  • 1. Data: 2013-04-24 23:08:12
    Temat: SERWER BEZ MONITORA?
    Od: Stjopa Itenetowy <i...@g...com>

    Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
    i drukarkę przez WiFi paru laptopom.
    Szef nie chce dodatkowych gratów więc chce aby tylko samo "pudełko"
    sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
    wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).

    Pytanie: czy konieczny jest monitor i klawiatura do obsługi takiego
    serwera i czy mozna całkowicie polegać na laptopie podłączanym przez
    WiFi lub Eth do tego serwera żeby dokonować różnych czynności
    administracyjnych na nim?

    Przypuszczam, że powiecie, że przynajmniej na okres instalacji
    oprogramowania bez monitora i klawiatury nie da się obejść... Ale czy
    to prawda, czy nie nie ma jakichć rozwiązań sprzętowych żeby na KAŻDYM
    etapie można podłączyć laptopa ad hoc coby robił za monitor
    +klawiaturę?

  • 2. Data: 2013-04-24 23:13:05
    Temat: Re: SERWER BEZ MONITORA?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 14:08:12 -0700 (PDT), Stjopa Itenetowy napisał(a):

    > Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
    > i drukarkę przez WiFi paru laptopom.

    Do tego wystarczy dobry router z portami USB (np. nowe modele TP-Linka) z
    zainstalowanym OpenWRT lub Gargoylem (zreszta tez OW).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-04-24 23:24:59
    Od: Stjopa Itenetowy <i...@g...com>

    R.e.m.e.K napisał(a):

    > Do tego wystarczy dobry router z portami USB (np. nowe modele TP-Linka) z
    > zainstalowanym OpenWRT lub Gargoylem (zreszta tez OW).

    Przypuszczam, że taki ruter nie ma dysków i trzeba je dopiero
    przyłączyć przez USB?
    Także: czy na pewno obsłuży kombajn drukarkowy podpięty doń przez Eth?

    Proszę o podanie linku/ów który/e model(e) rutera/ów masz konkretnie
    na myśli?

  • 4. Data: 2013-04-24 23:32:04
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2013-04-24, o godz. 14:08:12
    Stjopa Itenetowy <i...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > serwera i czy mozna całkowicie polegać na laptopie podłączanym przez
    > WiFi lub Eth do tego serwera żeby dokonować różnych czynności

    nie

    http://www.skapiec.pl/site/cat/94/filtr/_22915,22916
    _0_0_0_0_0_0_0_0_450-52407

  • 5. Data: 2013-04-24 23:34:12
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 14:08:12 -0700 (PDT), Stjopa Itenetowy napisał(a):

    > Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
    > i drukarkę przez WiFi paru laptopom.

    powinines bez problemu router z takimi funkcjami dostac, zarzadzany przez
    przegladarke z dowolnego kompa. jesli chodzi o drukarke to bedzie on robil
    jako switch (w odroznieniu od drukarek podpinanych do routerow po usb,
    wtedy sterowniki musza byc na routerze i robi sie klopot z
    kompatybilnoscia). a udostepnianie dyskow to juz nie jest jakas wielka
    filozofia.

    zaraz pewnie ktos ci poleci cos sprawdzonego.

    ps. jak cos zle pisze to poprawcie.

    --
    jg

  • 6. Data: 2013-04-24 23:35:51
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:32:04 +0200, Maciej Milinkiewicz napisał(a):

    > nie
    >
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/94/filtr/_22915,22916
    _0_0_0_0_0_0_0_0_450-52407

    a gdzie wifi?

    --
    jg

  • 7. Data: 2013-04-24 23:39:06
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:34:12 +0200, jg napisał(a):

    > zaraz pewnie ktos ci poleci cos sprawdzonego.

    na dobra sprawe mam w domu router od netii (netia spot) i nawet on by
    raczej sobie z tym poradzil.

    --
    jg

  • 8. Data: 2013-04-25 00:30:19
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2013-04-24, o godz. 23:35:51
    jg <f...@f...pl> napisał(a):

    > a gdzie wifi?

    http://www.skapiec.pl/site/cat/94/comp/2042637

    Zmieści się ładnie pod maszyną wielofunkcyjną

  • 9. Data: 2013-04-25 00:34:06
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2013-04-24, o godz. 23:35:51
    jg <f...@f...pl> napisał(a):

    > a gdzie wifi?

    np: na USB
    http://www.qnap.com/useng/?lang=en-us&sn=4095

  • 10. Data: 2013-04-25 07:36:30
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Stjopa Itenetowy pisze:
> [...]
    > sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
    > wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).

    Jeśli ma to być tanio i przyzwoicie jeśli chodzi o prędkość, to
    proponuję zakup dysku podłączanego przez ethernet a nie USB do routera,
    czyli zestaw:
    A) dysk sieciowy z portem ethernet (czyli NAS)
    B) router WiFi (lub Access Point jesli już masz router do internet)

    Skoro drukarka ma własny port ethernet, to nie ma potrzeby jakiegoś
    specjalnego jej udostępniania przez router. Po prostu jest to kolejne
    urządzenie w sieci (tak jak każdy inny komputer).

    --
    pozdrawiam
    Piotr