  • 211. Data: 2014-02-24 03:40:10
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzez
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-19 16:02, Czeslaw Wisniak pisze:
    > "Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary

    by być dokładnym wypowiedz była taka:
    "Tylko facet, który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na
    fotoradary, a nie na drogi"
    PO może bronić Tuska, ze krytykował stawianie fotoradarów bez budowania
    dróg. Z fotoradarami na nowych drogach premier nie ma problemu ;)

    --
    @foe_pl

  • 212. Data: 2014-02-24 03:49:12
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-20 16:37, Czesław Wiśniak pisze:

    > To po co te autostrady skoro ekspresowki to autostrady ? Proponuje nie
    > pieprzyc glupot i dlaczego nie chca budowac prywatnych ?

    W Polsce nie ma prywatnych autostrad bo skad wezmiesz na nie ziemie?
    Panstwo moze sobie wywłaszczyć i zaplacic grosze, prywatny musialby
    zaplacic tyle ile żadaja własciciele. Znajac polskich chłopów to taka
    autostrada zwrociłaby sie za milion lat.

    --
    @foe_pl

  • 213. Data: 2014-02-24 03:53:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-20 16:53, Czesław Wiśniak pisze:

    > czego nie wiem ?

    art 21 KRP

    --
    @foe_pl

  • 214. Data: 2014-02-24 08:57:58
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-23 23:14, AZ pisze:

    > Bez przesady, tu chodzi o pomiar na dluzszym odcinku. NTP z precyzja
    > synchronizacji na poziomie milisekund to swiat i ludzie w tym wypadku.

    Ja sobie jaja zrobiłem czytając drobiowe pomysły, a tutaj taka dyskusja
    rozpętała na poważnie :) W zupełności wystarczy jakiś wzorzec do
    synchronizacji (choćby i wymieniony tutaj DCF77) i dokładny RTC.

    > A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
    > zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga
    > odgrywac wieksze znaczenie ;-)

    Lecę po chipsy ;)

  • 215. Data: 2014-02-24 10:46:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-02-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bez przesady, tu chodzi o pomiar na dluzszym odcinku. NTP z precyzja
    >synchronizacji na poziomie milisekund to swiat i ludzie w tym
    >wypadku.

    Prawde mowiac nie potrafie sie doczytac jak NTP likwiduje asymetrie
    laczy.
    Natomiast przy GSM czas pinga potrafi byc duzy.

    Wiec owszem - porzadnie zrobione wystarczy, tylko trzeba porzadnie
    zrobic.

    >A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak
    >precyzyjny
    >zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga
    >odgrywac wieksze znaczenie ;-)

    Ale tam wystarczy te ich "2%" czy ile maja. I nie tylko zegar, ale tez
    glowny generator.

    Tu po dobie zwisniecia NTP moze sie czas rozjechac o pare sekund.

    J.

  • 216. Data: 2014-02-24 10:58:27
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Natomiast przy GSM czas pinga potrafi byc duzy.
    >
    > Wiec owszem - porzadnie zrobione wystarczy, tylko trzeba porzadnie

    Nie martw sie, to po prostu dziala :-) To nie jest nowy wynalazek...

    > Ale tam wystarczy te ich "2%" czy ile maja. I nie tylko zegar, ale tez
    > glowny generator.

    No pewnie i tak. Ale w wyzej omawianym rozwiazaniu potrzebna dokladnosc
    jest jeszcze mniejsza.

    > Tu po dobie zwisniecia NTP moze sie czas rozjechac o pare sekund.

    Ale o czym w tej chwili mowisz? O timerze do odmierzania czasu pomiaru
    czy RTC?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 217. Data: 2014-02-24 10:59:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.02.2014 23:14, AZ pisze:

    > A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
    > zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga
    > odgrywac wieksze znaczenie ;-)

    Mierzą różnicę w częstotliwości, a nie czas powrotu. I Iskry i
    Fotorapidy nie mają w sygnale sygnatury czasu i nadajnika.

    --
    anacron
    aba/

  • 218. Data: 2014-02-24 13:08:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-02-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zrobic.
    >
    >Nie martw sie, to po prostu dziala :-) To nie jest nowy wynalazek...

    Ale nie wiem jak, wiec mam watpliwosci.
    A sprawdzac czy dobrze te milisekundy liczy w asymetrycznym laczu nie
    mam mozliwosci ... hm, moge gps wystawic za okno, moze i mam ...

> [...]
    >dokladnosc
    >jest jeszcze mniejsza.

    >Ale o czym w tej chwili mowisz? O timerze do odmierzania czasu

    O tym ze mamy zrobic jedna fotke, potem w innym miejscu zrobic druga
    fotke, i na podstawie czasow ich zrobienia wyliczyc predkosc.
    Potrzebujemy wiec dokladne zegary w dwoch miejscach, lub szybka
    transmisje miedzy urzadzeniami.

    I tutaj 0.1% dokladnosc zegarow jest zabojcza, bo sie po godzinie moga
    rozjechac o pare sekund.

    J.

  • 219. Data: 2014-02-24 13:12:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nie wiem jak, wiec mam watpliwosci.
    > A sprawdzac czy dobrze te milisekundy liczy w asymetrycznym laczu nie
    > mam mozliwosci ... hm, moge gps wystawic za okno, moze i mam ...

    Sa zrodla implementacji, poszukaj :-)

> [...]
    > transmisje miedzy urzadzeniami.
    >
    > I tutaj 0.1% dokladnosc zegarow jest zabojcza, bo sie po godzinie moga

    Prosze Cie, pare sekund na godzinie? Toz tego nie osiagna w miesiac dwa
    chinskie zegarki ktorych wyprodukowanie kosztowalo grosze...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 220. Data: 2014-02-24 13:50:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-02-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Prosze Cie, pare sekund na godzinie? Toz tego nie osiagna w miesiac
    >dwa
    >chinskie zegarki ktorych wyprodukowanie kosztowalo grosze...

    0.1% wlasnie tyle znaczy. 3.6s w 3600s.
    Fakt ze byle kwarc ma co najmniej 10 razy lepiej ... ale to nadal w
    dobe moze sie rozjechac bardziej.

    Na chinskich zegarkach sie nie znam, na reku mam jakies japonskie cudo
    ... naprawde cudo, bo trzyma dokladny czas miesiacami.
    To jest dokladnosc bardzo duza, trudno zera w tych procentach zliczyc.

    Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w
    jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje
    przewidziec, a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze
    bylo -21, a urzadzenie mierzy miedzy -20 a +40 :-)

    J.

    --
    Artur
    ZZR 1200