-
11. Data: 2016-04-05 14:08:49
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-04-05 o 13:26, quent pisze:
> On 2016-04-05 12:07, Miroo wrote:
>> W dniu 2016-04-05 o 11:15, quent pisze:
>>> Masz na myśli oczywiście AC?
>>> W polisie jest taki zapis?
>>
>> Nie musi być napisane wprost.
>
> Musi.
> Zgodny z homologacją to jest wprost.
> Potem - vide homologacja itd.
Wystarczy, że będzie napisane "musi spełniać warunki dopuszczenia do
ruchu", itp
>> Teoretycznie pojazd niezgodny z
>> homologacją nie przechodzi badania technicznego.
>
> AFAIK badanie techniczne nie wnika w rozmiar opon.
Fakt, bo byłoby to trudne do zrealizowania, ale ubezpieczalni mogłoby
bardziej zależeć.
Nie będę miał w najbliższym czasie okazji, żeby się podpytać o to na
stacji diagnostycznej. Może ktoś z grupy akurat będzie jechał?
Pozdrawiam
-
12. Data: 2016-04-05 14:33:16
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Tue, 5 Apr 2016 11:00:26 +0200
Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:
> Ostatnio na forach straszą,
Na forach straszą różnymi głupotami, dość rzadko te głupoty mają coś wspólnego z
prawdą.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
13. Data: 2016-04-05 15:00:22
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-04-05 o 14:33, szerszen pisze:
> On Tue, 5 Apr 2016 11:00:26 +0200
> Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:
>> Ostatnio na forach straszą,
>
> Na forach straszą różnymi głupotami, dość rzadko te głupoty mają coś wspólnego z
prawdą.
Może to i głupoty, ale sądzenie się z ubezpieczycielem do przyjemnych
nie należy. Mój kolega najprawdopodobniej będzie miał spore długi po
takiej walce w wydawałoby się oczywistej sprawie (sprawca przyznał się
do winy).
I tak ma szczęście, że będzie płacił wg poprzednich stawek, bo niedawno
opłaty wzrosły o 100%.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2016-04-06 09:32:19
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>
W dniu 2016-04-04 o 21:24, kkk pisze:
> Letnie mam seryjnie 225/45/17. Zimowe dopuszczalne 205/55/16
- lepszy komfort oczywiście na rozmiarze zimowym.
Jak nie zależy Ci na wyglądzie "16 będzie na pewno bardziej
komfortowa. Producent/model opony też ma znaczenie.
Różne opony w tym samym rozmiarze będą się zachowywać odmiennie, chociaż
nie będzie aż takiej różnicy jak przy zmianie rozmiaru.
>
Zmieniłem na 16 i komfort zdecydowanie się poprawił. Nie ciągnie na
koleinach i lepiej wybiera nierówności. Pozostaję przy 16" :)
Pozdrawiam
charwel
-
15. Data: 2016-04-06 09:35:56
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>
W dniu 2016-04-05 o 11:00, Miroo pisze:
> W dniu 2016-04-02 o 20:45, charwel(Oo)==::: pisze:
>> Pytanie mam do mających praktykę w tym temacie. Pomykam od jakiegoś
>> czasu Accordem VII 2.4 w wersji Executive, dla której to wersji
>> producent przewidział rozmiar opon 225/45/17. Dla tego samego Accorda w
>> niższych wersjach wyposażenia, standardowe ogumienie to 205/55/16. Nie
>
> Ostatnio na forach straszą, że ubezpieczyciel odmawia wypłaty
> odszkodowania, gdy ogumienie nie jest zgodne z zapisem w homologacji.
> Np w homologacji modelu, który posiadam jest wpisany tylko rozmiar R15,
> a w innych wersjach wyposażenia pojawia się R16 i/lub R17. I to jest
> właśnie niefajne, że nie możesz na zimę zmienić alusów R17 z
> niskoprofilową oponą na coś o wyższym profilu - bo homologacja nie
> przewiduje. To znaczy zmienić można, ale potem w razie czego trzeba
> będzie się sądzić.
>
> Pozdrawiam
>
A gdzie szukać tych informacji? Bo np. mam Hondę Accord 2.4 w wersji
Executive i nalepka na słupku wskazuje opony 225/45/17. W innych
wersjach (wyposażenia), przy tych samych silnikach i rocznikach są
podane dwa rozmiary 225/45/17 i 205/55/16.
pozdrawiam
charwel
-
16. Data: 2016-04-07 13:39:25
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2016-04-05 11:00, Miroo wrote:
> W dniu 2016-04-02 o 20:45, charwel(Oo)==::: pisze:
>> Pytanie mam do mających praktykę w tym temacie. Pomykam od jakiegoś
>> czasu Accordem VII 2.4 w wersji Executive, dla której to wersji
>> producent przewidział rozmiar opon 225/45/17. Dla tego samego Accorda w
>> niższych wersjach wyposażenia, standardowe ogumienie to 205/55/16. Nie
>
> Ostatnio na forach straszą, że ubezpieczyciel odmawia wypłaty
> odszkodowania, gdy ogumienie nie jest zgodne z zapisem w homologacji.
> Np w homologacji modelu, który posiadam jest wpisany tylko rozmiar R15,
> a w innych wersjach wyposażenia pojawia się R16 i/lub R17. I to jest
> właśnie niefajne, że nie możesz na zimę zmienić alusów R17 z
> niskoprofilową oponą na coś o wyższym profilu - bo homologacja nie
> przewiduje. To znaczy zmienić można, ale potem w razie czego trzeba
> będzie się sądzić.
