  • 11. Data: 2011-01-17 17:06:57
    Temat: Re: SATA - Hot Swap ?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2011 21:49, Radek D pisze:
    > Jak to jest właściwie z Hot Swap bo nic o tym nie wspominają ?

    Bo to nie zależy od kieszeni, ale od mostka SATA i trybu,
    w jakim pracuje. Jeżeli Twoja płyta główna obsługuje "hot
    swap" dla SATA, to kieszeń też obsłuży.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 12. Data: 2011-01-17 19:24:32
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Najwygodniejszym dla mnie rozwiązaniem byłaby kieszeń
    > na 5,25" tego typu (nie ma kabli na biurku):
    > http://tinyurl.com/6fa4h2a i to
    www.komputronik.pl/index.php/product/107937/Sprzet_k
    omputerowy/Podzespoly_PC/Kieszen_Welland_ME_210PN.ht
    ml
    fajne ta kieszenie ale czy po włożeniu dysku do tej ramki trzeba
    podpinać kable, czy ten dysk od razu ma bezpośredni kontakt z wyjściem w
    obudowie komputera, i czy można do tej ramki wpiąć dysk ze starym
    złączem ATA ??

  • 13. Data: 2011-01-17 21:44:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 18:06:57 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Bo to nie zależy od kieszeni, ale od mostka SATA i trybu,
    > w jakim pracuje. Jeżeli Twoja płyta główna obsługuje "hot
    > swap" dla SATA, to kieszeń też obsłuży.

    To też zależy od drivera. AFAIK sterowniki do takiego ICH9R/ICH10R dysk SATA
    pozwalają bezpiecznie odłączyć, jeżeli kontroler w BIOS ustawiony jest na
    AHCI. Jeżeli pracuje on jednak w trybie RAID, to żaden podłączony do niego
    napęd w menedżerze bezpiecznego usuwania sprzętu się nie pojawi. Co do tego
    drugiego, to jestem w 200% pewien, gdyż takiej konfiguracji używam. Nie
    miałem jednak jak sprawdzić tych informacji, gdyż dotarły one do mnie już po
    tym, jak RAID został zbudowany. Na fafnaście instalacji systemu, to niestety
    czasu nie było. :(

    Całkowicie inaczej było to rozwiązane na mojej poprzedniej płycie, która
    bazowała na chipsecie nForce 4 Ultra. Kontroler w trybie RAID działał sobie
    bez problemu, a pozostałe wpięte napędy można było bez problemów odłączyć
    podczas pracy systemu.

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]

  • 14. Data: 2011-01-17 23:41:41
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    ?Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> w wiadomości
    news:ih251h$abh$1@node1.news.atman.pl napisał(a):
    and_ME_210PN.html
    > fajne ta kieszenie ale czy po włożeniu dysku do tej ramki trzeba
    > podpinać kable, czy ten dysk od razu ma bezpośredni kontakt z
    > wyjściem w obudowie komputera,
    Kieszeń składa się z dwóch części, jedną montujesz w obudowie i do niej
    podpinasz kable oraz z właściwej kieszeni do której wkłada się dysk.

    > i czy można do tej ramki wpiąć dysk
    > ze starym złączem ATA ??
    Nie, musisz kupić taką ze złączem PATA.

    P.S. Przypomniało mi się że akurat wala się u mnie w domu kieszeń ze
    złączem PATA. Jeśli byłbyś zainteresowany kupnem to daj znać na priv.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 15. Data: 2011-01-18 09:32:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, Przemysław Ryk wrote:

    > Ja mam ostatnio z tym prawdziwy cyrk na kółkach. Z jednym, jedynym dyskiem.
    > Podejrzewam jednak, że to prloblem software'owy. Jak byś był zainteresowany,
    > to zapraszam do lektury <u...@m...przemekryk.no-ip.info>
    > i kolejnych. :)

    (przeczytałem)
    Mam poradzić żebyś sobie sprawdził zasilacz? ;)
    *Dla porządku* tak bym zrobił - najprościej przez odłączenie jakichś
    napędów/kart/... które można na chwilę odłączyć. Nawet jeśli nic nie
    wskazuje na hardwareową przyczynę.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-01-18 10:52:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 10:32:55 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > (przeczytałem)
    > Mam poradzić żebyś sobie sprawdził zasilacz? ;)

    Dlatego odesłałem do założonego na innej grupie wątku. :)

    > *Dla porządku* tak bym zrobił - najprościej przez odłączenie jakichś
    > napędów/kart/... które można na chwilę odłączyć. Nawet jeśli nic nie
    > wskazuje na hardwareową przyczynę.

