do tego serwera żeby dokonować różnych czynności

    Dostęp zdalny daje pełne możliwości administracji. Pod Linuxem jest
    to w ogóle niezauważalne (specyfika konsoli). Pod Windowsem jest
    świetnie zrobiony zdalny dostęp graficzny (są minimalne opóźnienia,
    ale przy sporadycznych działaniach administracyjnych można z tym żyć).

    > Przypuszczam, że powiecie, że przynajmniej na okres instalacji
    > oprogramowania bez monitora i klawiatury nie da się obejść... Ale czy

    Da się, ale zazwyczaj nie warto kombinować.

    > to prawda, czy nie nie ma jakichć rozwiązań sprzętowych żeby na KAŻDYM
    > etapie można podłączyć laptopa ad hoc coby robił za monitor
    > +klawiaturę?

    Żeby podłączyć laptop do dostępu zdalnego, na drugim komputerze musi
    być serwer usługi (np. serwer SSH, telnet czy RDP). Czyli musi też
    być jakiś system operacyjny, sterownik sieci itp.

    Z kolei jeśli na jakimś systemie jest już dostępny serwer (np. ze
    starej instalacji), to właściwie da się postawić drugi system, ale
    odradzam próby.

    Ogólny schemat jest prosty.
    Podłączasz nośnik z przyszłego serwera do działającego kompa.
    Wciskasz w miarę goły system (samowystarczalny, obsługujący Internet
    i zdalny dostęp).
    Wkładasz dysk do docelowej maszyny.
    Logujesz się zdalnie, ściągasz co trzeba i konfigurujesz sprzęt.

    Jeśli będzie to robiła w miarę świadoma osoba, to nie będzie
    strat na funkcjonalności i stabilności.
    Jeśli w firmie nie ma dobrego administratora, to może to zrobić byle
    nerd podążający za instrukcją z google typu "how to install Linux on
    USB drive".

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 19. Data: 2013-04-26 08:48:43
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    2late nabazgrał(a):

    > http://www.ceneo.pl/14533857
    > Swojego kupowalem za granica, wyszlo jeszcze taniej.
    > Ale teraz brakuje mi serwera www. ;)

    Ale Qnap to inna klasa .. :) są tylko siwe firmy TOP czyli Qnap i Synology
    .. reszta choć bywa dobra jest klasę niżej.

  • 20. Data: 2013-04-26 19:43:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/04/2013 07:48, Chris wrote:

    > Ale Qnap to inna klasa .. :) są tylko siwe firmy TOP czyli Qnap i Synology
    > .. reszta choć bywa dobra jest klasę niżej.

    Pewnie masz racje.