  • 11. Data: 2009-05-10 17:49:05
    Temat: Re: Rząd chce ujarzmić quady.
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:gu6hbo$i54

    > Sensownnego? Weź mnie nie rozśmieszaj. Po pierwsze - obowiązek rejetracji
    > etc może dotyczyć tylko dróg publicznych, po drugie egzekwowanie tego
    > prawa, to będzie niezła szopka. Pare akcji popisowych i tyla.

    idac takim rozumowaniem mozna bezkarnie napierdalac crossami i quadami po
    lasach, wszystko jest ok jesli to jeden albo 2, problem robi sie wtedy gdy w
    niedziele masz tego kilkadziesiat, tak jak i po swoim podworku musisz
    jezdzic posiadajac prawo jazdy tak tez jest z rejestracja i oplatami OC

  • 12. Data: 2009-05-10 18:23:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-10 19:49:05 +0200, "maverik" <b...@o...pl> said:

    > idac takim rozumowaniem mozna bezkarnie napierdalac crossami i quadami po
    > lasach,

    Mało sensowne regulacje pranwe (a takie IMHO są te proponowane) nie
    sprawią, że idioci nagle dostaną przebłysków intelektu. Tak BTW - jazda
    po lasach jest nie do końca legalna.

    > wszystko jest ok jesli to jeden albo 2, problem robi sie wtedy gdy w
    > niedziele masz tego kilkadziesiat,

    Nigdy nie lubiłem latania dużą bandą i nie wiem co inni w tym widzą ;-)
    Najsensowniej byłoby po prostu, gdyby gminy wyznaczyły jakieś nieużytki
    do w pełni legalnego latania. Zawsze się oczywiście znajdą tacy, dla
    których to będzie za mało, ale takie działania powinny zmniejszyć
    dzicz. No i wychowywać, umoralniać, perswadować, ale to praca na lata.

    > tak jak i po swoim podworku musisz
    > jezdzic posiadajac prawo jazdy tak tez jest z rejestracja i oplatami OC

    Bzdura. Żeby jeździć po swoim podwórku nie musisz spełniać żadnych
    wymogów formalnych.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-05-10 18:29:33
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gu6h27$gg1$1@inews.gazeta.pl...

    > Debile to pewnie 0,5%, czy jest sens komplikować prawo dla pozostałych?
    >
    > --
    byc moze.
    ale z moich obserwacji wynika iz jest ich całkiem sporo. Ostatnio nawet
    jeden pojeb jezdzil małym, aczkolwiek głosnym quadem pomiedzy blokami i
    wiezowcami na osiedlu. A ze do tego jest spora górka, mial pole do popisu.
    Nic to ze totalnie porył owa górke i nieistotne ze mozna było szału dostac
    przez te 10-15 minut jak szalał... Dodawac chyba tez nie musze iz dziwek sie
    potegował odbijany od bloków i wiezowców....
    Takim debilom mówmy stanowczo NIE ( tak samo jak kretynom urzadzajacym
    wyscigi o 1 w nocy na dwópasmówce lecacej pomiedzy blokami. Raz to mozna
    przezyc... ale 17 od ronda do ronda to mozna dostac skurczy jelit... a co
    dopiero musieli czuc, ci co nie lubia moto).

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 14. Data: 2009-05-10 18:35:45
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

> [...]
    > to będzie za mało, ale takie działania powinny zmniejszyć dzicz. No i
    > wychowywać, umoralniać, perswadować, ale to praca na lata.

    marzyciel ;)
    teraz quady sie rozdaje na komunie ( oczywiscie najpierw tatusiowie
    wypróbowac musza)

    > Bzdura. Żeby jeździć po swoim podwórku nie musisz spełniać żadnych wymogów
    > formalnych.

    a to ciekawostka....
    No wiec uswiadomie Cie ze nie.
    Na pocieszenie powiem ci ze tez długo tak myslałam....

  • 15. Data: 2009-05-10 18:45:11
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał

    > Niestety zgodzę się z tobą jako zamieszkujący tereny dojazdowe do pustyni
    > i spotykający się z pojebami co kilka dni, a na pewno co cieplejszy
    > weekend.
    Znaczy juz nie zapraszasz na kawe ? ;-)
    A ten kawalek pustyni i tak bedzie kusil wszystkich nie asfaltowych...

