  • Data: 2011-11-14 01:01:50
    Temat: Re: Rury PE wodociagowe do powietrza z kompresora
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:77cb3f2d-eb26-485f-9eab-05c2f9f3583f@c18g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On Nov 10, 3:26 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, komuna znala i te "syfony" (srednica chyba mniejsza) i gornopluki,
    > i w koncu dolnopluki. Skoro je stosowano, to widac dobre byly.

    Tanie i proste były. Na lotniskach teraz stosuje się takie sprężynowce
    powszechnie, chociaż nowe, więc ładne, porządnie działające. Na pewno
    bardziej niezawodne niż czujniki optyczne/zbliżeniowe itp w
    umywalkach. Wczoraj myłem ręce na przylotach w Lutonie, nawet
    zdziwiłem się przez moment że to w ogóle działa przy typowym
    brytyjskim ciśnieniu w sieci rzędu jednego bara. No ale to sprężyna
    odbija, nie ciśnienie, więc działałoby nawet na beczce od
    deszczówki...

    > No ale znow wracamy do tego ze w mniejszych budynkach w Polsce takiego
    > naczynia nie ma.

    Może nie mam wielkiego pojęcia o instalacjach, ale jestem pewien że
    instalacja tryskaczowa obowiązkowo musi mieć naczynie wzbiorcze o
    określonej pojemności i ciśnieniu. To musi zadziałać niezależnie od
    zasilania w prąd i wodę, niezależnie od pomp i elektroniki
    sygnalizacyjnej.

    Nie. Instalacja p.poż musi przede wszystkim zapewnić odpowiednią wydajność.
    Takiej wydajności nie zapewni żadne naczynie wzbiorcze.
    W instalacjach p.poz dużych obiektów oprócz zasilania z sieci wodociągowej
    są wybudowane i utrzymywane rezerwuary o odpowiedniej pojemności obługiwane
    przez pompy napędzane stacjonarnymi silnikami spalinowymi. Wszystkie te
    urządzenia podlegają dozorowi i muszą być regularnie testowane. Co ciekawe
    najsłabszym ogniwem tych systemów są układy chłodzenia silnikó spalinowych -
    nie ma tam klasycznych chłodnic (ciecz - powietrze) tylko wymienniki
    ciecz-ciecz które ulegają zapychaniu powodując uszkodzenia diesli na skutek
    przegrzania. Strona otwarta takiego wymiennika jest właśnie zasilana ze
    zbiornika rezerwuarowego p.poż w którym pływa syf kiła i mogiła zpychając i
    niszcząc wymiennik. A wymienniki taki to rzecz droga - materiałowo to sama
    miedź + marże + koszty wymiany serwisowej...... W końcu serwisy i obsługa
    też muszą z czegoś żyć...