    W sensie podpiąć zasilanie tej kieszeni z innego kabla? Mogę. Tylko jak
    wtedy wyjaśnisz, że na tym jednym, upierdliwym dysku, głupieje wykrycie
    _partycji_ niezależnie od tego, czy:
    - wepnę go do kieszeni 1
    - wepnę go do kieszeni 2 (podpięte są różnymi kablami zasilającymi)
    - wepnę go poprzez USB
    - Menedżer Urządzeń _zawsze_ znajduje owo urządzenie, ale _nie jest_
    wykrywana obecna na nim partycja

    Restart komputera, podłączenie dysku i partycja magicznie się znajduje...

    [ Na żonę należy wybierać tylko taką kobietę, jaką by się wybrało na ]
    [ przyjaciela, gdyby była mężczyzną. (Joseph Joubert) ]

  • 17. Data: 2011-01-18 15:11:04
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-17 20:24, Gupik pisze:
    >czy można do tej ramki wpiąć dysk ze starym
    > złączem ATA ??

    czy ty umiesz czytać ? coraz bardziej watpię, jeśli tówj dysk ata ma
    interfejs zgodny z tym co piszą na stronie to wpinaj, pisza SATA, w
    tytule wętku jest SATA

  • 18. Data: 2011-01-18 18:20:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011, Przemysław Ryk wrote:

    > - Menedżer Urządzeń _zawsze_ znajduje owo urządzenie, ale _nie jest_
    > wykrywana obecna na nim partycja
    >
    > Restart komputera, podłączenie dysku i partycja magicznie się znajduje...

    Jakby nie to, że twierdzisz iż uprzednio wykrywał, uznałbym że
    szkoda walczyć. A tak... nie wiem :)

    Z co dzikszych pomysłów: zainstalować jakiś hexdumper umiejący
    dobrać się do dysku ("gołego", bez filesystemu) i naocznie
    sprawdzić co driver pokazuje na poziomie bloków.
    Będzie wskazówka, czy dalej szukać na poziomie sprzęt+driver
    czy raczej filesystem i jego patche.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-01-18 21:29:44
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 18 Jan 2011 11:52:07 +0100
    doszła do mnie wiadomość
> [...]
    >wykrywana obecna na nim partycja
    >
    >Restart komputera, podłączenie dysku i partycja magicznie się znajduje...

    Ja bym zaczął od wymontowania dysku z tego ustrojstwa, podpięcia do
    innego komputera i testów np za pomocą MHDD czy VICTORIA, dysk może
    mieć jakieś niestabilne sektory.

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 20. Data: 2011-01-19 00:33:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 19:20:47 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jakby nie to, że twierdzisz iż uprzednio wykrywał, uznałbym że
    > szkoda walczyć. A tak... nie wiem :)

    Wiesz - to "uprzednio" to są dwa lata z okładem...

> [...]
    > sprawdzić co driver pokazuje na poziomie bloków.
    > Będzie wskazówka, czy dalej szukać na poziomie sprzęt+driver

    Aż taki magik, to ze mnie nie jest. :( Walczę trochę z użyciem całkiem
    sprytnego programiku HotSwap! (http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm).
    Ale też są jakieś jaja. Wybór opcji odłączenia napędu skutkuje komunikatem:
    - http://ifotos.pl/zobacz/HotSwap--_hpsxare.png/
    Sprawdzenie Unlockerem, co się dobiera do owego dysku daje w rezultacie taki
    wynik:
    - http://ifotos.pl/zobacz/HotSwap--_hpsxarw.png/

    Mam na tym dysku m.in. plik Outlooka, dla którego włączone było indeksowanie
    zawartości (dla całego dysku indeksowanie wyłączone). Być może stąd się to
    bierze - się okaże rano, jak się będę do pracy zbierał. :)

    [ Facet chcący zaciągnąć dziewczynę do łóżka jest gotów na każdą podłość, ]
    [ byleby osiągnąć cel. Przebić go może tylko kobieta chcąca zaciągnąć ]
    [ faceta przed ołtarz. (Peppone, JoeMonster) ]