  • Data: 2009-09-26 08:29:39
    Temat: Re: S-12J podwójny schemat wybierania
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sempiterna wrote:

    > Nic. Żadnej ingerencji w elektrykę wybieraka.
    > Wymagało by to jedynie dodatkowego stopnia łaczenia (spoko da sie
    > znaleźć), po prostu, dla wytracenia na nim tego zera, a po tym zerze
    > następny organ komutowałby w te same miejsca, co WG, na których
    > wybierało by się bezpośrednio; zetknąłem się już z czymś takim, choć w
    > mniejszej skali. W zasadzie dało by się prawie samym krosowaniem to
    > zrobić.

    Niezupełnie, Sławku. Ten "dodatkowy" stopień już istnieje. Rzeczywiście,
    wystarcza krosowanie, ale na dwóch stopniach wybierania. Czyli, w
    praktyce, przekrosowanie wszystkich stopni łączenia, za wyjątkiem tych,
    które służą do komutacji połączenia lokalnego.

    Ostatecznie, ale to już było by mało eleganckie (i przeczyło
    > temu, o co mi chodzi), choć może proste w realizacji - podebrać z
    > poszczególnych wiązek do centrali tranzytowej (trakty TCK-30) po kilka
    > łączy, zrobić z nich osobną grupę, wkrosować w Strowgiego, na
    > tranzytówce przypisać łączu, że "tu trafia bezpośrednio po zerze",
    > dzięki czemu centrala wie, że należy to trochę inaczej kierować to, co
    > jej wpadnie.

    Gdzie w technologii strowgerowej miałeś centralę tranzytową? Jak szaleć,
    to szaleć :-)

    > Na mojej ACMM dobicie drugiego schematu wybierania, to po prostu
    > założenie paru kabelków na krosownicy przelicznika, bo wiązka, kierunek,
    > jest już wykreowany.

    Na współczesnych centralach też jest to "po prostu dopisanie paru
    kierunków", zresztą prawdopodobnie tyle samo, co na przeliczniku :-)

    M.