  • 21. Data: 2010-09-23 10:58:32
    Temat: Re: Rozrusznik - kiedy wymienic?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-22 14:28, Agent pisze:

    > No może masz rację. Z tym zimnem to nie wiem dokładnie co było przyczyną ale fakt
    był taki że jak było zimno to nie zazębiał sie częściej

    Może po prosu ów syf utrudniający pracę bendixa/automatu na zimnie gęstniał.

  • 22. Data: 2010-09-23 14:23:30
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 17:47:24 +0200, jerzu napisał(a):

    > Hehe :))

    Wiesz, to że Waldek trochę wstydzi się swoich wypowiedzi (viade
    zabronienie ich archiwizacji przez googla) to nawet rozumiem - wszak ta
    żółć mogłaby go kiedyś zalać. Ale że Ty jerzu TEŻ? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 23. Data: 2010-09-23 22:37:19
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-09-22 13:18, Waldek Godel pisze:
    > Nawet jeżeli to wciąż to nie jest rozrusznik, tylko elektromagnetyczne
    > sprzęgło zamontowane na nim, potocznie niesłusznie nazwane Bendixem.

    Oooo, to bendiksy tera som elektromagnetyczne???
    Od kiedy?

  • 24. Data: 2010-09-23 22:57:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 22:37:19 +0200, Adampio napisał(a):

    > Oooo, to bendiksy tera som elektromagnetyczne???

    nie, z o.o.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-09-23 23:30:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2010 21:57:05 +0100, Waldek Godel wrote:
    >nie, z o.o.

    nie nasmiewaj sie - bendiks to zwyklo sie nazywac te czesc ze
    sprzeglem jednokierunkowym. Do tego dochodzi elektromagnes i widelki.

    J.

  • 26. Data: 2010-09-24 07:59:47
    Od: othello <b...@v...com>

    Robert Wicik wrote:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > Rozebrać, oczyścić, wymienić ewentualnie szczotki i tulejki i cieszyć się z dalszej
    eksploatacji.

    I uciecha bedzie trwać zaledwie do pierwszego przekręcenia kluczyka.

    Jego problem tkwi w poślizgu wypracowanyego jednokierunkowego
    sprzegiełka (wewnątrz: rolki, krzywki i być może popękane sprężyny),
    które jest częścia rozrusznika i często potcznie nazywane "Bendix".
    Skojarzenie nazwy z firma BENDIX nie jest tu przypadkowe. W początkach
    rozwoju motoryzacji firma ta (Vincent Bendix - patent 1914)
    specjalizowała sie w produkcji układów hamulcowych i rozruszników, a
    takze gaźników, podobnie jak 'delco' bedąc jeszcze samodzielną firmą (
    Dayton Engineering Laboratories Co.w skrócie 'DELCO')opracował układ
    zapłonowy eliminując magneto, stosowany do dzisiaj z niewielkimi
    zmianami; podobnie z tąd wywodzi się nazywanie niekiedy aparatu
    zapłonowego 'delco'/ delko(?).
    ====
    Na nieszczescie tak sie składe że to sprzęgło jest bezobsługowe, czyli
    nie podlega naprawie. Jest nie rozbieralne, a jedynie podlega wymianie
    na nowe, lub na inne 'dobre' z demombilu/ szrotu.
    Dla zainteresowanych:
    http://inventors.about.com/library/inventors/bl_vinc
    ent_bendix.htm

    oraz:
    http://www.google.com/images?hl=en&q=bendix+starter&
    revid=2043130580&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=FDacTN
    eaB56KnAeGsMmgDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title
    &resnum=6&ved=0CDQQsAQwBQ

    e marcus