eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanieRe: Rozmiar opon a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Tue, 30 Oct 2018 11:46:46 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 115
    Message-ID: <5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1540896444 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 498 213.238.88.44:52272
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642603
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-30 o 11:01, J.F. pisze:
    [...]

    >>> Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.
    >
    >> No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :]
    >
    > A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych
    > reflektorow.
    > Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.

    Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe
    zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z
    prędkością ok 300km/s i mocą 200W co jest siłą straszliwą i działa jak
    silniki hamujące w rakiecie Muska :]


    > [...]
    >>> A moze to 225/55/16.
    >
    >> NIE! Tak jak podałem.
    >
    > Ok, czyli sporo wieksza opona i licznikowi nie ma co wierzyc.
    >
    >>>>> Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
    >>>> Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D
    >>> Sie przyzwyczailem :-)
    >> To się odzwyczaj. Pewnie jak piszesz to dłubiesz w nosie i
    >> pierdzisz/bekasz ale luzik, tego "nie widać" :)
    >
    > Jak pisze to nie dlubie, bo mam rece zajete :-P
    > Dlubie jak czytam :-)

    I wycierasz pod krzesło czy strzelasz w firanę?
    Podobno są tacy co zjadają.
    >
    >>>> Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]
    >>> Jak najbardziej sluszna uwaga.
    >>> A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej temperaturze,
    >>> a potem jedzie w drugiej :)
    >
    >> No, na obu kompletach tak samo :) Przecież nie zmieniam gumy po każdym
    >> ruchaniu/jechaniu :) To nie kapcie domowe :]
    >
    > Ale czy sprawdziles cisnienie przed trasą, czy napompowales w
    > listopadzie a jechales w styczniu ? :-)

    Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
    https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
    2235214d82ebbdf76.jpg
    >
    >>> Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...

    >> Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne natomiast
    >> w mieście i korkach, różnica 1l/100km.
    >
    > Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ... raczej
    > nie ma korelacji ze swiatlami ...

    Brednia. Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
    gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
    momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
    różnica w dozowaniu paliwa, obliczanie jej "na godzinę" mija się z celem
    i zostajesz zwyczajnie oszukany. Liczy się PRZEBIEG, bo tutaj zawsze
    podajemy ile auto pali na 100km. Żeby pokonac 100km w trasie, srednio
    silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro odnosimy się
    do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą nam 0.1l więcej a w
    zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da nam obraz 0,5L. Gdzie
    odległość przejazdu jest taka sama. (dane przykładowe)
    Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie policzysz
    (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki procent kwh
    idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym większy procent.

    Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy wynik
    że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km więcej :]


    > Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a taki,
    > jaki ECU wylicza z obrotow kól.

    Nie. Z GPS :] Porównuję to również z ecu, czyli wskazaniami licznika i
    widzę różnice :) Ponieważ robię sobie co jakiś czas zrzuty logów do
    kompa to analizuję w wolnym czasie. Generalnie już dawno jestem po
    obliczeniach więc realnie rozmawiamy o moim doświadczeniu i wszelakich
    zabiegach polegających na wyliczeniu i obserwacji.

    > Zmienisz opony na wieksze, to bedzie przeklamywac. Taki szczegól :-)
    >
    >> Widzisz. Ponieważ podałem wcześniej to się ustosunkuję. Nie czuję
    >> różnic w spalaniu w pojazdach, które mają wiekszą moc i pojemność
    >> silnika niż "piździki" czyli pojazdy do 80kkm. Jeśli w pojeździe o
    >> masie 2T i mocy 150kkm dowalisz 200kg to nawet tego nie poczujesz, nie
    >> mówiąc już o spalaniu. W pojazdach o mniejszej mocy silnika tak i
    >> wystarczy w jakimś Cienkusiu wpierdolić na tył dwie tłuste baby i już
    >> masz różnicę sięgającą 1l/100km :) Dlaczego? Jak umiesz wykonać
    >> dodatkową pracę, polegającą na wstawianiu spacji przed pytajnikiem, to
    >> oznacza że masz wincyj energii niż ja i sam sobie to wyjaśnisz :)
    >
    > Ja tez nie czuje wiekszej roznicy, ale to bardziej dlatego,  ze rozrzut
    > miedzy tankowaniami przekracza mi 1l/100km.
    > Wiec wplywu szerokosci na poziomie kilku % tez nie wychwyce.
    >
    > Ale na etykiecie energetycznej opony opory toczenia sa, wiec nie nalezy
    > badac wplywu szerokosci na dwoch roznych oponach.

    Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to nadal
    podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to jest to
    parametr _stały_ znaczy ileś KW. Dla przykładu 1KW przy mocy silnika
    70KW to 7% wiecej obciążenia. Licząc korelację obciążenia ze spalaniem
    przyjmijmy że 7% więcej paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku
    silnika o mocy 200KW to nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały
    będzie wynosił 0,2% czyli niemierzalny.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: