  • 1. Data: 2012-03-18 12:44:53
    Temat: Rozrusznik 'rozsprzegla sie'.
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Po tej zimie, przy rozruchu rozrusznik często rozsprzęgla mi się z
    silnikiem, zgrzytając i wchodząc na wysokie obroty.
    Co tam mogło paść?
    Automat rozrusznika, bendix, któreś koło zębate (oby nie to na silniku)?
    Motorek 2.5TD (2.5TDS).

  • 2. Data: 2012-03-18 13:03:41
    Temat: Re: Rozrusznik 'rozsprzegla sie'.
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 12:44, _THX. pisze:
> [...]
    > Co tam mogło paść?
    > Automat rozrusznika, bendix, któreś koło zębate (oby nie to na silniku)?

    Rozebrać trzeba, nie ma tu wróżek. Zobacz na żeby na rozruszniku i na
    kole zamachowym(musisz pokręcić wąłem i zobaczyć wszystkie zęby), jeśli
    żeby wszystkie całe to do przesmarowania rozrusznik i do wymiany
    automat, jeśli łatwo wyciągnąć rozrusznik. Jeśli trduno wyciągnąć
    rozrusznik wymień również bendiks.
    Żadne testy bez obciążenia nie oddają działania zamontowanego
    rozrusznika. Miałem już taką akcje że zrzuciłem skrzynie bo Pan od
    rozruszników upierał się że wszystko jest ok po testach bez obciążenia,
    winny był automat.

  • 3. Data: 2012-03-18 13:47:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 18 Mar 2012 11:44:53 +0000 (UTC), _THX. wrote:

> [...]
    > Co tam mogło paść?
    > Automat rozrusznika, bendix, któreś koło zębate (oby nie to na silniku)?

    Najczęściej takie objawy świadczą o bendixie - wymieniasz wtedy małe kółko
    zębate razem ze sprzęgłem jednokierunkowym.

    Ale oczywiście problemem może być coś innego.

  • 4. Data: 2012-03-18 20:20:01
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-18 13:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Najczęściej takie objawy świadczą o bendixie - wymieniasz wtedy małe kółko
    > zębate razem ze sprzęgłem jednokierunkowym.
    >
    > Ale oczywiście problemem może być coś innego.

    Pewnie nie dotyczy tego przypadku, ale jako ciekawostkę napiszę, że
    takie zachowanie rozrusznika w Grande Punto oznacza... słaby akumulator :)

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 5. Data: 2012-03-18 23:56:02
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On Mar 18, 12:44 pm, "_THX." <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Co tam mogło paść?
    > Automat rozrusznika, bendix, któreś koło zębate (oby nie to na silniku)?

    niech zgadnę - Omega?
    Jesienią miałem identyczne objawy, po kalkulacji kosztów i czasu
    naprawy, wybrałem opcję zakupu nowego rozrusznika. Koszt nowego na
    alledrogo ok 280zł, działa bezproblemowo.

    pozdr
    Przemek

  • 6. Data: 2012-03-19 16:59:47
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Bez robocizny, czyli sam zmieniałeś?

    -----

  • 7. Data: 2012-03-19 19:20:15
    Od: Przemek <p...@g...com>

  • 8. Data: 2012-03-19 19:20:21
    Od: Przemek <p...@g...com>

  • 9. Data: 2012-03-20 00:09:11
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On Mar 19, 4:59 pm, "_THX." <j...@g...pl> wrote:
    > Bez robocizny, czyli sam zmieniałeś?

    bez robocizny, ale koszt wymiany nie powinien być wysoki...

  • 10. Data: 2012-03-20 16:35:26
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-20 00:09, Przemek pisze:

    > bez robocizny, ale koszt wymiany nie powinien być wysoki...
    100 pln