  • Data: 2013-04-25 10:36:15
    Temat: Re: SERWER BEZ MONITORA?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-24 23:08, Stjopa Itenetowy pisze:
    > Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
    > i drukarkę przez WiFi paru laptopom.
    > Szef nie chce dodatkowych gratów więc chce aby tylko samo "pudełko"
    > sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
    > wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).
    Serwer:
    http://www.morele.net/serwer-hewlett-packard-prolian
    t-microserver-n36l-nhp-250gb-lff-sata-1gb-633724-421
    -358606/
    Do tego np. FreeNAS:
    http://www.freenas.org/

    Na początku będzie robił za NAS, ale może z czasem wyjdzie, że przydałby
    się jeszcze lokalny serwer www, albo baza danych, czy coś w tym stylu.
    Będzie możliwość instalacji np. jakiegoś Linuksa, albo nawet pierwszego
    z brzegu Windows (niekoniecznie wersję serwerową) i dodanie potrzebnych
    usług.

    > Pytanie: czy konieczny jest monitor i klawiatura do obsługi takiego
    > serwera i czy mozna całkowicie polegać na laptopie podłączanym przez
    > WiFi lub Eth do tego serwera żeby dokonować różnych czynności
    > administracyjnych na nim?
    Po konfiguracji jest niepotrzebny i dokąd nie pojawi się jakiś
    poważniejszy błąd uniemożliwiający start systemu operacyjnego, wystarczy
    połączenie zdalne.

    > Przypuszczam, że powiecie, że przynajmniej na okres instalacji
    > oprogramowania bez monitora i klawiatury nie da się obejść... Ale czy
    > to prawda, czy nie nie ma jakichć rozwiązań sprzętowych żeby na KAŻDYM
    > etapie można podłączyć laptopa ad hoc coby robił za monitor
    > +klawiaturę?
    A o jakim przedziale cenowym rozmawiamy, bo zdaje się, że pudełko pod
    biurko powinno być możliwie proste i tanie? :-)

    Maciek