>
> Pozdrawiam
>
u mnie jak najbardziej dopuszczalne są dwa rozmiary 18" i 16"
Faktycznie, wersje ubogie wychodziły fabrycznie na 16" kółkach,
a mój fabrycznie miał 18",
natomiast w instrukcji obsługi auta są wymienione oba rozmiary.
Przeczytaj instrukcję.
-
17. Data: 2016-04-11 13:21:26
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-04-07 o 13:39, AL pisze:
> u mnie jak najbardziej dopuszczalne są dwa rozmiary 18" i 16"
>
> Faktycznie, wersje ubogie wychodziły fabrycznie na 16" kółkach,
> a mój fabrycznie miał 18",
> natomiast w instrukcji obsługi auta są wymienione oba rozmiary.
>
> Przeczytaj instrukcję.
Instrukcja zwykle jest wspólna dla różnych wersji wyposażenia,
homologacja często nie, jak się okazuje.
Instrukcja nie ma żadnej mocy prawnej. Jak Ci w instrukcji napiszą, że
po ostrej jeździe masz chłodzić turbinę przed wyłączeniem przez 5 minut,
to nie chroni Cię to przed mandatem za silnik włączony na postoju
(abstrahując od humoru lub zawziętości policjanta).
Pozdrawiam
-
18. Data: 2016-04-12 07:17:10
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2016-04-11 13:21, Miroo wrote:
> W dniu 2016-04-07 o 13:39, AL pisze:
>> u mnie jak najbardziej dopuszczalne są dwa rozmiary 18" i 16"
>>
>> Faktycznie, wersje ubogie wychodziły fabrycznie na 16" kółkach,
>> a mój fabrycznie miał 18",
>> natomiast w instrukcji obsługi auta są wymienione oba rozmiary.
>>
>> Przeczytaj instrukcję.
>
> Instrukcja zwykle jest wspólna dla różnych wersji wyposażenia,
> homologacja często nie, jak się okazuje.
>
> Instrukcja nie ma żadnej mocy prawnej. Jak Ci w instrukcji napiszą, że
> po ostrej jeździe masz chłodzić turbinę przed wyłączeniem przez 5 minut,
> to nie chroni Cię to przed mandatem za silnik włączony na postoju
> (abstrahując od humoru lub zawziętości policjanta).
>
Jeśli auto wychodzi z fabryki z 3'ma opcjami silnikowymi,
dla każdej wersji silnika - w zależności od wyposażenia - masz albo 16"
albo 18" kółka
tzm, że dany samochód ma homologacje na jedne jak i na drugie - bo
wyposażenie samochodu nie ma tu nic do rzeczy (zawieszenie, silnik,
osiągi, buda, masa ta sama).
Na tabliczce gdzie są podane ciśnienia opon (przyklejona na progu drzwi)
są u mnie podane zalecane ciśnienia zarówno dla kół 16" jak i 18".
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to co podaje producent w instrukcji
auta, nie jest zgodne z homologacją?
Jeśli by to miało znaczenie, to w instrukcji będzie tabelka z
wyróżnionymi wersjami silnikowymi i rozmiarem kół/opon.
Jeśli jej nie ma, to każdy rozmiar opon/felg zamieszczony w instrukcji
spełnia homologację dla danego samochodu.
Miałem tak samo również w poprzednim aucie (podane dwa rozmiary opon
letnich i dwa zimowych - w zależności jaki rozmiar felgi).
-
19. Data: 2016-04-12 08:21:57
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-04-12 o 07:17, AL pisze:
> Jeśli auto wychodzi z fabryki z 3'ma opcjami silnikowymi,
> dla każdej wersji silnika - w zależności od wyposażenia - masz albo 16"
> albo 18" kółka
> tzm, że dany samochód ma homologacje na jedne jak i na drugie - bo
> wyposażenie samochodu nie ma tu nic do rzeczy (zawieszenie, silnik,
> osiągi, buda, masa ta sama).
Wyposażenie ma znaczenie. Np do wersji z kołami 17" często nie założysz
kół 15", ponieważ są tam większe tarcze, które się nie zmieszczą w 15..
A czy silnik 1.2 benzyna waży tyle co 2.0 diesel z turbiną?
> Na tabliczce gdzie są podane ciśnienia opon (przyklejona na progu drzwi)
> są u mnie podane zalecane ciśnienia zarówno dla kół 16" jak i 18".
>
> Na jakiej podstawie twierdzisz, że to co podaje producent w instrukcji
> auta, nie jest zgodne z homologacją?
Na podstawie homologacji do mojego auta. Podane są tylko koła 15", a w
innych wersjach wyposażenia lub/i dodatkowych pakietach są zakładane
koła 16" lub 17", czyli do innych wersji musi być inna homologacja.
Oczywiście nie twierdzę, że tak będzie we wszystkich markach/modelach.
A w instrukcji może być * z podpisem "w zależności od wersji
wyposażenia" i wystarczy. Nie ma wtedy żadnej niezgodności.
Pozdrawiam
-
20. Data: 2016-04-12 09:40:22
Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2016-04-02 o 22:09, AL pisze:
> On 2016-04-02 20:45, charwel(Oo)==::: wrote:
>> Cześć.
>> Pytanie mam do mających praktykę w tym temacie.
Poza komfortem dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia opony.
Kolega jeździ superbem na oponach w takim właśnie rozmiarze i już
zaliczył 2 wymiany opon w czasie, jak zrobił 40 kkm. Wszystkie
uszkodzone w wyniku najechania na dziurę.
Jacek