  • 21. Data: 2015-01-12 14:35:16
    Temat: Re: Słaby sygnał DCF?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Jan 2015 10:39:23 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > A może planujesz zamontować na dachu
    > zewnętrzną antenę GPS? ;)

    Do synchronizacji samego czasu z gps nie potrzebna żadnych
    specjalnych anten Wystarczy odebrac szczątkowy sygnał z jednego
    satelity. Popularne moduły z zintegrowaną anteną o ile w budynku fixa
    nie łapią bo brak "widoczności" wymaganej liczby satelit to z
    odczytem czasu nie mają problemu. Często taki moduł gps montuję jako
    rtc.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-01-12 17:02:18
    Temat: Re: S�aby sygna� DCF?
    Od: w...@g...com

    Dzisiaj przed południem przejaśniło się niebo nad Warszawą.
    Zresetowałem oporną stację pogody, po kilku minutach złapała czas.
    Później przez dłuższy czas widać było aktywną ikonkę "sygnał DCF"

  • 23. Data: 2015-01-12 18:55:12
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 10:39:23 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Masz zamiar wychodzić z zegarem na zewnątrz za każdym razem, gdy chcesz
    > przeprowadzić synchronizację czasu? A może planujesz zamontować na dachu
    > zewnętrzną antenę GPS? ;) Z zasięgiem wewnątrz budynków bywa różnie, ale
    > zwykle jest gorzej niż lepiej.

    Z każdą kolejną generacją modułów jest coraz lepiej. Tak jak napisał
    Marek, do pozyskania info o czasie wystarczy jeden satelita. W pracy
    stosuję fabryczne zegary synchronizacyjne i żaden z nich nie ma anteny
    choćby nawet przy oknie - na ogół "myszka" jest przyczepiona do boku
    bądź góry szafy (rozdzielni) i to wystarcza. A ostatnio bardzo
    pozytywnie mnie zaskoczyło, że GPS zamontowany na pojedzie ("antena" na
    dachu) radzi sobie z ustaleniem pozycji nawet w blaszanej hali.
    > A moduł WiFi nie musi być przecież cały czas aktywny. Wystarczy, żeby
    > wybudzał się na czas synchronizacji z serwerem NTP, która trwa moment.
    > Potem może znowu iść spać. Trzymanie aktywnego modułu też oferuje pewne
    > plusy, jak np. możliwość zdalnej konfiguracji albo nawet synchronizacja
    > alarmów z twoim kalendarzem w chmurze.

    No tak, z pewnością będę miał takie rzeczy jak budzik zapisane w
    kalendarzu online ;)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 24. Data: 2015-01-14 23:03:32
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 12 Jan 2015 08:02:18 -0800 (PST), w...@g...com
    wrote:

    >Dzisiaj przed południem przejaśniło się niebo nad Warszawą.
    >Zresetowałem oporną stację pogody, po kilku minutach złapała czas.
    >Później przez dłuższy czas widać było aktywną ikonkę "sygnał DCF"

    no widzisz, moze masz jakies zaklocenie w poblizu?Ale z drugiej strony
    jestes znacznie dalej niz ja.

    Wg mnie sygnal sie nie zmienil, bo moje zegary/budziki synchronizuja
    sie ok. 20:00 po 2-3 minutach w lazience bez okna w srodku mieszkania.

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2015-01-18 13:39:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 14:35, Marek pisze:

> [...]
    > "widoczności" wymaganej liczby satelit to z odczytem czasu nie mają
    > problemu. Często taki moduł gps montuję jako rtc.

    Hmm... A o tym to nie wiedziałem.
    Ta metoda zadziała nawet wtedy, gdy zegar będzie miał nad sobą metalowy
    dach, albo też będzie umieszczony w budynku z żelbetu?
    Mogę zapytać jakich modułów GPS używasz?

  • 26. Data: 2015-01-18 19:47:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jan 2015 13:39:34 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    metalowy
    > dach, albo też będzie umieszczony w budynku z żelbetu?
    > Mogę zapytać jakich modułów GPS używasz?

    Mi działa pod jednym stropem żelbetu, fixa nie łapie ale czas jest.
    Używam tych:
    https://www.maritex.com.pl/pl/moduly-gps-globaltop/G
    PS-FGPMMOPA6C-i-21549-c-10521

    --