eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwSEO - parę pytańRe: SEO - parę pytań
  • Data: 2012-06-23 17:01:25
    Temat: Re: SEO - parę pytań
    Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 22 Jun 2012 15:13:31 +0200, Marek napisał(a):

    > Dnia Fri, 22 Jun 2012 13:23:02 +0200, Kapsel napisał(a):
    >
    >> Pytanie, co dalej z tymi danymi?
    >> Bo de facto, możesz przyjąć, że np. chcesz pozyskiwać linki zewnętrzne z
    >> relatywnie wartościowych witryn (w takiej ot, ludzkiej ocenie) i nie
    >> spamować, to wystarczy zadbać o dobre (ale zróżnicowane) anchor text i
    >> systematycznie te linki pozyskiwać.
    >
    > Tak... to podstawa... ale trudna do realizacji. Zastanawiałem się nad
    > zagadnieniem wartościowego linku. Zostawmy kwestię szacowania czy dana
    > strona będzie ok czy nie. Odpadają wszelkiej maści katalogi typu Onet,
    > DMOZ, Panorama Firm... bo nie mają one anchor textów.

    DMOZ odpada, bo praktycznie nikt go nie moderuje, a bez moderacji wpisu nie
    opublikujesz.
    Natomiast onet i pozostałe topowe katalogi są OK. Nawet brak dobrego
    anchora nie dyskwalifikuje linka, bo wartość to nie tylko jego treść ale
    też miejsce gdzie został dodany (budujesz ogólne zaufanie do witryny i
    takie tam inne).

    > Pozostaje jedynie
    > dogadać się z autorem jakiejś strony z kooperującej firmy. Ale to droga
    > przez mękę i rzadko udaje się coś wskórać bo autorem był np. student i nie
    > ma z nim kontaktu. Itp itd.

    Możesz napisać jakieś artykuły gościnne na ciekawszych blogach branżowych i
    ustalić że się podpiszesz ładnie, albo dasz linka w treści do siebie.
    Niemniej do tego musisz mieć jakąś ciekawą wiedzę, potrafić ją wyłożyć i
    "sprzedać" blogerom :)

    Sam też możesz założyć jakieś witryny tematyczne gdzie opiszesz to i owo z
    branży i złapiesz linki.

    > Jak to wygląda w branży pozycjonerskiej? Skąd bierze się wartościowe linki
    > z anchor-textami? Czy pozycjonaerzy dzwonią po firmach i błagają o takie
    > linki? Wydaje mi się, że tak nie jest...

    My to trochę inaczej, bo jak robisz np. 500 fraz, a klient po miesiącu
    dopytuje o pozycje, to trudno się bawić w takie ceregiele :)
    W skrócie - mamy zasoby witryn (własne i partnerów) gdzie półautoatycznie
    możemy publikować teksty tematyczne przygotowane przez copywriterów. Do
    tego się korzysta z systemów wymiany linków (ale to naprawdę trzeba
    wiedzieć, bo tylko z pozoru są proste w obsłudze), często katalogujemy w
    tematycznych zbiorach + jakieś onety, itd.
    Jak są trudne hasła, albo prestiżowi klienci, to się robi dodatkowo
    dedykowane witryny tematyczne albo właśnie produkuje super jakościwe teksty
    na popularne blogi, czy tam właśnie dzwoni/pisze do różnych ciekawych osób
    coś im proponując, ale to zwykle dla naprawdę poważnych tematów, bo nie ma
    czasu :)
    Do tego oczywiście ostra optymalizacja kodu serwisów.

    Oczywiście powyższego nie przekładaj bezpośrednio na własne działania, bo
    przy paru hasłach, samodzielnie można promować witrynę normalnymi
    sposobami, acz wymaga to czasu i energii na pozyskiwanie linków.


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: