  • Data: 2016-12-18 20:44:04
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości... TAK.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-12-18 19:36, Trybun wrote:
    > O, znawca tematu! Że zapytam - byłeś w Korei Płn, albo chociaż
    > rozmawiałeś z mieszkańcami na ten temat?

    Rozmawiałem z osobami które tam były. Bynajmnie nie były to pijaczki.
    Korea i jej reżim jest całkiem nieźle poznany i opisany z relacji
    uciekinierów, obserwacji satelitarnych, analizie mediów.

    > Ja rozmawiałem, wypiłem z nimi
    > w Budapeszcie chyba z beczkę wódki..

    Pijany obywatel Korei Pn to martwy obywatel. Aboslutny zakaz spożywania
    alkoholu.

    PS. Jesli z nimi rozmawialeś to znaczy że miałeś sporo szczęscia:
    a) znać język ktory oni znają
    b) trafić na elitę bo tylko elita ma prawo uczyć się obcego języka
    lub
    c) znasz koreański
    d) rozmawiales z ucywilizowanymi uciekinierami

    Mnożąc te prawdopodobieństwa wychodzi bliskie zeru. Ale nie całkiem zero.

    > Różnisz się od nich znacznie w
    > ocenie sytuacji panującej w tym kraju.

    Nie przypominam sobie aby jakikolwiek obywatel szeregowy Korei Pn miał
    prawo do:
    a) opuszczenia kraju bez zezwolenia władzy
    b) miał zezwolenie na rozmowę z kimkolwiek bez oficera politycznego
    jeśli już kraj opuscił
    c) piśnięcia czegokolwiek złego o swoim kraju bądź Kim* (rodzina zostaje
    na miejscu)

    To nie są sprawy zmyślane, to jest prawo tamtejszego kraju. Zero
    kagańca, czysta wolność.

    Myślę że po beczce wódki nawet szwagier ze Szczekocin mógł wyglądać jak
    koreaniec.

    PS. Nie wiem czy to aktualne, ale w latach 90-tych Korea Pn przyjmowala
    kazdego uciekiniera imperialistycznego z otwartymi ramionami.
    Wystraczyło zgłoscić się do ambasady. Dlaczego tam cie jeszcze nie ma?