    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: SEO - parę pytań
    Date: Sun, 24 Jun 2012 01:30:43 +0200

    > Natomiast onet i pozostałe topowe katalogi są OK. Nawet brak dobrego
    > anchora nie dyskwalifikuje linka, bo wartość to nie tylko jego treść ale
    > też miejsce gdzie został dodany (budujesz ogólne zaufanie do witryny i
    > takie tam inne).

    Hmm... rozumiem :-) Nie wiedziałem o tym...

    > Możesz napisać jakieś artykuły gościnne na ciekawszych blogach branżowych i
    > ustalić że się podpiszesz ładnie, albo dasz linka w treści do siebie.
    > Niemniej do tego musisz mieć jakąś ciekawą wiedzę, potrafić ją wyłożyć i
    > "sprzedać" blogerom :)

    Zainteresował mnie ten temat naszej dyskusji. Jeśli chodzi o wiedzę, to
    problemu nie ma gdyż autorem tekstów może być pozycjonowana firma. W jaki
    sposób znajdujesz takie blogi? Czy szukasz ich po Googlach i piszesz do
    autora?

    > Sam też możesz założyć jakieś witryny tematyczne gdzie opiszesz to i owo z
    > branży i złapiesz linki.

    Tzw precle masz na myśli? :-)

    > My to trochę inaczej, bo jak robisz np. 500 fraz, a klient po miesiącu
    > dopytuje o pozycje, to trudno się bawić w takie ceregiele :)

    Pomińmy takie absurdy :-)

    > W skrócie - mamy zasoby witryn (własne i partnerów) gdzie półautoatycznie
    > możemy publikować teksty tematyczne przygotowane przez copywriterów.

    Czyli teksty są niepowtarzalne? O to trzeba zadbać? Mam tu na myśli
    praktyczny aspekt. Nie możesz znać się na każdej branży więc zapewne trzeba
    bazować na jakimś artykuje zredagowanym przez firmę. Czy dobrze wnioskuję,
    że zadaniem copywritera jest reorganizacja takich tekstów?

    > Do
    > tego się korzysta z systemów wymiany linków (ale to naprawdę trzeba
    > wiedzieć, bo tylko z pozoru są proste w obsłudze), często katalogujemy w
    > tematycznych zbiorach + jakieś onety, itd.

    Czy SWLe nie są napiętnowane przez Google teraz? Z tego co wyczytałem
    Google biorą się za detekcję takich działań i sromotne karanie serwisów ...

    > Jak są trudne hasła, albo prestiżowi klienci, to się robi dodatkowo
    > dedykowane witryny tematyczne

    Czyli nowe domeny? Jeśli dobrze rozumuję, to ona mają niewielką wartość aż
    do chwili kiedy Google nabiorą zaufania. Czy to oznacza, że skupujecie
    wygasające domeny, które nabrały zaufania?

    > Do tego oczywiście ostra optymalizacja kodu serwisów.

    Czy mógłbyś mi powiedzieć co to w praktyce oznacza poza zadbaniem o
    semantykę i odpowiednie frazy w treści? Pytam gdyż zauważyłem iż przodujące
    serwisy WWW (w sensie wysokiej pozycji na wyssaną z palca frazę) dość
    często mają kod HTML beznadziejny. Treść też czasem pozostawia wiele do
    życzenia. Zdarzają nawet takie z tragiczną semantyką - co już mnie zupełnie
    zdumiewa...