  • 1. Data: 2010-05-14 00:38:35
    Temat: Rozlutowywanie metodą domową
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    http://hackedgadgets.com/2010/05/12/desoldering-an-s
    md-ic-with-a-candle/

    Wygląda ciekawie. :) To na wypadek gdy się nie ma hot aira.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-05-14 00:39:50
    Temat: Re: Rozlutowywanie metodą domową
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-14 02:38 Adam Dybkowski napisał(a):

    > http://hackedgadgets.com/2010/05/12/desoldering-an-s
    md-ic-with-a-candle/

    A tu cały artykuł źródłowy:
    http://www.eercz.com/en/desoldering_qfp_smd_ic_using
    _candle

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-05-14 06:38:03
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 14.05.2010 02:38, Adam Dybkowski pisze:
    > http://hackedgadgets.com/2010/05/12/desoldering-an-s
    md-ic-with-a-candle/

    > Wygląda ciekawie. :) To na wypadek gdy się nie ma hot aira.

    Czy Kolega przespał kilkanaście lat pod lodem ? ;-) Tak to się dawno
    scalaki wylutowywało (nie tylko SMD ale i przewlekane). Lepiej nad
    kuchenką gazową. Tylko trzeba zdjąć z palnika ten dekielek robiący
    płomyki w kółko :-) Dostajemy dość wąski, regulowany płomień i na
    dodatek niekopcący :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-05-14 06:54:12
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 14.05.2010 08:38, Grzegorz Kurczyk pisze:
    > Tylko trzeba zdjąć z palnika ten dekielek robiący
    > płomyki w kółko :-) Dostajemy dość wąski, regulowany płomień i na
    > dodatek niekopcący :-)

    P.S. Chyba, że elementy wylutowujemy hurtowo. Wtedy dekielka nie trzeba
    zdejmować. Po podgrzaniu trzeba stuknąć krawędzią płytki o stół i odpada
    cała garść elementów :-) Mam hotair'a ale nadal wyciągam elementy ze
    starych płyt głównych nad gazem :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-05-14 13:51:15
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 14 Maj, 08:54, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

> [...]
    > zdejmować. Po podgrzaniu trzeba stuknąć krawędzią płytki o stół i odpada
    > cała garść elementów :-) Mam hotair'a ale nadal wyciągam elementy ze

    Robiłem kiedyś demontaż za pomocą palnika gazowego i wadą tego sposobu
    była duuża łatwość przypalenia płytki. Ta metoda ze świecą podoba mi
    się z tym, że kopeć stanowi naturalny bufor cieplny i jak widać na
    zdjęciu dość dobrze zabezpiecza płytkę przed zniszczeniem :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-05-18 10:44:29
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 14 Maj, 01:38, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:
> [...]
    > Adam Dybkowski
    >                http://dybkowski.net/
    >
    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Coś podobnego robiłem tylko, że za pomocą żelazka.