  • 1. Data: 2014-11-23 15:29:41
    Temat: SAT (diseqc) + DVBT po tym samym kablu?
    Od: Oje-Ejo <o...@y...ru>

    Jak połączyć antenę TV naziemnej oraz antenę satelitarną z wieloma
    konwerterami tak ażeby do wnętrza domu sygnał pobiegł tym samym kablem
    (bez wiercenia dodatkowych dziurek)?
    Pewien portal alleaukcyjny pokazuje wiele produktów typu przełącznik
    DiSEqC z również i wejściem DVBT (np. Wavefrontier S8/1PCP-W2 i inne),
    jak one działają, czy i jakiego potrzeba jeszcze splitera (w domu osobno
    do dekoderów DVBS i DVBT) i czy nie powodują spadku siły sygnału w
    porównaniu kiedyby DVBT i DVBS miały oddzielne kable?

    Jak ważnym i krytycznym okazuje się wybór modelu przełacznika DiSEqC dla
    jakości odbioru - z także i egzotycznych satelitów?
    A jeżeli to ważne to czym się kierować przy zakupie?

  • 2. Data: 2014-11-23 16:52:59
    Temat: Re: SAT (diseqc) + DVBT po tym samym kablu?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-23 o 15:29, Oje-Ejo pisze:
    > Jak połączyć antenę TV naziemnej oraz antenę satelitarną z wieloma
    > konwerterami tak ażeby do wnętrza domu sygnał pobiegł tym samym kablem
    > (bez wiercenia dodatkowych dziurek)?

    jak wieloma?
    Multiswitch

    http://www.dipol.com.pl/signalnet-_nowoczesne_okablo
    wanie_zgodne_z_rozporzadzeniem_ministra_infrastruktu
    ry_z_dnia_12_marca_2009_r__domnet.htm
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_tv_sat_wlan_gsm_schematy.htm
    http://www.dipol.com.pl/uniwersalne_schematy_instala
    cji_antenowej_dla_naziemnej_telewizji_cyfrowej_dvb-t
    _bib213.htm

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-11-23 16:58:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-23 16:52, Irokez pisze:

    > jak wieloma?
    > Multiswitch

    Jeśli jednym kablem to raczej pasmowe dzielenie konwertera zwane
    Unicable. Sygnał DVB-T można z powodzeniem w to wmieszać, bo on okupuje
    inny zakres pasma. Można jeszcze dowalić radio AM i FM. Jedyne, czego
    nie można wrzucić to RS-232, bo z uwagi na sygnalizację stałoprądową,
    zużywane jest całe pasmo 0-115 kHz, więc nałoży się na sygnalizację 22
    kHz. Z tego samego powodu nie można przerzucić przez ten kabel myszki
    ani klawiatury PS/2.

  • 4. Data: 2014-11-23 17:20:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-23 o 17:28, Oje-Ejo pisze:

    > Powyższe przykłady wydają się zbyt złozone dla potrzeb o których
    > piszę, poza tym prosze o odpowiedź na pytanie czy taki
    > diseqc-przełącznik oraz spliter nie wprowadzają jakiegoś osłabienia
    > sygnału/ów?

    Wprowadzają.
    Wartość będziesz miał podaną w parametrach takiego elementu.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-11-23 17:28:00
    Od: Oje-Ejo <o...@y...ru>

    On 11/23/14 16:52, Irokez wrote:

    > jak wieloma?

    Max 8 - ale konwerterów (satelitów)
    A odbiornik jedynie pojedynczy

  • 6. Data: 2014-11-23 17:31:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-23 17:28, Oje-Ejo pisze:

    > Powyższe przykłady wydają się zbyt złozone dla potrzeb o których piszę,
    > poza tym prosze o odpowiedź na pytanie czy taki diseqc-przełącznik oraz
    > spliter nie wprowadzają jakiegoś osłabienia sygnału/ów?

    Wprowadzają. Przestałem odbierać fjwsal;fkjal; z Proximy Centauri, ale
    to dobrze, bo ichniejszy Klan jest głupszy nawet od naszego.

  • 7. Data: 2014-11-23 20:34:08
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Osobiście preferuje rozwiązania na osobnych kablach.
    Praktycznie niezależnie od producenta zwrotnic SAT/TV i gniazd abonenckich
    RTV/SAT, jakość zarówno sygnału SAT jak i TV jest gorsza niż przy dwóch
    niezależnych przewodach.
    Nie jest to jakieś kolosalne pogorszenie jakości,ale przy małej antenie i
    braku rezerwy czasem decyduje o możliwości odbioru.
    Do tego, obserwuję na niektórych modelach zwrotnic tłumienie sygnału 22kHz
    disecq.
    Jest to zrozumiałe, gdyż muszą filtrować napięcie stałe do zasilania LNB.
    Ale 'przy okazji' tłumią też częściowo sygnał sterujący 22kHz.
    W zależności od czułości przełącznika Diseq- miałem już niejeden taki, co
    nie chciał działać z tego pwoodu- przy połączeniu bezpośrednim, bez zwrotnic
    było ok.

  • 8. Data: 2014-11-23 21:26:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-23 15:29, Oje-Ejo pisze:
    > Jak połączyć antenę TV naziemnej oraz antenę satelitarną z wieloma
    > konwerterami tak ażeby do wnętrza domu sygnał pobiegł tym samym kablem
    > (bez wiercenia dodatkowych dziurek)?
    Sumatorem tu masz 1 z brzegu
    http://allegro.pl/sumator-tv-sat-dvb-t-quad-dqtc-104
    -6438-i4734047311.html

    ewentualny wzmacniacz do DVBT dajesz przy antenie kabel kończysz modulem
    zasilania wzmacniacza i to dopiero łączysz do sumatora, wyjście z
    sumatora kończysz takim np gniazdkiem
    http://allegro.pl/ospel-impresja-gniazdo-rtv-sat-tv-
    satelitarne-i4791353653.html.

    Mam w domu podobny system tylko sumator/rozdzielacz mam wiekszy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K