    --
    Pozdrawiam.
    Zapek

  • 16. Data: 2009-05-10 18:51:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-10 20:35:45 +0200, "Easy" <e...@o...nospam.org> said:

    > marzyciel ;)

    Trochę. Ale to o czym pisałem jest takie niemedialne i pracochłonne, że
    nie liczę aby było realizowane na szerszą skalę. Chlubne wyjątki (z
    oddawaniem terenu do jazdy) na szczęście są, ale to tyllko margines.

    > teraz quady sie rozdaje na komunie ( oczywiscie najpierw tatusiowie
    > wypróbowac musza)

    Na szczęście z racji tego, że większość to hipermarketowy szajs, ich
    żywot raczej nie będzie za długi ;-)

    > a to ciekawostka....
    > No wiec uswiadomie Cie ze nie.

    No to dawaj podstawę prawną.

  • 17. Data: 2009-05-10 19:13:49
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    > No to dawaj podstawę prawną.

    nie chce mi sie szukac. Ale kiedys pani w ubezpieczalni przytoczyla stosowny
    przepis ( a ponewaz to moja kolezanka, to jej wierze) ze auto pozostajace
    nawet na prywatnej posesji musi miec OC. Nie musi przegladu. Uargumentowała
    to w sumie rozsadnie - " a jak wejdzie dziecko na teren i mu sie auto zsunie
    na nogi". Nby dlaczego jakies dziecko miałoby wejsc na mój prywatny teren i
    grzebac w moim prywatnym aucie... ale byłyby wtedy dwie sprawy - cywilna o
    wtargnecie na prywatny teren i druga o odszkodowanie dla dziecka... wole nie
    sprawdzac na własnej dupie jak to działa w praktyce.
    Poza tym spróbuj np funduszowi gwarancyjnemu powiedziec, ze niesłusznie
    próbuja sciagnac zaległe OC, bo auto stało na podwórku i od pieciu lat nie
    jezdziło.
    Jak Ci sie uda ze cie nie "wyłuskaja" to masz szczescie... ale znam
    przypadek gdzie chłopak remontował zabytkowe auto. Troche to trwało, bo kasy
    brak, czasu brak... samochód cały czas stał w zamknietym warsztacie... jak
    poszedł przedłuzyc oc i przeglad ( nie pamietam tylko czy przerejstrowywał
    dopiero wtedy czy juz było na niego) to za jakis czas dostał pisemko z FG..

  • 18. Data: 2009-05-10 19:33:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Easy pisze:

    > nie chce mi sie szukac. Ale kiedys pani w ubezpieczalni przytoczyla
    > stosowny przepis ( a ponewaz to moja kolezanka, to jej wierze) ze auto
    > pozostajace nawet na prywatnej posesji musi miec OC.

    OC ok, musi mieć ciągłość, ale jeśli chodzi o prawo jazdy to oidp nie
    musisz mieć, żeby jeździć po "swoim".

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2009-05-10 19:46:24
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gu7a72$iss$1@inews.gazeta.pl...

    > OC ok, musi mieć ciągłość, ale jeśli chodzi o prawo jazdy to oidp nie
    > musisz mieć, żeby jeździć po "swoim".

    PJ nie, ale mówilismy o OC. I nie o ciagłosci tylko o posiadaniu. Jak auto
    juz było rejestrowane to łatwiej wychwycic ze nie ma... tylko tyle, zas
    posiadac je musi kazdy pojazd ( czesc na zasadach specjalnych)
    A wiekszosc quadów nie jest rejestrowana, bo zdaje sie o tym mówilismy. i to
    jest dla mnie chore zeby nie miały ubezpieczenia... ( nie zarejestrowany =
    nie istnieje)

  • 20. Data: 2009-05-10 20:10:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-10 21:13:49 +0200, "Easy" <e...@o...nospam.org> said:

    > nie chce mi sie szukac. Ale kiedys pani w ubezpieczalni przytoczyla
    > stosowny przepis

    Trochę to brzmi jak "jedna pani drugiej pani..." ;-)
    Jeśli pojazd jest zarejestrowany, to podlega obowiązkowi
    ubezpieczeniowemu, niezależnie czy się porusza po drogach publicznych,
    czy nie. Zupełnie osobną kwestią jest to, czy ktokolwiek może wejść na
    posesję i sprawdzić dokumenty (tak z ulicy - nie, nie może). Ale pojazd
    niezarejestrowany (niezależnie czy "wogóle", czy "jeszcze") takiemu
    obowiązkowi nie podlega. I po własnej posesji, czy poza drogami
    publicznymi, można czymś takim jeździć do woli. Bez przeglądu, OC,
    prawka, kasku i czego tam jeszcze.