  • 31. Data: 2009-05-11 08:04:48
    Temat: Re: Rząd chce ujarzmić quady. [OT]
    Od: "Tomek W" <w...@w...pl>

    > Wplywy do budzetu oraz poczucie dzialania i przekonanie frajerow,
    > znaczy tych, wyborcow. Ze cos sie robi.
    >
    > Ciesze sie ze moglem rozwiac Twoje watpliwosci.

    Niestety wątpliwości jest jescze wiecej niż wcześniej

    pozdrawiam
    Tomek W
    Hard Enduro/motocross

  • 32. Data: 2009-05-11 08:58:39
    Temat: Re: Rząd chce ujarzmić quady.
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Marcin Gardeła napisał(a):
    > Niestety zgodzę się z tobą jako zamieszkujący tereny dojazdowe do
    > pustyni i spotykający się z pojebami co kilka dni, a na pewno co
    > cieplejszy weekend.

    Nigdy mi nieodmachujesz!

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 33. Data: 2009-05-11 09:02:14
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > No to dawaj podstawę prawną.

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 34. Data: 2009-05-11 09:06:18
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1.Jeśli ktoś chce jezdzić po drogach publicznych to i tak quad musi byc
    > zarejestrowany.

    musi, tylko ze teraz jezdza niezarejestrowanymi, a po takiej ustawie beda
    mialy tablice

    > 2. Po lasach i tak jezdzic nie wolno.

    jest bardzo duzo miejsc gdzie wolno, wyobraz sobie do tego sytuacje gdy
    jakis nadziany burak bez wyobrazni (z moich obserwacji to ta sama klasa co
    napiernicza na mazurach motorowkami, oczywiscie nie obrazam wlascicieli
    quadow i motorowek ;-)walnie Ci dziecko quadem i ucieknie, jesli jest
    szansa, nawet przez taki przepis na jego identyfikacje to powinno sie cos
    zmienic

    > 3. Jak wiade do lasu zarejestrowanym quadem (nowe przepsiy) to i tak mogę
    > odczepić tablice rejestracyjną (i tak łamie przepis wjezdzajac do lasu,
    > wiec równie dobrze mogę zlamac przepis jazdy bez tablicy) i dalej bedę
    > anonimowy.

    myslac tymi kategoriami po co bylo wprowadzac ograniczenia predkosci, zakaz
    jazdy po alko, przeciez i tak kazdy bedzie zapierniczal najebany,

    > Więc co mają nam dać nowe przepisy?

    latwiejsza mozliwosc zlapania idiotow,

  • 35. Data: 2009-05-11 09:08:40
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Monster" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdy dojdzie do takiego wypadku ubezpieczyciel pewnie się wykpi, ponieważ
    > auto nie miało przeglądu,którego niby nie musi mieć.

    ale my nie mówimy o tym czy ubezpieczyciel sie wykpi czy nie ( a znane mi sa
    przypadki ze odmówiono wypłaty z AC, argumentujac ze AC jest dobrowolne i
    oni nie maja obowiazku wypłaty) tylko o tym co zrobic chujkom, którzy maja w
    dupie innych ( tak przejaskrawiajac)

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 36. Data: 2009-05-11 09:53:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 11:02:14 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> said:

> [...]
    > wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    > ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

    Z czego wynika, że jedynie formalnie istniejąca strefa zamieszkania na
    terenie prywatnym powoduje pojawienie się wszelakich praw i obowiązków
    związanych z PoRD.

    > 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    > drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    > bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    Co jest stwierdzeniem bardzo ogólnikowym i nieprecyzyjnym - nie ma np.
    nic wspomniane o tym, które przepisy ustawy się stosuje. Praktyczna
    interpretacja jest taka, że policja zainterweniuje tylko przy _realnym_
    zagrożeniu dla osób postronnych lub już po jakimś zdarzeniu. I tylko,
    gdy zostanie wezwana (o ile przyjmie zgłoszenie, co nie jest wcale
    oczywiste). Co do przepisów - przy ruchu pojazdów przyjmuje się, że
    jeśli właściciel terenu nie wystawił znaków (których egzekwowania tak
    naprawdę nikt nie może formalnie wymagać), to w dziedzinach
    pierwszeństwa i parkowania obowiązują zasady ogólne PoRD. Reszta - to
    już wolna amerykanka.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 37. Data: 2009-05-11 10:11:07
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-11 11:06, Użytkownik maverik napisał:

    > latwiejsza mozliwosc zlapania idiotow,

    Nowe przepisy są dla przygotowane przez lobbystów dla poprawienia
    zysków pewnej grupy sprzedawców i producentów.
    Jak na razie nie wszyscy dostrzegli ale części ze sprzedawanych
    sprzętów nie można zarejestrować, jeśli przepis wejdzie to
    ta część rynku zostanie przejęta przez przez sprzedawców
    sprzętu który jest dopuszczony do rejestracji i ruchu po
    drogach publicznych.

    A idioci i tak będą robić to co dotychczas.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-05-11 10:27:09
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > interpretacja jest taka, że policja zainterweniuje tylko przy _realnym_
    > zagrożeniu dla osób postronnych lub już po jakimś zdarzeniu.

    ...lub na wezwanie właściciela terenu. i nie wlepi mandatu/punktów.
    określić może jedynie sprawcę. no i oddac sprawę do grodzkiego jakbyco.

    > I tylko, gdy zostanie wezwana

    właśnie

    > (o ile przyjmie zgłoszenie, co nie jest wcale oczywiste).

    musi przyjąć wezwanie. nawet anonimowe. i zareagować. jak nie, można ich
    pozwać. nagrywają wszystko.

    --
    gildor
    9'99

  • 39. Data: 2009-05-11 10:27:44
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

> [...]
    > 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    > drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia

    bo co? bo mnie nie było? już jestem. ale nicmisięniechce.

    --
    gildor
    9'99

  • 40. Data: 2009-05-11 10:33:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 12:27:09 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl> said:

    > ...lub na wezwanie właściciela terenu. i nie wlepi mandatu/punktów.

    AFAIR jest w taryfikatorze "spowodowanie zagrożenia poza drogą
    publiczną" - 50 czy 150 zł, zdaje się bez punktów.

    > musi przyjąć wezwanie. nawet anonimowe. i zareagować. jak nie, można
    > ich pozwać. nagrywają wszystko.

    Coś tam było że nie chcą przyjmować zgłoszeń, ale to może było o
    nieprawidłowym parkowaniu (np. na miejscach dla inwalidów przed
    supermarketami). Bo wtedy mogą zrobić całe nic. Chyba żrę za dużo masła
    ;-)