    From: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Rozporzadzenie o
    Date: Fri, 28 Mar 2003 22:50:13 +0000 (UTC)

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał:

    > Nie zapominajcie, Panowie, o konieczności zainstalowania urządzeń
    > do deszyfracji danych przepływających przez Waszą sieć

    Zmienili nieco ten zapis - poszli po rozum do głowy.
    Dotyczy danych szyfrowanych PRZEZ OPERATORA czyli np. kodowanie cyfrowe w
    sieci GSM.
    Rozkodowywanie poczty szyfrowanej przez klienta (np. PGP) nie leży na
    szczęście w gestii operatora, choćby z tej przyczyny, że klient może używać
    zaawansowanego systemu kryptograficznego, którego nie posiada operator i
    nawet może nie mieć zezwolenia na jego posiadanie.
    Sprawa ogromu kosztów też naturalnie uzmysłowiła Panu Hellerowi konieczność
    wniesienie zmian do projektu, swego czasu dotkliwie skrytykowanego przez
    branżę. Tak na marginesie dodam, że do końca nie wiem, kto był autorem
    wstępnej wersji. Resort Łączności (wówczas Min.Łącz.) wypierało się i
    odsyłało do MSWiA, gdzie też nikt nie chciał się do tego przyznać.

    --

    Rico.