  • 1. Data: 2005-11-10 14:17:30
    Temat: SDI, AKAMAI i DNSy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello All,

    W nocy szukałem odpowiedzi w góglach i jedyne, co sensowne znalazłem,
    to podpowiedź, żeby zmienić DNSy. SDI 'przydziela' podczas połączenia DNSy
    193.110.120.5 (dns.tpinternet.pl) i 193.110.121.20 (dns.tpi.pl).
    Dawno temu, w razie problemów, dodawałem bilbo.nask... (148.81.16.51)
    ale to już od dość dawna nie działa.

    Jakiego DNSa użyć, żeby pozbyć się problemu z AKAMAI?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2005-11-10 23:59:18
    Temat: Re: SDI, AKAMAI i DNSy
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > ale to już od dość dawna nie działa.
    >
    > Jakiego DNSa użyć, żeby pozbyć się problemu z AKAMAI?

    Tepsowego

    # host dns.tpsa.pl
    dns.tpsa.pl has address 194.204.159.1
    # host dns2.tpsa.pl
    dns2.tpsa.pl has address 194.204.152.34

  • 3. Data: 2005-11-11 00:25:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The,

    Friday, November 11, 2005, 12:59:18 AM, you wrote:

    > Tepsowego

    Powyższe też tepsowe...

    > # host dns.tpsa.pl
    > dns.tpsa.pl has address 194.204.159.1
    > # host dns2.tpsa.pl
    > dns2.tpsa.pl has address 194.204.152.34

    Na razie pomogło - ale na jak długo tym razem?

    Dzięki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2005-11-11 11:14:50
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Powyższe też tepsowe...

    Nie tepsowe a TP-Internetowe, dla AKAMAI ma to duże znaczenie gdyż mają
    innego AS'a, inne połączenia, a wobec tego inne serwery AKAMAI im się
    przynależą.

    AFAIR w książeczce od SDI jedynymi własciwymi są te co podałem.

    > Na razie pomogło - ale na jak długo tym razem?

    Tak długo jak będziesz używał SDI.

  • 5. Data: 2005-11-11 12:43:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The,

    Friday, November 11, 2005, 12:14:50 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > przynależą.
    > AFAIR w książeczce od SDI jedynymi własciwymi są te co podałem.

    Książeczka swoje a DHCP swoje...

    [...]

    > Tak długo jak będziesz używał SDI.

    Hmmm...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2005-11-11 20:46:26
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    > Książeczka swoje a DHCP swoje...
    >
    > [...]
    A od kiedy to DHCP działa po ppp ??

    > Hmmm...

    Czyli serwerów DNS należycych do tego samego operatora od którego masz
    dostępu.

  • 7. Data: 2005-11-11 22:15:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The,

    Friday, November 11, 2005, 9:46:26 PM, you wrote:

    > A od kiedy to DHCP działa po ppp ??

    Nie wiem, co działa i nie muszę tego wiedzieć. Wiem, że takie a nie
    inne DNSy zostały przydzielone automagicznie podczas nawiązywania
    połączenia. I dla _mnie_, jako _szarego_ _użytkownika_, naprawdę nie
    ma najmniejszego znaczenia to, jaką metodą te adresy zostały
    przydzielone. Wiem tylko tyle, że nie ja je wpisałem, bo z zasady
    staram się nie tykać niczego, co działa sprawnie.

    Szukałem pomocy w załatwieniu problemu, który pojawił się dość nagle,
    przekopałem najpierw google (dowiadując się, że problemy z określonymi
    lokalizacjami są związane z AKAMAI i DNSami), część odpowiedzi
    znalazłem. O resztę zapytałem podając znane mi informacje, jakie z
    komputera wycisnąłem używając winipcfg.

    Jestem wdzięczny za pomoc i pozostańmy przy tym, bardzo proszę.

    > Czyli serwerów DNS należycych do tego samego operatora od którego masz
    > dostępu.

    Po raz kolejny - takie adresy zostały - z niewiadomych dla mnie
    powodów - przydzielone automagicznie. W ustawienia TCP/IP miałem włączone
    'adresy serwera nazw przypisane przez serwer'.
    O dziwo - dzisiaj, po ponownym ustawieniu j.w. i przeładowaniu
    maszynki mam już poprawne DNSy.

    Co do operatora - _formalnie_ jest to inny operator. W rzeczywistości
    - ten sam, czyli TPSA.
    Nie mam zielonego pojęcia, kto i po co zmienił adresy DNSów
    przydzielane klientom SDI w mojej dzielnicy (w innych nie było
    problemów) - nie znam się na tym i nie muszę się znać. Dla mnie, jako
    _użytkownika_, ważne jest to, że uzyskałem pomoc i na _przyszłość_
    wiem, gdzie szukać rozwiązania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl