  • 101. Data: 2012-11-15 16:46:38
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Jak założysz włąsną firmę, to pogadany... o kosztach.;)

  • 102. Data: 2012-11-15 16:49:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 11:34:59 +0000 (UTC), Adam Przybyla napisał(a):

    > ... to pytanie czy sie oplaca czy nie az ktos sie nie zastanawia,
    > ze najbardziej wazne dane firmy wyciekaja na zewnatrz. Pytanie ile
    > firm ktore o to nie dbalo juz nie istnieje?;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Adamie, czytając Twoje wypowiedzi, nie można wyciągnąć wniosku - lepiej u
    siebie, czy u kogoś.
    Proszę więc o odpowiedź:
    Czy według Ciebie firmowe dane powinny być na serwerach lokalnych, czy w
    firmie hostingowej?

  • 103. Data: 2012-11-15 21:26:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-14, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > To pomnóż 15zł przez 100 pacownikow na 3 lata.

    No ale co za różnica? Lokalny serwer też będzie musiał być większy,
    lokalni admini też wezmą więcej.

    Te Twoje wyliczenia, że przecież mogłaby firma jechać na domienie za
    50 zł i darmowej poczcie, są oderwane od rzeczywistości. Firmy
    potrzebują dedykowanych rozwiązań - z priorytetem, dużą pojemnością,
    wsparciem, backupami i tak dalej. Potrzebują też czegoś tak trywialnego
    jak możliwość ustawienia "out-of-office".

    pozdrawiam,
    PK

  • 104. Data: 2012-11-15 21:50:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-14, Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:
    > Nie o to chodzi. To ze przychody musza byc wieksze od kosztow nie
    > kwestionuje. Ale to iz celem firmy jest maksymalizacja zysk/akcje juz
    > nie jest dobre - bo generuje to mnostwo patalogi. Chociazby koniecznosc

    To wymyśl jakiś lepszy pomysł na prowadzenie firmy (inny niż chęć
    zwiększania zysków). I potem zastanów się, jakie on generowałby
    patologie.

    > ciaglego wzrostu co jest nie do utrzymania w skali globalnej i przy
    > stalej liczbie ludnosci. Inne to skupianie sie nie na produkowaniu
    > dobrych produktow tylko tych na ktorych da sie najwiecej zarobic, Ciagle
    > szukanie oszczednosci, ograniczanie badan itd itd.

    Ale ogarniasz fakt, że firma maksymalizuje zysk poprzez maksymalizację
    sprzedaży? :) Tzn. żeby zarabiać więcej, trzeba bardziej wpasować się
    w potrzeby klienta. Nie szukając daleko: producenci elektroniki obniżają
    jakość produktów, bo tego oczekują kupujący.

    > Ale dobra wycena firmy nie opiera sie wylacznia na bierzacych dochodach.

    Wycena firmy jest oparta na oszacowaniu przyszłych zysków, więc
    przytoczenie takiego wątku w kontekście historii MS jest pomysłem
    przynajmniej wątpliwym.

    > Przeczytalem i mam pytanie czy Ty skad masz te dane o Lotusie ?
    > Wybacz ale mam odmnienna ocene jego "popularnosci". Pracowalem w kilku
    > korporacjach, poza IBM nigdzie go nie widzialem. Znam mnostwo malych

    Korporacjach z jakiej branży?

    > firm i jeden przypadek gdzie Losus byl ale juz go nie ma.

    Jeśli chodzi o branżę finansową (mi najbliższą), to Lotus jest
    rozwiązaniem wciąż dominującym (także w Polsce). W Warszawie używa go
    większość banków i firm ubezpieczeniowych oraz część
    dużych consultingów. Nie mniej jest to trochę zacofana platforma
    (i mocno zwiążana z upadającym BlackBerry), więc coraz więcej
    firm przechodzi np. na konkurencyjny Microsoft Exchange (lepszy,
    bardziej XXI-wieczny :)).

    Jeśli interesują Cię konkrety, to poszukaj na google ofert pracy.
    Najlepiej:
    - lotus notes developer / programista lotus notes,
    - lotus notes administrator (ew. lotus domino administrator).

    Na oko jest ich sporo mniej niż jakieś 5 lat temu, ale tragedii nie ma.

    > Twoja kalkulacja kosztow jest smiesza bo zaklada iz firma ma wylacznie
    > poczte.

    Napisałem na górze tej kalkulacji, że początek dotyczy tylko
    poczty, bo już na niej część firm oszczędzi kasę. Potem jest
    kawałek o reszcie oferty.

    pozdrawiam,
    PK

  • 105. Data: 2012-11-15 21:55:00
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-14, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Ano nie zrobi, ale założenie konta poczty, czyli nazwa konta i hasło, to
    > nawet fir wpisze.;)

    No pewnie. I jak Pani Jadzi z księgowości w połowie zamknięcia miesiąca
    padnie klient poczty, to o której fir przyjedzie naprawić?

    > Ale co Ty z tym administrowaniem? Hosting, to administrowanie serwerami dla
    > klienta, który za to płaci...

    No i tak się składa, że hosting poczty dla firm jest zazwyczaj niewiele
    tańszy niż utrzymywanie własnej infrastruktury i pracowników.
    Sugestia, że firmy mogłyby jechać na kontach przeznaczonych dla
    użytowników prywatnych, jest po prostu niepoważna :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 106. Data: 2012-11-15 22:01:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-15, PK <P...@n...com> wrote:

> [...]
    > w potrzeby klienta. Nie szukając daleko: producenci elektroniki obniżają
    > jakość produktów, bo tego oczekują kupujący.

    Ale ogarniasz fakt, że to nieprawda? Konsumenci nie oczekują coraz
    badziewniejszego sprzętu, oczekują sprzętu coraz tańszego. Spadek
    jakości jest jednym z głównych sposobów obniżania kosztu produkcji,
    a w efekcie ceny (co też jest jedynie przybliżeniem, ale i tak lepszym
    niż twoje stwierdzenie).

    > Nie mniej jest to trochę zacofana platforma
    > (i mocno zwiążana z upadającym BlackBerry), więc coraz więcej
    > firm przechodzi np. na konkurencyjny Microsoft Exchange (lepszy,
    > bardziej XXI-wieczny :)).

    Chciałeś powiedzieć: "bardziej XX-wieczny". MSE nie jest jakoś
    specjalnie nowoczesnym rozwiązaniem.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 107. Data: 2012-11-15 22:40:16
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    PK <P...@n...com> wrote:

> [...]
    > wsparciem, backupami i tak dalej. Potrzebują też czegoś tak trywialnego
    > jak możliwość ustawienia "out-of-office".
    ... i kwestia bezpieczenstwa, jakos nikt nie kwapi sie zwalniac tych wszystkich
    starznikow, ktorzy nic ni erobia tylko drepcza kolo firm;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 108. Data: 2012-11-16 20:53:36
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-15, Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
> [...]
    > jakości jest jednym z głównych sposobów obniżania kosztu produkcji,
    > a w efekcie ceny (co też jest jedynie przybliżeniem, ale i tak lepszym

    To co napisałeś wydawało mi się oczywiste, więc nie sądziłem, że trzeba
    to pisać. No ale tak: producenci obniżają jakość, bo klienci chcą tanich
    produktów. Teraz już zrozumieją wszyscy 13-latkowie na grupie...

    > Chciałeś powiedzieć: "bardziej XX-wieczny". MSE nie jest jakoś
    > specjalnie nowoczesnym rozwiązaniem.

    Po pierwsze: jest.
    Po drugie: tekst "bardziej XX-wieczny" byłby mocno pozbawiony sensu. Co
    to sugeruje? Że Lotus jest XIX-wieczny? Obstawiam, że tylko w
    południowych USA istnieją ludzie uważający, że w XIX wieku były maile:).

    pozdrawiam,
    PK

  • 109. Data: 2012-11-16 21:16:05
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-16, PK <P...@n...com> wrote:

    > To co napisałeś wydawało mi się oczywiste, więc nie sądziłem, że trzeba
    > to pisać. No ale tak: producenci obniżają jakość, bo klienci chcą tanich
    > produktów. Teraz już zrozumieją wszyscy 13-latkowie na grupie...

    Wiesz, to może w ogóle sprowadźmy dyskusję do pojedynczego znaku kropki?
    Bo przecież wszyscy 13-latkowie na grupie to rozumieją...

    > Po pierwsze: jest.

    I to właściwie tyle. Bo oprócz po prostu bycia, to nowoczesności już mu
    zarzucić nie można.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot